Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:10:17 GMT

هشدار آیت‌الله سیستانی نسبت به بازگشت عناصر داعش

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۶۴۱۱

هشدار آیت‌الله سیستانی نسبت به بازگشت عناصر داعش

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات‌نیوز؛ آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی،  مرجع دینی شیعیان در عراق در پنجمین سالروز صدور فتوای جهاد کفایی پس از سقوط موصل در ژانویه 2014 به دست گروه تروریستی داعش، بیانیه‌ای صادر کرد.   در این بیانیه که سید احمد الصافی، نماینده ایشان در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا آن را قرائت کرد، آمده؛ «در روز سیزدهم ژوئن 2014 یعنی پنج سال پیش، از این مکان مقدس، ندای مرجعیت عالی دینی و فتوای مشهور ایشان مبنی بر وجود دفاع کفایی صادر شد، و خواستار آن شد که عراقی‌هایی که قادر به حمل سلاح هستند به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق و ملت و مقدساتش در برابر هجمه تروریست‌های داعشی بپیوندند، داعشی‌هایی که بخش‌های وسیعی از استان‌ها را اشغال کردند و بغداد پایتخت و برخی استان‌های دیگر را هم تهدید کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در ادامه این بیانیه آمده؛ اگر عراقی‌ها با هم متحد نمی‌شدند و صفوف خود را یکپارچه نمی‌کردند و گروه‌های سیاسی هم اختلافات خود را کنار نمی‌گذاشتند، و نیز اگر همکاری کشورهای دوست و برادر نبود، پیروزی بر داعش محقق نمی‌شد.

آیت‌الله العظمی سیستانی در این بیانیه گفت: مردان شجاع و قهرمان عراق اعم از پیر و جوان و از قشرهای مختلف جامعه پس از این فتوا با شور حماسی و عزم غیر قابل توصیف به میادین نبرد شتافتند و وارد ده‌ها نبرد سخت به مدت بیش از سه سال با عزم و اراده راسخ شدند که طی آن ده‌ها هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح و مصدوم برای نجات وطن عزیز و در راستای فداکاری برای عتبات مقدسه تقدیم کردند تا اینکه خداوند بر آنها منت نهاد و پیروزی را نصیب آنها کرد و سرزمین را از چنگال تروریسم نجات داد.   در این بیانیه آمده؛ تداوم منازعه بر سر غنیمت‌ها، دستاوردها، تحریک مشکلات امنیتی و قبیله‌ای و فرقه‌ای در گوشه و کنار کشور به هدف دستیابی به اهداف مشخص و عدم تسریع در حل و فصل مشکلات مناطقی که از جنگ علیه تروریسم آسیب دیده‌اند، به بقایای داعش فرصت مناسب حمله به امنیت و ثبات کشور را می‌دهد و ممکن است با آغوش باز برخی افراد کینه‌جو و ضعیف النفس روبرو شوند و باعث شود بر پیچیدگی اوضاع افزوده گردد.   آیت‌الله العظمی سیستانی در این بیانیه گفت: مقام والای شهدای بزرگ و خانواده‌های عزیز آنها و همینطور عزیزان مبارز مجروح و جانباز، قهرمانان نیروهای مسلح وسرویس‌های امنیتی را که برای امنیت وطن، ثبات آن و محافظت از جان شهروندان چشم روی هم نم‌ گذارند، ارج می‌نهیم.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا سیستانی داعش قرأن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس