Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن افزود: آمریکا تلاش می کند با این حرکت خود به جهانیان اعلام کند ما خواهان مذاکره هستیم اما ایران نمی پذیرد.

وی بیان کرد: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بیانگر ضعف و در بن بست قرار گرفتن آمریکا و نشان از عزت مردم بزرگوار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری اضافه کرد: آمریکا از طرفی پیام مذاکره با ایران را ارسال می کند از طرفی دیگر تحریم های خود بر علیه کشور را تشدید می کند.

وی یادآور شد: نپذیرفتن پیام رئیس جمهوری آمریکا از سوی رهبر معظم انقلاب موضوعی اصولی، انقلابی و ستودنی است و عزت ایرانیان را دوچندان کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: سران آمریکا در شرایطی ادعا می‌کنند به دنبال تغییر نظام در ایران نیستند که اگر بتوانند طرحی برای براندازی نظام داشته باشند با خرج تمام اعتبارات خود این کار را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به نخست وزیر ژاپن اعلام کردند " ما ساخت بمب اتم را حرام می‌دانیم و اگر می‌خواستیم اقدام می کردیم" اما این آمریکاست که دارای زرادخانه‌های مجهزی در این خصوص است.

امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و هیات حاکمه آن به هیچ عنوان ارزش این را ندارند که با آنها مذاکره‌ای انجام شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهوری آمریکا پیام خود را به وسیله نخست وزیر یک کشور مهم مانند ژاپن ارسال می کند که رهبر معظم انقلاب پیام را بپذیرد و مذاکره را انجام دهد این درحالی است که ایشان حتی پیام فرستاده آمریکا را نیز نمی پذیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: کنفرانس بحرین و معامله قرن آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف چپاول قدرت در فلسطین است و آنها را به شدت محکوم می کنیم.

صفایی بوشهری افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تصمیم دارد در این معامله کار فلسطین را یکسره کنند به همین دلیل با همکاری و همگرایی برخی دولت های مرتجع منطقه در حال توجیه این فساد سیاسی هستند.

وی یادآور شد: اسرائیل با همکاری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه تلاش می‌کنند فلسطین را در یک بن بست و فقر سرزمینی قرار دهند و تمام مناطق اشغالی را برای خود قرار دهند.

امام جمعه بوشهر برپایی تولد ۹۴ سالگی ملکه انگلستان در سفارت خانه های این کشور را محکوم کرد و گفت: این مراسم تولد ملکه استعمار، چپاولگری، کودتای ۲۸ مرداد و فتنه ۸۸ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: فرهنگ و هنر از مهمترین مقوله های مطرح در جامعه است که در کشور مسلمانی مانند ایران باید به رنگ الهی و مطابق با آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی باشد.

صفایی بوشهری ادامه داد: اگر هنر در خدمت دین و انقلاب نباشد مردم و جامعه دچار انحراف می شوند به همین دلیل تمام مسئولان باید به فرهنگ و هنر اسلامی و انقلابی توجه کنند و هرگونه هنجارشکنی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی تاکیدکرد: هیچ کسی مخالف هنر و هنرمند نیست اما همگان توقع دارند هنر با ارزش های انقلابی و آرمان های اسلامی مطابقت داشته باشد.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت برطرف کردن مشکل تامین آب، کنترل گرانی های کاذب و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان تاکید کرد.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر امام جمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در مسکو در جمعه خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: مجموعه بریکس یه نقش بسیار جدی و موثری در تحقق چندجانبه گرایی در عرصه مناسبات بین المللی دارد.

وی افزود: نشست امروز نخستین نشست در سطح خودش از چند جهت مهم بود؛ نخستین نشستی بود که مجموعه بریکس در موضوع مهم فلسطین و سایر مسائل مهم غرب آسیا برگزار کرد و مسئولان عالی وزارت خارجه های کشورهای عضو بریکس در این نشست مواضع و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

باقری با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: همه اعضا به اتفاق بر توقف جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید داشتند و اراده خودشان را برای ایفای نقش در جهت کمک به مردم فلسطین به ویژه دسترسی مردم فلسطین به کمک‌های انساندوستانه ابراز کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین گفت: در این چارچوب ایران با تاکید بر مواضع اصولی خود، تصریح کرد تا زمانی که ریشه مسئله فلسطین که همانا در تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی است حل نشود، قطعا اقدامات دیگر جنبه تسکینی دارد و نمی‌تواند مسئله را حل کند. به همین جهت است که در طول 75 سال گذشته هیچ نسخه‌ای به نتیجه نرسیده، زیرا معطوف به این ریشه و موضوع اصلی که تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی است پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه درباره موضوعات دیگر منطقه و تنش‌ها بحث شد، ادامه داد: این نکته مورد تاکید طرف ایرانی بود که وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است. اگر این اختیار به ملت‌های منطقه داده شود که خودشان برای آینده تصمیم بگیرند و بیگانگان بر اساس منافع نامشروع خودشان در منطقه دخالت نکنند، زودتر می‌توانیم به ثبات و پایداری در منطقه دست پیدا کنیم.

باقری افزود: نکته مهم دیگر این است که ایران در این نشست به طور جدی تاکید کرد که حاضر است از همه ظرفیت‌های خود برای تحکیم ثبات و بسترسازی برای توسعه کشورهای منطقه و تامین رفاه ملت‌های منطقه استفاده کند و این اراده جدی را حاضر است با دیگر اعضای بریکس به اشتراک بگذارد.

وی با بیان اینکه این نشست از این جهت که اولین نشست بود که ایران به طور رسمی در یک موضوع بسیار مهم در منطقه و جهان در میان اعضای بریکس قرار گرفته بود، شرکت کرد، گفت:  در این جلسه مسئله حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق مورد توجه قرار گرفت و رییس جلسه به طور صریح این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کرد و این اقدام صهیونیست‌ها را هم در امتداد رویکرد و سرشت تجاوزگری صهیونیست‌ها برشمرد.

باقری خاطر نشان کرد: ما در این جلسه تاکید کردیم که پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق حق قانونی ایران بوده و در چارچوب اقدام متقابل و ایران در قبال هرگونه تعدی و تعرض به سرزمین، منافع و شهروندانش به طور جدی، صریح و بسیار سخت پاسخ خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر خارجه افزود: ما نشان دادیم در پاسخ قاطعی که به جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها انجام دادیم، راه حل صیانت از ثبات و پایداری منطقه سرجای خودش نشاندن متجاوز است. تا زمانی که متجاوز برای تجاوزگری پاداش دریافت کند یا سکوت ببیند، ما نباید امید به ثبات در منطقه داشته باشیم. 

وی در آخر تصریح کرد: اقدام ایران در پاسخ به جنایت رژیم در سوریه علاوه بر اینکه حق قانونی ایران بود، نشان دهنده اراده ایران برای تحکیم ثبات در منطقه بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • رقابت پورماهانی در دور نخست کاپ جهانی شانگهای با کمانداری از ژاپن
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد