Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت اروپایی قصد دارد تا فاز اول و دوم آزمون بالینی را روی نانوواکسن ضدسرطان‌های صلب آغاز کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ اسکن‌سل هولدینگز (Scancell Holdings) اعلام کرد که این شرکت واکسن ایمونوبادی موسوم به SCIB۲ را وارد فاز اول و دوم آزمون بالینی می‌کند، واکسنی که در آن از فرمولاسیون جدید نانوذرات استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این واکسن برای درمان بیمارانی که مبتلا به تومور صلب نظیر سرطان ریه با سلول‌های بزرگ هستند طراحی و ساخته شده است. در این واکسن، سیستم ایمنی بدن برعلیه سرطان فعال می‌شود که برای این کار واکسن موجب افزایش سطح آنتی‌ژن‌های سرطانی شده و در نهایت منجر به حذف سلول‌های سرطانی می‌شود.

در این روش درمانی، آنتی‌ژنی موسوم به NY-ESO-۱ هدف قرار دارد که روی تومورهای سرطانی نظیر سرطان ریه، تخمدان، پروستات و مثانه بیان می‌شود.

تصمیم برای وارد شدن به آزمون بالینی، نتایج مثبت آزمون‌های پیش‌بالینی بود که نشان می‌دهد این واکسن که حاوی نانوذرات لیپیوزم است می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و در نتیجه نرخ زنده ماندن را افزایش دهد. نتایج اولیه این واکسن برای شرکت اسکن‌سل بسیار جالب توجه بود و در اطلاعیه‌ای که این شرکت منتشر کرد اعلام نمود که نتایج این پروژه که با همکاری مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا انجام شده گامی مهم به سوی تولید واکسن برای مقابله با سرطان است.

براساس اظهارات مدیران این شرکت، انتظار می‌رود که نانوذرات مورد استفاده در این واکسن عملکرد بسیار مناسبی برای مقابله با سرطان داشته و بتواند گزینه مناسبی برای از بین بردن تومورهای صلب باشد، تومورهایی که در حال حاضر سهم بالایی در مرگ‌ومیر سرطان در جهان را داراست.

این واکسن سلول‌های دندریتی را هدف قرار داده و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند، بنابراین هم به‌صورت منفرد و هم به شکل ترکیبی با روش‌های دیگر می‌تواند برای درمان سرطان استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانو درمان سرطان ریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد شمسایی اظهار کرد: آمارنامه ملزومات دارویی برای اولین بار در سال گذشته منتشر شد و به موازات آن دسترسی به داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی برای ذیفنعان و شرکت های فعال این حوزه مهیا شده است.

وی افزود: مطالعات ارزیابی بالینی ملزومات دارویی نیز توسط اداره مطالعات بالینی، پذیرش شده درسال گذشته ۹ فرآورده مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو یکی از اقدامات انجام شده در راستای تسهیل امور فراورده های ملزومات دارویی دسته بندی، استانداردسازی و تهیه فهرست این فرآورده ها بوده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • چند نفر از تهران به حج می‌روند؟
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است