Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: یکجانبه‌گرایی و تروریسم آمریکا اقتصادی تنها دلیل تنش در منطقه است.

به گزارش ایرنا، «محمد جوادظریف» که به همراه رئیس جمهوری برای حضور در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های در بیشکک پایتخت قرقیزستان حضور دارد، در صفحه توئیتر شخصی خود، نوشت: گفتگو‌های مهم چندجانبه و مذاکرات پربار دوجانبه از جمله با آقایان شی و پوتین روسای‌جمهور چین و روسیه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این پیام توئیتری خود تاکید کرده است: اقدامات یکجانبه ایالات متحده از جمله تروریسم اقتصادی‌اش علیه ایران، تنها دلیل ناامنی و تنش تازه در منطقه ماست.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر دیروز – پنجشنبه- به منظور حضور در نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است، صبح امروز علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری خلق چین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در این سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهوری و جمعی دیگر از مسئولان، دکتر روحانی را همراهی می‌کنند.

نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگ‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور سران ۱۱ کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک برگزار می‌شود.

روحانی همچنین پس از حضور در اجلاس شانگهای، عصر امروز در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس «تعادل و اعتمادسازی در آسیا» (سیکا) از بیشکک عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد شد.

ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظریف وزارت خارجه روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ

اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی با حضور علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سنت‌پترزبورگ آغاز به کار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی کشورها در امور امنیتی روز چهارشنبه با حضور احمدیان نماینده مقام معظم رهبری در سن‌پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس و نشست مرتبط با گروه بریکس، سخنرانی و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با برخی همتایان خود خواهد داشت.

احمدیان پیش از این، روز سه‌شنبه در نخستین روز سفر به سن‌پترزبورگ، با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی جمهوری عراق دیدار کرد.

هیأت اعزامی کشورمان با حضور فعال در نشست های جانبی این اجلاس؛ دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم امنیتی در منطقه و جهان را تبیین و تشریح خواهند کرد.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی