Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار «روحانی» با رئیس‌جمهوری چین، قرائت گزارش چگونگی پرداخت معوقات معلمان، واکنش قاطع «ظریف» به ادعاهای آمریکا، وزرای ارشاد و ارتباطات مهمان نمایندگان مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۴ خرداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیدار «روحانی» با رئیس‌جمهوری چین، قرائت گزارش چگونگی پرداخت معوقات معلمان، واکنش قاطع «ظریف» به ادعاهای آمریکا، وزرای ارشاد و ارتباطات مهمان نمایندگان مجلس از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در جمعه ۲۴ خرداد است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرای ارشاد و ارتباطات مهمان نمایندگان مجلس می شوند

جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی در روزهای (26 تا 28 خرداد) یکشنبه و دوشنبه (در دو نوبت صبح و عصر) و سه شنبه برگزار می شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود میزبان وزیران ارتباطات و ارشاد اسلامی می شوند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخ به سئوالات «بیت الله عبدالهی»، نماینده اهر و «محمود نگهبان سلامی»، نماینده خاف به مجلس می رود.

 

بنابراین گزارش، «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیزهفته آینده برای پاسخ به پرسش «بهرام پارسایی»، نماینده شیراز، «عبدالکریم حسین زاده»، نماینده اشنویه و «محمدرضا صباغیان»، نمانیده مهریز در مجلس حضور می یابد.

 

این گزارش می افزاید: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی پارلمان در هفته آینده لایحه اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو و لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل بانان را مورد بررسی قرار می دهند.

 

رهبر انقلاب راه را برای هرگونه عملیات فریب ایالات متحده بستند

«امیر محبیان» شب گذشته (پنجشنبه 23 خرداد) دربرنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در بررسی ابعاد دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه حرف ایران در مقابل حرف زور ترامپ، منطقی و عقلانی است، گفت: حرف های ایران قابل پذیرش برای هر کسی است حتی اروپا هم حرفی در مقابل منطق ایران ندارد.

 

کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار جواب قاطع و مقتدرانه ای به رئیس جمهوری آمریکا دادند، گفت: رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن با دقت و به درستی مطرح کردند که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال یک نوع تلاش برای فریب است.

 

محبیان با بیان اینکه رهبری به درستی تشخیص دادند که هر گونه جوابی به ترامپ راه به جایی نمی برد، گفت: رهبر انقلاب راه را برای هرگونه عملیات فریب ایالات متحده بستند.

 

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه رهبری در یک چارچوب منطقی عمل کردند، گفت: رهبری از پیش تله آمریکا را شناخته بودند و تذکر داده بودند. «آبه» به عنوان میانجی در این دیدار دریافت که حرف های ترامپ عملا هیچگونه منطقی ندارد.

 

ترامپ منطق آمریکا را بدون روتوش اعلام کرد

«مهدی فضائلی» شب گذشته (پنجشنبه 23 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در بررسی دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیام های که نخست وزیر ژاپن به ایران آورده بود؛ سطح پایین بود، گفت: پاسخ رهبری به نخست وزیر ژاپن دقیق و حساب شده بود.

 

کارشناس و تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه ترامپ واقعیت آمریکا را برملا کرده است، گفت: ترامپ منطق آمریکا را بدون روتوش اعلام کرد. رهبری ضمن گلایه از رفتار ژاپن بر توسعه روابط با ژاپن هم تاکید کردند.

 

فضائلی با اشاره به اینکه بعد از چند سال مذاکرات به برجام رسیدیدم، ادامه داد: وقتی کشوری به این قرارداد مهم و چندین ساله تن نمی دهد چگونه می توان با این منطق زور دوباره مذاکره کرد.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری «صفار هرندی» نیز در تحلیل خود از دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: پاسخ رهبری، سرشار از غرور و عزت ملی بود

 

اراده سیاسی ایران جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد

«محمد جمشیدی» شب گذشته (پنجشنبه 23 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما با موضوع بررسی ابعاد پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه آمریکا در مواجهه با کشورمان فشار خود را به حداکثر رسانده است، گفت: ایران در مقابل اقدامات آمریکا ساکت نمانده است.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ایران اعلام کرده است که در مقابل این فشارها یک سری اقدامات و تحرکاتی را انجام می‌دهد، گفت: ایران اعلام کرده است که به عنوان نمونه در برنامه هسته‌ای برخی از تعهدات خود را کاهش داده است و این حرکت برای آمریکا و غرب یک سیگنال تهدید آمیز است.

 

وی با اشاره به اینکه آنها فضای جنگ را برای نشان دادن تهدید معتبر نظامی در دستور کار خود قرار دادند، گفت: ایران در مواجهه با این صحنه کوتاه نمی‌آید از این رو ترامپ به دنبال ایجاد یک سیگنال متناقض است.

 

جمشیدی با اشاره به اینکه آمریکا وارد سیگنال دیپلماتیک شده است، گفت: آمریکا گفته است که به‌ دنبال ممانعت ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است. آمریکا به دنبال اثر گذاشتن بر محاسبات ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به دنبال ایجاد کانال ارتباطی است، گفت: اراده سیاسی ایران مستحکم است و جلوی طرح فریب آمریکا را می‌گیرد

 

رفع ایرادات طرح استانی شدن انتخابات مجلس در کارگروه ۳ جانبه

بحث انتخابات استانی طی چند دوره مختلف مجلس بررسی و از مجلس ششم به بعد در مجلس طرح شده و تاکنون چهار بار از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته و تأیید نشده است. تقریباً شش بار موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به کمیسیون ارجاع و ۵۵ ماده آن تأیید شد و به شورای نگهبان رسیده است.

 

طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف متمرکز کردن نماینده بر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون تدوین شده است. در این طرح هر یک از استان‌ها به‌عنوان یک حوزه انتخابی اصلی و حوزه‌های انتخابیه فعلی به‌عنوان حوزه فرعی در نظر گرفته می‌شوند. هر داوطلب نمایندگی، صرفا در یک حوزه انتخابی فرعی می‌تواند ثبت‌نام کند و کسی پیروز انتخابات است که علاوه بر کسب برتری و اکثریت آراء در حوزه اصلی حداقل ۱۵ درصد حوزه فرعی را داشته باشد. در این طرح از تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه فعلی و استان‌ها کاسته نمی شود و تعداد نمایندگان مجلس نیز تغییر نمی کند.

 

بنابراین گزارش پس از بررسی های مجلس در این باره «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی در رابطه با بررسی استانی شدن انتخابات نوشت: «استانی شدن انتخابات در قالب اصلاحیه قانون انتخابات ساعت‌ها در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنان ادامه دارد؛ کلیات این طرح قابل قبول است اما شیوه‌های اجرایی آن ابهاماتی دارد. به نظر می‌رسد در مواردی حقوق رای دهندگان و نامزدها نادیده گرفته شده و ناقض عدالت انتخاباتی است.» از این رو کار انجام بررسی های نهایی آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی واگذار شد.

 

حالا در آخرین اخبار درباره استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است کارگروهی‌ متشکل از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت کشور و شورای نگهبان تشکیل و ایراداتی که قابل رفع هستند را برطرف کنند.

 

قرائت گزارش چگونگی پرداخت معوقات معلمان/حضور ۳ وزیر در کمیسیون ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس دستور اعلامی یکشنبه ها جلسات تخصصی خود را برگزار می کنند که در جلسات این هفته کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی قرائت گزارش سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی پرداخت معوقات معلمان، بررسی عملکرد دستگاه اجرایی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در عرصه های طبیعی کشور، ادامه گزارش و جمع بندی راهکارهای رونق تولید در سال ۹۸، بررسی آخرین وضعیت انرژی کشور با حضور مدیران و مسئولین وزارت اطلاعات را در دستور کار دارند.

 

همچنین وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به ترتیب مهمان کمیسیون های امور داخلی کشور و شوراها، صنایع و معادن و عمران می شوند.

 

واکنش قاطع «ظریف» به ادعاهای آمریکا

وزیرامور خارجه کشورمان به ادعاهای آمریکا درباره حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان واکنش نشان داد. «محمد جواد ظریف» در صحفه شخصی خود در توییتر نوشت: «این که ایالات متحده فورا و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا هر اماره ای، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم بی در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران.

 

دیدار «روحانی» با رئیس‌جمهوری چین

حجت الاسلام «حسن روحانی»، رئیس جمهور کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای در قرقیزستان با "شی جین پینگ" رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

 

نوزدهمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای با حضور رئیس جمهور کشورمان و سران یازده کشور آسیایی در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار می شود.

 

ایستادگی ایران و چین در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع آسیا و جهان است

حجت الاسلام «حسن روحانی» روز جمعه (۲۴ خرداد) در دیدار با رئیس جمهور چین در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک قرقیزستان با بیان اینکه ایران کاملا بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده و آمریکا بدون هرگونه بهانه ای از تعهد بین المللی خود خارج شد، گفت: فشارهایی که دولت آمریکا به ایران و چین و سایر کشورها وارد می کند، با هدف تسلط بر کل آسیا و جهان است.

 

رئیس جمهوری ایستادگی ایران و چین در برابر یکجانبه گرایی آمریکا را به نفع دو کشور، آسیا و جهان دانست و افزود: ملت ایران نشان داده که در برابر فشارهای خارجی نه تنها متزلزل نمی شود بلکه متحد تر و مقاوم تر می شود.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای گسترش روابط با چین وجود دارد، افزود: ایران با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی، آماده است نقش مهم و پیش برنده ای در پروژه کمر بند – راه  ایفا کند.

 

رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران علاوه بر ادامه همکاری با چین در حوزه انرژی، علاقمند به توسعه زیر ساخت ها برای روابط پایدار و راهبردی در تامین انرژی چین است.

 

روحانی خاطرنشان کرد: تهران از ادامه همکاری و اجرای پروژه های مشترک با پکن در زمینه های انرژی، حمل و نقل و صنعت خرسند است.

 

روحانی افزود: ما علاقه مند به توسعه هر چه بیشتر روابط و هماهنگی دو کشور درسازمان های بین المللی و منطقه ای هستیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان روزنامه مریم داوری شیراز حسن روحانی مسجد اجلاس شانگهای سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین