Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@08:49:43 GMT

زنده از سالن پرهیاهوی غدیر؛ ایران 2 – کانادا 0

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۶۹۵۷

زنده از سالن پرهیاهوی غدیر؛ ایران 2 – کانادا 0

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت های 2019 در سالن مملو از جمعیت غدیر ارومیه به مصاف کانادا رفته است.

 

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره روز موعود فرا رسید و بعد از مدت‌ها انتظار شهر ارومیه از امروز میزبان هفته سوم لیگ ملت های والیبال 2019 است؛ جایی که بعد از نبرد جذاب روسیه و لهستان، از ساعت 18:30 ایران مقابل کانادا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاگردان ایگور کولاکوویچ که از 2 هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها 5 برد از 6 بازی کسب کردند و جزو مدعیان قرار دارند، امروز با تمام قوا و با حمایت تماشاگران پرشور ارومیه‌ای برابر کانادا به میدان رفتند.


مردم والیبال دوست ارومیه که در ترکیب فعلی تیم ملی هم 4 بازیکن از شهر خود را می‌بینند، از ساعت ها قبل از شروع مسابقه در سالن حاضر شدند و به تشویق ستاره‌های والیبال ایران پرداختند.


ایران که برخلاف اکثر رقبای خود با تمام قوا در لیگ ملت ها حاضر شده، با اندیشه ثبت اولین برد وارد زمین شد و در حالی که تماشاگران سروصدای زیادی به پا کرده بودند، برابر کانادا قرار گرفت.

 


تیم‌های ملی والیبال ایران و کانادا پنج بار در طول تاریخ به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران 2 پیروزی بوده است. نخستین رویارویی دو تیم در رقابت‌های انتخابی المپیک 2004 بود که آن بازی با برتری سه بر صفر کانادا به پایان رسید. نخستین پیروزی ایران بر کانادا هم در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو رقم خورد، اما این بار بر خلاف سال 2004 هر دو تیم توانستند سهمیه المپیک بگیرند. ایران و کانادا در سال 2018 دو بار به مصاف هم رفتند. در لیگ ملت‌ها ایران پیروز شد، اما در قهرمانی جهان نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

 

 

ست اول: ایران 25 - کانادا 15


* بازیکنان ایران امروز یکدست قرمزپوش وارد زمین شدند، در حالی که کانادایی ها با پیراهن سرمه‌ای بازی می‌کنند.
* کولاکوویچ تیمش را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، پوریا فیاضی، سید محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) وارد زمین کرد.
* در حالی که سرویس میلاد عبادی پور با دریافت نامناسب در زمین کانادا به زمین ایران برگشت، این بازیکن توپ خود را به بیرون زد تا اولین امتیاز به کانادا برسد.
* اولین امتیاز ایران توسط امیر غفور کسب شد و سپس او با یک جای خالی ایران را پیش انداخت.
* 2 تیم در امتیازات ابتدایی پایاپای پیش رفتند و در امتیاز 4 برابر شدند.
* سرویس خوب موسوی دریافت کانادایی ها با مشکل مواجه کرد و اختلاف به 2 رسید.
* سرویس بعدی این بازیکن نیز با خوش شانسی و برخورد به تور در زمین کانادا خوابید.
* وقت استراحت فنی اول با حساب 8 بر 5 به سود ایران رقم خورد.
* بعد از یک رالی دیدنی بازیکن کانادا توپ را به بیرون زد تا اختلاف 2 تیم به 4 برسد.
* علی شفیعی در خط سرویس قرار گرفت و با سرویس های پرشی موجی خود دریافت های کانادا را به مشکل انداخت. این باعث شد 2 امتیاز متوالی نصیب ایران شود.
* بعد از ثبت 13 بر 7 گلن هوگ، سرمربی کانادا اولین وقت استراحت فنی خود را درخواست کرد.

 

 

* این وقفه هم باعث نشد تا روند امتیازگیری ایران متوقف شود و اختلاف به عدد 7 رسید.
* دفاع شدن موسوی توسط بازیکن سرعتی کانادا اختلاف را کاهش داد.
* سرویس سرعتی امیر غفور امتیاز شانزدهم را برای ایران به همراه داشت.
* وقت استراحت فنی دوم با حساب 16 بر 9 به سود ایران رقم خورد.
* کانادایی‌ها بازهم توپ را با بی دقتی و زیر فشار تماشاگران ایرانی به بیرون زدند تا اختلاف به عدد 8 برسد.
* سرمربی کانادا بعد از ثبت نتیجه 18 بر 10 دومین وقت استراحت خود را هم درخواست کرد.
* در حالی که بازیکنان ایران اعتقاد داشتند داور باید خطای کانادایی ها را اعلام کند، داور امتیاز را به کانادا داد تا معروف دقایقی با داور به صحبت بپردازد.
* سرویس های خوب بازیکنان ایران دریافت کانادا را دچار مشکل کرد و اختلاف را به 10 امتیاز رساند.
* در نهایت ست اول با حساب 25 بر 15 به سود ایران به اتمام رسید.

 

 

ست دوم:


* اولین امتیاز ست دوم با خطای تور بازیکن کانادایی به ایران رسید.
*‌ امیر غفور توسط بازیکن کانادایی دفاع شد تا ایران 2 بر یک عقب بیفتد.
* کانادا در ادامه هم امتیاز سوم را روی عملکرد خوبش در دفاع روی تور و دریافت عقب زمین به دست آورد.
* امیر غفور آبشار خود را به تور کوبید تا اختلاف امتیاز به عدد 3 برسد.
* ایگور کولاکوویچ بعد از ثبت نتیجه 4 بر یک به سود کانادا اولین وقت استراحت خود را درخواست کرد.
* این وقفه هم برای ایران کارایی نداشت و این بار موسوی توسط شماره 20 کانادا دفاع شد.
* بالاخره آبشار میلاد عبادی پور از پشت خط روند امتیازگیری کانادایی ها را قطع کرد.
* دریافت های خوب در زمین ایران باعث شد اختلاف امتیاز به عدد 2 کاهش یابد.
* موسوی سرویس خوبی زد و در ادامه خودش امتیاز ششم را هم کسب کرد.
* وقت استراحت فنی اول با حساب 8 بر 6 به سود کانادا ثبت شد.

* در حالی که کانادایی‌ها با دریافت خوب در عقب زمین به دنبال رساندن اختلاف به عدد 3 بودند، پوریا فیاضی توانست با یک آبشار دیدنی اختلاف را همان یک امتیاز نگه دارد.
* هدر رفتن سرویس از سوی بازیکنان 2 تیم باعث شد نتیجه 13 بر 11 به سود کانادا ثبت شود.
* پاس سعید معروف به موسوی نرسید و با زرنگی بازیکن کانادایی اختلاف به عدد 3 رسید.
* سرویس خوب موسوی و در ادامه دریافت خوب در زمین ایران باعث شد بار دیگر اختلاف به حداقل برسد.
* وقت استراحت فنی دوم با حساب 16 بر 14 به سود کانادا رقم خورد.

تیم ملی والیبال ایران والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها تیم ملی والیبال ایران والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی

در طول کمتر از دو سال گذشته رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران و حتی غربی، بارها و بارها در گفت‌وگو با افراد مختلف، گزارش‌هایی درباره نحوه درگذشت نیکا شاکرمی ۱۶ساله منتشر کرده‌اند؛ گزارش‌هایی که در بسیاری از مواقع، حتی با روایت‌های مخدوش مادر و خاله نیکا شاکرمی‌ نیز تناقض‌های جدی داشته است.

به گزارش ایسنا، فرهیختگان نوشت: سرویس جهانی بی‌بی‌سی روز دوشنبه ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت ماه) با تکیه بر اسنادی که به تعبیر این رسانه «بسیار محرمانه» خوانده شده، گزارشی از نحوه درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد. نیکا شاکرمی نوجوان ۱۶ساله‌ای بود که رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران، در نخستین روزهای ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱، از او به عنوان یکی از کشته‌شدگان اعتراضات در تهران نام بردند. مقامات قضایی و امنیتی با استناد به محل درگذشت این فرد و همچنین گزارش پزشک قانونی، ضمن رد اظهارات رسانه‌های ضدایران، «سقوط از ساختمان» را علت مرگ شاکرمی معرفی کردند. با این وجود اما چند تصویر از حضور شاکرمی در اعتراضات و ویژگی‌های شخصیتی مادر و خاله شاکرمی، فضای مناسبی را در اختیار شبکه‌های ضد ایران برای دمیدن بر آتش اعتراضات در ایران با هدف سرنگونی حکومت داده بود. 

دوشنبه دهم اردیبهشت، سرویس جهانی بی‌بی‌سی، روایت جدیدی از درگذشت نیکا شاکرمی منتشر کرد که با وجود تلاش‌های فراوان، رد این تناقضات در آن بسیار مشهود است. برخلاف دفعات قبل، این بار یک رسانه بین‌المللی و آن هم با استناد به اسنادی که آنها را «بسیار محرمانه» می‌خواند، به ماجرا ورود کرده است. این موضوع به اندازه‌ای عجیب بود که دویچه‌وله فارسی درباره آن نوشته «این اولین‌بار است که یک رسانه بین‌المللی با استناد به سندی محرمانه چنین گزارشی را منتشر می‌کند.»‌ بی‌بی‌سی ادعا کرده این گزارش «بخشی از یک پرونده ۳۲۲صفحه‌ای» درباره معترضان بوده است. این رسانه هرچند مدعی محرمانه بودن این سند است اما در گزارشش به «تناقض‌های موجود در اسناد»‌ نیز اشاره کرده. به عنوان نمونه، بی‌بی‌سی اذعان داشته در سندی که تحقیقاتش روی آن «متمرکز» شده، «حاوی چند تناقض» بوده است. بی‌بی‌سی نوشته: «به عنوان مثال، نیروی انتظامی «ناجا» که در این گزارش نقل شده، در آن زمان به «فراجا» معروف» بوده است. 

در حالت معمولی نه‌تنها یک رسانه بین‌المللی که حتی رسانه‌های محلی نیز حاضر به انتشار سندی با چنین اشتباه فاحشی نخواهند شد. آن‌طور که سرویس جهانی بی‌بی‌سی اذعان داشته، این تنها یکی از تناقضات این سند بوده است اما بی‌بی‌سی برای توجیه انتشار این گزارش، مدعی شده مفاد اسناد را با فردی که بی‌بی‌سی آن را «افسر اطلاعاتی سابق ایران که به آرشیو سپاه پاسداران دسترسی داشته» معرفی کرده، به اشتراک گذاشته و این فرد صحت گزارش را تایید کرده است! 

انتشار این گزارش با چنین اسنادی حتی باعث شده برخی رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایران که چندان نیز حرفه‌ای نیستند، با محتوای بی‌بی‌سی فاصله خود را حفظ کنند. دویچه‌وله فارسی پس از انتشار بخشی از این گزارش نوشت «به طور مستقل امکان راستی‌آزمایی این گزارش را ندارد.»

چنین خطای فاحشی آن هم از رسانه‌ای به قدمت سرویس جهانی بی‌بی‌سی، از دو حالت خارج نیست؛ یا این پروژه دستپخت سرویس‌های امنیتی غربی است و یا اینکه باید این گزارش پوست موز یک گروه نفوذی باشد که زیر پای بی‌بی‌سی انداخته شده است. نباید فراموش کرد اسفند سال گذشته یک گروه هکری که مدعی هک سامانه‌های مربوط به قوه قضائیه بود، اسنادی را منتشر و ادعا کرد که دو سند آن مکاتبه در طبقه‌بندی «سری» وزارت اطلاعات با دادستان عمومی و انقلاب تهران برای خروج برخی کارمندان دو شبکه معاند تلویزیونی «ایران اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» از فهرست کارکنان ممنوع‌المعامله این دو شبکه ضدایرانی است. شبکه‌ای که چنین اطلاعات مخدوش و متناقضی را در اختیار بی‌بی‌سی قرار داده، بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست به کار شد و با استفاده از لشکر سایبری‌اش، به صورت پرحجم سعی در بازنشر گسترده این گزارش کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • تیم منتخب هفته بیست و پنجم لیگ‌برتر
  • امیری: اختلاف یک امتیاز چیزی نیست/ سپاهان بازی را کسل‌کننده کرد
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • پوست موز زیر پای بی‌بی‌سی
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران