Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از هفته‌ها صحبت و مذاکره با آندره‌آ استراماچونی، این مربی ۴۳ ساله ایتالیایی با مدیران استقلال تهران به توافق رسید و قرارداد ۲ ساله‌ با این تیم را امضا کرد. این مربی ایتالیایی هفتمین خارجی است که روی نیمکت یکی از پرطرفدارترین تیم‌های باشگاهی در آسیا می‌نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین ستاره آسیایی با اولین سرمربی خارجی

سال ۴۸ نخستین سرمربی خارجی باشگاه استقلال از یوگوسلاوی آمد. رایکوف که با به دست آوردن جام‌های مختلف نام خود را در تاریخ این باشگاه جاودانه کرد. آبی‌ها برای کری‌خوانی برای هواداران رقیب، همیشه به ستاره‌های روی پیراهنشان اشاره می‌کنند که اولین ستاره استقلال در آسیا با همین رایکوف به‌ دست آمد. استقلالی‌ها همان سال با هدایت رایکوف لیگ ایران را با قهرمانی به پایان رساندند. به جز این سال‌های ۵۰ و ۵۱ استقلال تحت هدایت رایکوف قهرمان جام باشگاه‌های تهران شد و سال ۵۳ قهرمانی‌اش در لیگ ایران را تکرار کرد. اما دوران موفقیت رایکوف در میانه‌ی دهه ۵۰ در حالی به پایان رسید که استقلالی‌ها شاهد قهرمانی رقیب‌شان پرسپولیس در لیگ ایران بودند.

یک جام حذفی و یک BMW دستاورد جکیچ از ایران

وقتی رایکوف از ایران رفت برای مدت کوتاهی هدایت استقلال به دست علی دانایی فر افتاد، اما خیلی زود مسئولان وقت استقلال با ولادمیر جکیچِ آلمانی به توافق رسیدند. او در سال ۵۶ هدایت استقلال را در جام تخت جمشید برعهده گرفت. استقلال در این بازی‌ها مثل ۲ دوره قبلی به مقامی بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد و سال بعد هم مسابقات فوتبال لیگ ایران با اتفاقات انقلاب اسلامی تداخل پیدا کرد و نیمه‌کاره ماند. تنها افتخاری که مربی آلمانی با استقلال به دست آورد جام حذفی ایران بود. این جام نخستین افتخار استقلالی‌ها در رقابت‌های حذفی محسوب می‌شود. اما جالب‌ترین اتفاق برای جکیچ در ایران هدیه‌ای بود که بازیکنان استقلال برای او در نظر گرفتند. یک اتومبیل BMW از طرف حسن روشن، آندرانیک اسکندریان، ایرج دانایی فرد، مصطفی مسلمی و حسن نظری به جکیچِ آلمانی به عنوان یادگاری داده شد.

سوکوموروخوف و پذیرش ماموریت دشوار در دسته ۳

استقلالی‌ها دومین ستاره آسیایی خود را با منصور پورحیدری کسب کردند، اما به دلیل شرکت نکردن در بازی‌های داخلی کشور با رای فدراسیون فوتبال به لیگ دسته سوم سقوط کردند. در آن سال‌ها چیزی به نام لیگ دسته ۲ وجود نداشت. مدیران استقلال هم با یوگنی سوکوموروخوف روس به توافق رسیدند و او استقلال را در همان سال به لیگ دسته ۱ بازگرداند، اما حاضر نشد در ایران بماند و رفت. یوگنی دوباره در سال ۷۸ به استقلال بازگشت، اما این بار نه تنها جامی برای  استقلال به دست نیاورد بلکه شاهد اولین دبِل رقیب سنتی استقلال در لیگ ایران بود. دوران حضور این مربی روس در استقلال به پایان رسید و منصور پورحیدری به جای او روی نیمکت آبی‌ها نشست.

بیلفسکی و ثبت یک آمار ضعیف

وقتی سال ۷۲ آبی‌ها توسط سوکوموروخوف به لیگ دسته ۱ بازگشتند هدایت تیم‌شان را بر یک مربی روس دادند. اما دوران حضور این مربی بسیار کوتاه بود و بیلفسکی بیشتر از ۸ بازی فرصت نداشت تا روی نیمکت استقلال بنشیند. استقلال تحت هدایت دومین مربی روسیه‌ای خود ۵۰ درصد بازی‌هایش را باخت تا بیلفسکی از کار برکنار شود.  

بدترین عملکرد خارجی‌ها توسط رولند کخ

استقلالی‌ها در دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران هدایت تیم‌شان را برعهده یک مربی آلمانی دیگر سپردند. اما روز‌های رولند کخ در استقلال با حضور بسیاری از بازیکنان پا به سن گذاشته در استقلال و بازی در زمین بی کیفیت ورزشگاه تختی در سال ۸۱ همزمان شده بود. بازیکناتی مثل سیروس دین‌محمدی، مهدی پاشازاده، هادی طباطبایی، علی موسوی و بسیاری از بازیکنان استقلال که سال‌های پایانی خود را هنوز در این تیم می‌گذراندند. نتیجه حضور کخ در استقلال فاجعه بود. فتح‌الله زاده مدیرعامل آن سال‌های استقلال وقتی قهرمانی استقلال را دور از دسترس دید حکم اخراج مربی آلمانی را صادر کرد تا استقلال پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی کشور، عنوان نهمی در جدول لیگ را هم تجربه کند.

شفر، برکناری بدون حیا کن رها کن

پیرمرد آلمانی جایگزین علیرضا منصوریان در استقلال شد، اما رفته‌رفته جایش را دل هواداران استقلال با ارائه بازی‌های خوب باز کرد. استقلال تحت هدایت وینفرد شفر از انتهای جدول جدا شد و خود را بعد از پرسپولیس و ذوب‌آهن در جایگاه سوم جدول دید. اما اوج کار شفر در لیگ قهرمانان آسیا بود. جایی که استقلال به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اضافه شد و آبی‌ها با هدایت شفر رقیب سنتی‌شان پرسپولیس را در دربی با شکست بدرقه و در جام حذفی نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند. اما سال بعد اوضاع برای شفر مناسب نبود. استقلالِ شفر هم از آسیا و هم جام حذفی کنار رفت و با شکست برابر رقبای اصلی‌اش در لیگ برتر هر روز از رسیدن به رتبه اول جدول دورتر می‌شد تا جایی که مدیران استقلال قید ادامه همکاری با شفر را زنند.

و حالا آندره‌آ استراماچونی

اکنون هفتمین سرمربی خارجی در تاریخ باشگاه استقلال تهران از ایتالیا می‌آید. کسی که سابقه هدایت اینتر میلان و اودینزه را در سری آ ایتالیا بر عهده داشته است. روند جذب استراماچونی چند هفته‌ای طول کشید، اما به هر شکلی که بود او سکان هدایت یکی از پرافتخارترین تیم‌های باشگاهی در آسیا را برعهده گرفت. باید دید روزی که استراماچونی از ایران می‌رود از او مثل رایکوف صحبت می‌شود یا کخ.

بیشتر بخوانید:

زمان حضور استراماچونی در ایران مشخص شد

واکنش وکیل شفر به شکایت از علی خطیر

فتحی: پیگیر طرح دعوا شفر هستیم/ قرارداد استراماچونی ۲ ساله است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مربی می‌خواست جای جواد نکونام را در استقلال بگیرد!

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال اگرچه نتوانست تراکتور را شکست بدهد، ولی به واسطه نتیجه‌ای که پرسپولیس کسب کرد، همچنان در صدر جدول باقی مانده و شانس اول کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. آبی پوشان دوشنبه هفته آینده باید به مصاف ذوب آهن بروند و اگر بتوانند سبزپوشان اصفهانی را در ورزشگاه آزادی شکست بدهند، بر قله لیگ برتر باقی خواهند ماند.

البته این بازی به لحاظ حاشیه‌ای شرایط خاص خودش را دارد. جدا از اتفاقاتی که در مسابقه رفت به وقوع پیوست، محمد ربیعی سرمربی کنونی ذوب آهن هم وضعیت خاصی مقابل جواد نکونام دارد. تابستان سال گذشته هنگامی که هنوز شرایط برای سرمربیگری جواد نکونام در استقلال فراهم نشده و همه چیز در حال از ابهام قرار داشت، ربیعی یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال شد و حتی با او تماس هم گرفتند، اما وضعیت برای نکونام مساعد شد و او روی نیمکت استقلال نشست. حالا جواد باید در ورزشگاه آزادی به مصاف مردی برود که حدوداً ۱۰ ماه قبل می‌خواست سرمربی استقلال شود و اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، نکونام حالا دیگر سکاندار آبی‌پوشان نبود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • نکونام به دنبال یک رکورد جدید
  • این مربی می‌خواست جای جواد نکونام را در استقلال بگیرد!
  • هاشمی‌نسب: قهرمان شویم یا نشویم به استقلال افتخار می‌کنیم
  • نوازی: باید تراکتور را شکست می‌دادیم
  • حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند
  • حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید