Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:53:23 GMT

سعودی به دنبال استفاده از«گنبد آهنین»؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۸۰۵۰

به گزارش فارس، ارتش یمن بامداد امروز جمعه 24 خرداد فرودگاه «ابها» در عربستان سعودی را هدف حملات موشکی خود قرار داد. این حمله، چهارمین حمله یمن به فرودگاه‌های سعودی پس از اعلام راهبرد حمله به فرودگاه‌ها بود که روز شنبه (۱۸ خردادماه جاری) از سوی ارتش یمن مطرح شد.

پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» گزارش داد که سامانه موشکی-دفاعی پاتریوت آمریکا که در عربستان سعودی مستقر شده است، نتوانسته این موشکها را منهدم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای یمنی چهارشنیه نیز فرودگاه ابها را هدف حملات موشکی خود قرار داده بودند و در جریان حملات مذکور، بخشی از فرودگاه تخریب شده بود.

این پایگاه با طرح این پرسش که فایده سامانه پاتریوت در عربستان چیست، اعلام کرد که این سامانه چندین بار است که نتوانسته موشکهای شلیک شده از سوی یمن را رهگیری و منهدم کند و این موشکها، مراکز و مواضع حساس را در عربستان هدف قرار داده است.

بنا بر این گزارش، اخیرا با توجه به همگراییهایی که بین رژیم صهیونیستی و سعودی مشاهده شده است، زمزمه‌هایی درباره احتمال خرید سامانه دفاعی «گنبد آهنین» از سوی ریاض از تل‌آویو به گوش می‌رسد.

الخلیج اونلاین در سپتامبر گذشته نیز از معامله بین اسرائیل و عربستان سعودی برای خرید سامانه گنبد آهنین پرده برداشت و تأکید کرد که قرار است این سامانه در مرزهای سعودی و یمن مستقر شود.

برخی از «منابع ویژه» به این پایگاه خبری گفتند که «ریاض طی ماههای آتی، دست به تجربه میدانی خواهد زد تا از میزان موفقیت یا شکست گنبد آهنین در رهگیری موشکهایی» که وارد خاک سعودی می‌شود، اطمینان پیدا کند.

به گفته این منابع، این اقدام از سوی مسئولان سعودی در حالی انجام خواهد شد که گزارشهای زیادی درباری ناکارآمدی گنبد آهنین در رهگیری موشکهای شلیک شده از نوار غزه به سمت شهرکهای صهیونیست‌نشیتی منتشر شده است.

منابع مذکور تأکید کردند که «سعودی در برهه اخیر تلاش کرده که سامانه گنبد آهنین را خریداری کند... و از طریق میانجیگری آمریکا در دیدارهای سه‌جانبه محرمانه‌ای که در واشنگتن صورت گرفته، طرف اسرائیلی را قانع کرده که آن را [به ریاض] بفروشد».

به گفته این منابع، اگر سامانه گنبد آهنین در مأموریت خود برای رهگیری موشکهایی که به سمت عربستان شلیک می‌شوند، موفق باشد، ریاض مذاکرات دیگیری را برای خرید سامانه‌های نظامی دیگر آغاز خواهد کرد و مسیر تعامل نظامی بین طرفین باز خواهد شد.

این پایگاه در پایان گزارش داد که هنوز مشخص نیست که آیا معامله خرید گنبد آهنین انجام شده، یا اینکه رخدادهای اخیر و ناکارآمدی سامانه پاتریوت سبب تسریع در روند این معامله خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم