Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@12:54:12 GMT

سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران گام مثبتی بود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۴۹۴۷

استفان دوجاریک سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران را گامی مثبت در جهت برقراری مذاکره با ایران شمرد اما ما وظیفه ارزیابی و آنالیز این مسئله را نداریم. ناطقان: به نقل از سایت سازمان ملل، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در پاسخ به پرسشی درباره پیامد سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: این، وظیفه ما نیست که دیدار نخست‌وزیر را ارزیابی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما گمان می‌کنیم که این دیدار بسیار مهم بوده است. هرچه که به مذاکره با ایران و داشتن جامعه بین‌المللی بهتری منجر شود، گامی مثبت تلقی می‌شود. بنابراین، این دیداری بسیار مهم بوده است، اما ما وظیفه ارزیابی و آنالیز این مسئله را نداریم.

وی در ادامه افزود: دبیر کل تاکنون حامی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده و به حمایت خود ادامه خواهد داد. وی همچنین از طرفین برجام می‌خواهد تمامی کارهای لازم را برای نجات این توافق انجام دهند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن روز چهارشنبه در رأس یک هیئت عالی‌رتبه وارد تهران شد و به منظور کاهش تنش‌های میان ایران و آمریکا، با مقامات بلندپایه ایران اعم از مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو داشت. منبع: ایسنا برچسب ها: سخنگوی سازمان ملل ، نخست وزیر ژاپن ، سفر ، گام مثبت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سخنگوی سازمان ملل نخست وزیر ژاپن سفر گام مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری صداو سیما؛ نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.  در این دیدار آقای مخبر، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشور‌های آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه‌مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشور‌های آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال گذشته و بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران–واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد