Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حامد توکلی» روز جمعه به ایرنا، گفت: در این رقابت‌ها چهار تیم دلیجان، مهاجرین اراک، ساوه و مهمانشهر طراز ناهید در مجموعه سالن ورزشی امام خمینی (ره) ساوه با هم رقابت کردند که در پایان تیم ساوه به مقام قهرمانی دست یافت.

وی افزود: تیم افغانستانی‌های مقیم ساوه پس از آنکه با حساب سه بر ۲ توانست تیم اتباع مقیم دلیجان را مغلوب کند، به دیدار پایانی راه یافت و در سوی دیگر جدول نیز مهمانشهر شهید ناصری (طراز ناهید) با پیروزی هشت بر چهار مقابل مهاجران اراک موفق شد یک پای دیگر فینال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در دیدار نهایی تیم ساوه توانست مهمانشهر شهید ناصری را با حساب هشت بر پنج شکست دهد و به مقام قهرمانی مسابقات اتباع مقیم استان مرکزی دست یابد و تیم مهاجران اراک نیز هشت بر چهار دلیجان را شکست داد و رتبه سوم را کسب کرد.

توکلی گفت: این مسابقات به اهتمام دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی، فرمانداری ویژه ساوه، اداره ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی - ورزشی شهرداری ساوه برگزار شد و داوران درجه یک هیأت فوتبال نیز دیدارهای برگزار شده را سوت زدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه گفت: برگزاری چنین مسابقاتی که در مناسبت‌های مختلف از جمله جام رمضان با مشارکت تیم‌های اتباع افغانستانی مقیم استان مرکزی و ساوه انجام می‌شود، نشان از نگرش مهمان نوازانه و احترام آمیز مسئولان و مردم این استان به اتباع خارجی دارد.

وی گفت: در این مسابقات دروازه بان تیم اتباع مقیم دلیجان از سوی استعدادیاب ها مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد در آزمون باشگاه‌های سن ایچ یا شهرداری ساوه حضور یابد.

در شهرستان ساوه افزون بر پنج هزار تبعه کشور افغانستان زندگی می‌کنند که بخش اعظم آنها در مهمانشهر شهید ناصری واقع در روستای طراز ناهید در شرق این شهر اسکان یافته‌اند.

۶۵۳۹/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع خارجی ساوه ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد

چین از روسیه به عنوان بزرگترین شریک تجاری همه پنج کشور آسیای مرکزی، سبقت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد کرملین به سختی می تواند قبول کند که روسیه در تجارت با آسیای مرکزی، از چین عقب مانده است.

بی‌میلی مقامات روسی به اذعان به این واقعیت تجاری، در نمایشگاه تجاری که اواخر آوریل در تاشکند -پایتخت ازبکستان- برگزار شد، نمایان شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کامینین، معاون وزیر بازرگانی روسیه، حداقل در مورد ازبکستان، مدعی شد روسیه و چین از نظر سران ازبکستان، شرکای برابر با سهم برابر در گردش تجاری هستند.

استدلال کامینین، به معنای واقعی کلمه بر پایه امید و آرزو بود. این مقام روسی برای قرار دادن روسیه و چین در سطح تجاری یکسان، به اهداف تجاری پیش بینی شده برای سال ۲۰۳۰ اشاره کرد که در آن ازبکستان امیدوار بود گردش مالی سالانه تجارت با مسکو و پکن را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

اما آمار تجاری رسمی ازبکستان برای سال ۲۰۲۳، شکاف گسترده مبادلات تجاری بین روسیه و چین در حال حاضر را نشان می‌دهد. گردش مالی تجاری میان ازبکستان و روسیه در سال میلادی گذشته، به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از مجموع ۱۳.۷ میلیارد دلار تجارت میان ازبکستان و چین است.

به گفته منابع رسمی ازبکستان، چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، برتری خود را در گردش تجاری حفظ کرده است. حجم مبادلات تجاری دوجانبه با چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، بالغ بر ۳.۰۱ میلیارد دلار بود و در مقابل، این رقم برای روسیه، ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ازبکستان در رقابت تجاری منطقه‌ای روسیه و چین یک ناهنجاری محسوب نمی‌شود. آمار رسمی برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد چین از نظر حجم معاملات تجاری با هر پنج کشور منطقه آسیایی، از روسیه سبقت گرفته است.

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • عزاداری مهاجرین افغانستانی همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پیروزی فوتسالیست‌های قم برابر فولاد هرمزگان
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان