Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:25:45 GMT

فریاد ایران ایران در سالن غدیر ارومیه طنین انداز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۶۸۶۲

فریاد ایران ایران در سالن غدیر ارومیه طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس عاشقان در پایتخت والیبال آسیا پایان یافته است و تماشاگران مشتاق در داخل یک سالن ۶ هزار نفری و چندین نقطه از شهر ارومیه از طریق تلویزیون های شهری نقش آفرینی ملی پوشان ایران را تشویق می کنند و نام ستارگان تیم ملی والیبال ایران را یکی پس از دیگری با شور و شعف فریاد می زنند.
شور و شعور مردم در شهر عاشقان والیبال حتی در خانه هایشان نیز به اوج رسیده و نشاط را در چشمان هر زن و مردی می‌توان مشاهده کرد؛ عاشقانی که ماه ها، روزها و ساعت ها برای تماشای این رقابت ها صبر کرده اند و اکنون با تشویق های خود هزینه این صبر را می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پدران و مادران و خویشاوندان ملی پوشان ارومیه ای نیز در سالن ۶ هزار نفری غدیر حضور دارند و شاید برای نخستین بار از نزدیک بازی فرزندانشان را تماشا می کنند؛ تعدادی از زنان تماشاگر هم که توانسته اند بلیت مسابقه را در روزهای گذشته تهیه کنند، برای تماشای مسابقات وارد سالن شده اند.

سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه یکی از بزرگترین سالن‌های توپ و تور کشور به شمار می‌رود و‬ دیدارهای هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال از امروز / ‏جمعه / ‏ به مدت سه روز‬ با حضور تیم‌های ملی ایران، کانادا، لهستان و روسیه در این سالن برگزار می‌شود.

سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور چهار ارومیه‌ای فهرست ۱۴ نفری تیم ملی ایران برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال هستند اما تا این لحظه از بازی شریفی فرصت حضور در میدان را نیافته است.
این رویداد ورزشی با حال و هوای متفاوتی در ارومیه دنبال می‌شود زیرا این شهر از یک سو برای نخستین بار تعدادی از این رقابت‌های مهم بین المللی را میزبانی می‌کند و از سوی دیگر مردم علاقه مند این شهر به رشته والیبال، درخشش بازیکنان ملی پوش ارومیه‌ای را از نزدیک دنبال می‌کنند.
به گزارش ایرنا موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.
طی سال‌های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت‌های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می‌رود که لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی خواهد کرد.
میزبانی شایسته این شهر در رقابت‌های موسوم به «AVC CUP » طی سال ۱۳۸۹ خاطره خوبی در ذهن والیبال دوستان آسیایی، ایرانی و ارومیه‌ای برجا گذاشت که همین امر تجربه بسیار خوبی برای رقابت‌های بزرگ‌تری چون لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود.
پس از آن نیز رقابت‌های آسیایی دیگری به میزبانی ارومیه برگزار شد که این شهر والیبال خیز با روسفیدی از آن بیرون آمد و نام پایتخت والیبال آسیا برای این شهر تبلور یافت.

۸۱۳۵/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران کانادا لیگ ملت های والیبال سعید معروف سالن غدیر ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر

تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر از پس هم برنیامدند و به تساوی یک بر یک رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، عصر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد و در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم و تقسیم امتیازات به پایان رسید.

حسن پورحمیدی، عثمان اندونگ، احمدرضا جلالی، آسو رستم، احمد مطلق زاده، حسن شوشتری (محمد آبشک)، علیرضا کاظمی (علیرضا خوش‌کفا)، ابوالفضل کوهی (جواد آقایی پور)، دوستونبک تورسانو، بهروز بارانی و ساویو روبرتو (پیمان رنجبری) در این بازی برای استقلال خوزستان به زمین رفتند. در طرف مقابل حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده (پدرام قاضی‌پور)، مجید عیدی، پویا پورعلی، محمد بردبار، مهران احمدی (محمدرضا سلیمانی)، رضا جعفری و محمد عمری بازیکنان ملوان بودند.

در این دیدار استقلال خوزستان با توجه به شرایط سختی که در جدول داشت، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داده بود و این موضوع عاملی شد تا ملوان با برنامه‌ریزی برای استفاده از ضد حملات، توسط رضا جعفری به گل اول بازی برسد. در ادامه هم سپیدپوشان از تک‌گل‌شان دفاع کردند تا در نیمه دوم، توپ ارسال شده توسط حسین ساکی در محوطه جریمه ملوان با کنترل و ضربه عثمان اندونگ مدافع بلندقامت آبی‌ها همراه شد تا بازی به تساوی برسد.

پس از این دو گل، دو تیم دیگر موقعیت خطرناک خاصی روی دروازه یکدیگر نداشتند و بازی با همان نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. با تقسیم امتیازات در پایان هفته بیست‌وپنجم، ملوان با ۳۹ امتیاز در تعقیب تراکتور ماند و نتوانست جای این تیم را با توجه به تساوی در برابر استقلال پر کند. استقلال خوزستان نیز با این یک امتیاز، ۲۱ امتیازی شد و به رده پانزدهم جدول سقوط کرد. نکته جالب اینکه استقلال خوزستان با نساجی و فولاد تنها ۱ امتیاز اختلاف دارد.

در تقابل امروز استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی، بهروز بارانی و دوستونبک تورسانو از استقلال خوزستان کارت زرد دریافت کردند. همچنین قضاوت این دیدار برعهده کوپال ناظمی بود که بهمن عبداللهی و صادق رستمی وی را همراهی و در امر قضاوت بازی یاری کردند.

کد خبر 749904

دیگر خبرها

  • کشتی گیر مهریزی قهرمان ایران شد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دانشگاه آزاد ملارد طنین‌انداز شد
  • میزبانی مهرگان از رقابت‌های آفرود آزاد 
  • اردوی پایانی تیم ملی هاکی بانوان برای حضور در قهرمانی آسیا
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر