Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی طی ۴۰ سال گذشته همواره در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و خواهدماند، تاکید کرد: تهران تمام تلاش خود را برای تقویت ثبات و توسعه افغانستان بکار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز (جمعه) در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و در دیدار اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، اظهار کرد: امیدوارم کمیسیون مشترک اقتصادی هرچه زودتر تشکیل جلسه دهد و اعضا راههای توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد موضوعات امنیتی منطقه و نیز کشت مواد مخدر، گفت: آمریکایی‌ها متاسفانه نشان داده‌اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می‌گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.

روحانی مواد مخدر را معضل بزرگی برای منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است و باید با جدیت دولت افغانستان و کمک سازمان‌های بین‌المللی برای مبارزه با آن چاره جویی شود.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان توسعه همکاری‌ها با تهران در همه زمینه‌ها است.

وی تصریح کرد: ما خواهان نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان هستیم و موضوع مواد مخدر نیز از جمله موضوعاتی است که باید در چارچوب مذاکرات دوجانبه و بین‌المللی پیگیری شود.

رئیس جمهور افغانستان اظهار کرد: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر علیه قاچاق مواد مخدر، افراط‌گرایی و تروریسم مبارزه کنند.

اشرف غنی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود. ‌

منبع: ایسنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان حسن روحانی رئیس جمهور رییس جمهور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه