Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:47:46 GMT

ایران با تولید هرگونه سلاح هسته ای مخالف است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۸۷۲

ایران با تولید هرگونه سلاح هسته ای مخالف است

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه براساس فتوای رهبری، ایران با هرگونه تولید سلاح هسته ای مخالف است، گفت: با توجه به سابقه آمریکا در تولید کلاهک های هسته ای، حق اظهار نظر در مورد ایران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، «آیت‌الله علی خاتمی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: ضرورت جذب جوانان به مساجد، سعه صدر متولیان مساجد و میدان دادن به این قشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه زنجان بر ضرورت دستگیری از نیازمندان تاکید کرد و گفت: استان زنجان به دلیل کمک به همنوعان به دیار کریمان معروف شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای موتلفه اسلامی به سالروز تاسیس جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی به منظور رفع محرومیت از مناطق تاسیس شد.


آیت الله خاتمی همچنین به رشد کشت و تولید مواد غذایی در کشور و مقایسه آن با دوران پیش از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب تولیدات این محصولات 18 میلیون تن بود که امروز این رقم به 120 میلیون تن رسیده است.

 

امام جمعه زنجان همچنین به ارتقای استقلال اقتصادی کشور بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی در کشور دست یافته ایم.

 

وی همچنین یکی از راهکارهای جلوگیری از واردات و تامین نیازهای داخل کشور را حمایت از تولید داخلی خواند و گفت: قبل از پیروزی انقلاب تنها هفت روستای استان از نعمت برق برخوردار بود که اکنون به 90 درصد روستاها رسیده است.

 

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری و پیام رهبری اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان اینکه ترامپ می‌گوید قصد تغییر نظام ایران را ندارم دروغ است و اگر می توانست اینکار را انجام می‌داد.

 

خطیب جمعه زنجان با یادآوری اینکه فتوای شرعی رهبری در مورد حرام بودن سلاح هسته ای نشان دهنده مخالفت ایران با تولید سلاح هسته ای است، تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی که خود چندین هزار کلاهک هسته‌ای دارد و از آن علیه انسان‌ها استفاده کرده است، حق اظهار نظر در این باره را ندارد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اردبیل مسجد حسن روحانی خبرگزاری شبستان روزنامه مریم داوری اجلاس شانگهای شیراز خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه امام جمعه زنجان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند. جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند. «کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید. شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد