Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@21:34:23 GMT

6 درمان خانگي براي رفع شوره و خارش پوست سر

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۷۷۱۷

6 درمان خانگي براي رفع شوره و خارش پوست سر

خبرگزاري آريا - شوره و خارش پوست سر مي‌تواند از نگاه بسياري وضعيتي شرم‌آور و ناراحت‌کننده باشد. مي‌توان به جاي استفاده از شامپوهاي ضدشوره شيميايي از درمان‌هاي موثر خانگي براي مقابله با اين مشکل بهره برد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، شوره و خارش پوست سر علاوه بر اين که ظاهري نامناسب داشته و آزار دهنده است، حتي ممکن است به ريزش مو نيز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلايل مختلفي از جمله شوره، خشکي پوست سر، کيست‌هاي چربي بيش از حد فعال، اضطراب، بهداشت نامناسب و ضعيف موها، عفونت‌هاي قارچي و ويروسي يا حتي رژيم غذايي نامناسب منجر به خارش پوست سر مي‌شود.
براي از بين بردن خارش پوست سر و شوره مي‌توانيد از شامپوهاي شيميايي نيز استفاده کنيد اما اين شامپوها عوارض خاص خود را داشته و مواد شيميايي بسياري را به پوست سرتان وارد مي‌کند. هم‌چنين ممکن است با قطع مصرف آن‌ها، مشکلتان سر جاي خود بازگردد.
روش‌هاي خانگي بسياري براي رهايي از شر شوره و خارش پوست سر وجود دارد که در اين مطلب به نقل از سايت «ريواردمي» چند مورد از آن‌ها آورده شده است:
1) ماساژ روغن: براي کاهش خشکي پوست سر خود، آن را با روغن ماساژ دهيد. براي ماساژ روغن پوست سر خود، مي‌توانيد از روغن‌هاي مختلفي هم‌چون روغن نارگيل، روغن درخت چاي، روغن کنجد يا روغن جوجوبا استفاده کنيد. با بهره‌گيري از اين درمان پس از چند هفته خشکي و خارش پوست سرتان درمان مي‌شود.
2) آب‌ليمو: با آب‌ليمو به مقابله با شوره سر خود بپردازيد. آب‌ليمو داراي خواص ضدعفوني بسيار زيادي است و براي مقابله با شوره سر بسيار مفيد است. مي‌توانيد براي بهره بردن از مزاياي آب‌ليمو آن را روي تمام کف سر خود بماليد يا آن را با شير لخته شده مخلوط کرده و روي پوست سر خود قرار دهيد.
3) جوش شيرين: پوست سر خود را با جوش شيرين لايه‌برداري کنيد. جوش شيرين مي‌تواند با لايه‌برداري به تسکين خارش پوست سر و کاهش شوره‌ها کمک کند. براي بهره بردن از اين درمان کمي از خمير حاصل از ترکيب جوش شيرين و آب را روي پوست سر خود قرار دهيد.
4) سرکه سيب: سرکه سيب به دليل ماهيت اسيدي خود، يک راه حل عالي براي مقابله با قارچ و ويروسي است که باعث ايجاد خارش پوست سر مي‌شود. هم‌چنين با تنظيم سطوح pH سر، خارش آن را کاهش مي‌دهد. مقدار برابري از سرکه سيب و آب را با يکديگر مخلوط کرده و پيش از شست‌وشوي سر روي پوست سرتان اسپري کنيد.
5) آلوئه‌ورا: خواص مرطوب‌کننده شديد ژل آلوئه‌ورا، آن را به درماني عالي براي رهايي از خشکي و خارش تبديل کرده است. براي رطوبت‌رساني عميق به پوست سرتان، کمي ژل آلوئه‌ورا را پيش از شست‌وشو موها روي پوست سر خود قرار دهيد.
6) موز و آووکادو: از موز و آووکادو مي‌توان به عنوان دو نرم‌کننده عالي براي موها استفاده کرد. موز علاوه بر نرم‌کنندگي موها، خارش پوست سر را نيز تسکين مي‌دهد. دو موز و يک آووکادو را به خوبي له کرده و با يک‌ديگر مخلوط کنيد. اين مخلوط را روي پوست سر خود قرار دهيد تا خشکي و خارش آن را برطرف کنيد.
اين درمان‌هاي طبيعي خانگي علاوه بر درمان شوره و خارش پوست سر، موهاي شما را نرم و پرپشت مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: قیمت برنج ایرانی ۹ درصد کاهش یافت

در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کد خبر: 1229615 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • با پوست گردو، اسپیکر بلوتوث آر جی بی بسازید(فیلم)
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست