Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@22:10:01 GMT

شینزو آبه درخواست ترامپ را به ایران منتقل کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۵۷۴۶

شینزو آبه درخواست ترامپ را به ایران منتقل کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که شینزو آبه در جریان سفرش به تهران به درخواست رئیس جمهور آمریکا خواستار آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شده است.

در حال حاضر چند شهروند آمریکایی به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی علیه کشورمان در زندان هستند.

یکی از این افراد ژیو وانگ است که در پوشش کارهای تحقیقی و پژوهشی برای اقدامات جاسوسی وارد ایران شده بود و در سال 1396 به 10 سال حبس محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این منبع ژاپنی گفته، آقای شینزو آبه روز چهارشنبه در جریان دیدارش با حسن روحانی رئیس جمهور ایران این درخواست را مطرح کرده است و در دیدارش با آیت الله خامنه‌ای در روز پنج شنبه نیز به نظر میرسد آن را مطرح کرده است.

خبرگزاری کیودو همچنین گزارش داده است که پاسخ ایران مشخص نیست.

در ادامه این گزارش آمده است که روز جمعه تارو کونو وزیر خارجه ژاپن که به همراه نخست وزیر این کشور در تهران بود با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دونالد ترامپ شینزو آبه شینزو آبه ایران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آیین پایانی ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در قسمت جمع بندی مطرح کردیم باید به چند موضوع به صورت ویژه توجه شود؛ اول اینکه گفت و گوهای فرهنگی بهترین راه حل برای حل منازعات منطقه‌ای و جهانی است.

به گزارشگزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: دومین بحث مورد تاکید این بود که گفت و گوهای فرهنگی نباید پشت میزها و در داخل جلسات و محصور در اتاق‌ها و سالن‌های همایش باشد، گفت و گوهای فرهنگی باید به راه حل میدانی منجر شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکلاتی را در دنیا می‌بینیم از جمله مسائلی که در غزه رخ می‌دهد آزار دهنده هستند دنیای غرب حتی در دانشگاه‌ها که محل گفت‌وگوهایی علمی، فرهنگی و آموزشی است اجازه دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم را نمی‌دهد و حتی به شهروندان خود رحم نمی‌کند؛ براساس این مسائل باید نظام گفت و گوی فرهنگی بازسازی نوین شود؛ بازسازی براساس کمک به حل مسائل و حقیقت.

وزیر فرهنگ گفت: امروز حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است، حقیقت، کودکان و زنانی هستند که در فلسطین با ددمنشی به خاک و خون کشیده می‌شوند ولی هیچ کس در مجامع جهانی و بین المللی کار مؤثری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: با استفاده از این فرصت توقعاتمان را مطرح کردیم و اعلام کردیم گفت‌وگوهای فرهنگی نمی‌تواند به ظلم، ستم و فجایع انسانی بی اعتنا باشد؛ وقتی نشستی عنوان فاخر گفت‌وگوهایی فرهنگی را یدک می‌کشد باید بتواند به مشکلات و مسائل با صراحت و نه با انفعال و بیان جملات دوپهلو بپردازد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه امیدوارهستیم گفت و گوهایی که مطرح شد فرصتی باشد برای توجه بیشتر به حقیقت، گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان دولت‌ها خیلی دست پری ندارد چراکه خیلی از دولت‌ها در گفت و گوهای خصوصی اعلام هم‌بستگی می‌کنند ولی در سخنگاه ها دچار محدودیت‌ها و رودربایستی با قدرت‌های حاکم بر جامعه جهانی می‌شوند و امیدوار هستیم این وضعیت به زودی تغییر یابد.

کد خبر 750191

دیگر خبرها

  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود