Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک صدقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح‌ها با هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سه هزار متر مکعب عملیات سنگی ملاتی و حدود ۱۱ سازه سنگی ملاتی است که در این فاز سه سازه سنگی ملاتی واقع در روستای «یاسیکند» از توابع بخش مرکزی و مابقی در روستاهای «دراغ» و «داش آغل» از توابع بخش سیمینه بوکان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقش بسزایی در مهار سیلاب‌های فصلی و حاصلخیز شدن اراضی دارد و امیدواریم در سال جاری با اجرای طرح‌های آبخیزداری شاهد افزایش اعتبارات نیز نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان به تأخیر افتادن زمان وقوع و کاهش قدرت تخریب سیلاب، حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک به هنگام سیلاب در سرشاخه‌ها، کمک به غنای مرتع و پوشش گیاهی سطحی، کمک به معیشت منطقه از طریق بالابردن پوشش گیاهی برای چرای دام و پرورش زنبور عسل را از جمله مزیت های اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سال گذشته نیز در راستای حفاظت از خاک و جلوگیری از حمل خاک توسط سیلاب در سرشاخه‌ها و مناطق کوهستانی این شهرستان ۵۹ طرح آبخیزداری به اجرا درآمد.

در بوکان ۱۳۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه ۳ با پوشش ضعیف است.

۷۵۱۰/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به عدم وجود دوربرگردان‌های غیرهمسطح در طول مسیر ۱۱ کیلومتری بزرگراه شهید چمران (حدفاصل پل پارک وی تا تونل توحید)، از تلاش برای احداث ۲ دوربرگردان غیرهمسطح در این بزرگراه خبر داد و گفت: در حالی که احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران از سال گذشته آغاز شده، تلاش برای اجرای دوربرگردان شمال به شمال نیز از فروردین‌ماه امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

صداقتی در تشریح مشخصات فنی پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث یک دستگاه پل دوربرگردان به طول ۹۰ متر (۲۹۰ متر با احتساب شیب راهه) و عرض متوسط ۶ متر است. ضمن اینکه اصلاحات هندسی معبر به طول ۱۵۰ متر و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کاهش ۷.۵ کیلومتری پیمایش‌های اضافی در مسیر بزرگراه شهید چمران، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را از مهمترین تأثیرات اجرای پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران خواند و ابراز امیدواری کرد عملیات احداث این پروژه راهگشای عمرانی تا پایان سال به سرانجام برسد.

کد خبر 6097943 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب