Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامرضا تاجگردون جمعه شب در آئین افتتاح طرح بازآفرینی شهری محله سادات شهر دوگنبدان افزود: این میزان اعتبار در قالب ۶۰ برنامه برای اجرای ۳۶۰ طرح عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مهمترین اولویت توسعه زیرساخت‌های عمرانی این شهرستان ها در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجگردون گفت: طرح‌های مهمی در زمینه آب، خاک، کشاورزی، راهسازی، بهداشت، درمان و سایر زیرساخت های زندگی در مناطق مختلف شهرستان‌های باشت و گچساران در حال اجراست.

وی اظهار داشت: هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت امسال تأمین آب می‌شوند که باعث افزایش ارزش افزوده زمین های کشاورزی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم خواهد شد.

تاجگردون افزود: مساحت زمین‌های آبی این شهرستان ها با تکمیل طرح‌های در دست اجرای تأمین آب به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت نسبت به پیش از دولت تدبیر و امید ۱۰۰ برابر شده است گفت: دولت در چند سال اخیر توجه ویژه ای به مناطق نفتخیز محروم داشته است.

وی با یادآوری اینکه ۶۳ مقام بلند پایه کشوری در سال ۱۳۹۲ تاکنون با سفر به شهرستان های گچساران و باشت از نزدیک مشکلات مردم را مشاهده کرده اند روند مطلوب توسعه این شهرستان ها را مدیون تلاش تمام دستگاه های اجرایی دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: تاکنون ۲هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض به مالکان در شهر دوگنبدان پرداخت شد.

حسین جنتی با اشاره به افزایش وام های کم بهره نوسازی بافتهای فرسوده این شهر از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض از ۶۰ میلیون ریال به ۱۱۰ میلیون ریال ابراز امیدواری کرد روند بازآفرینی بافت های فرسوده شهر دوگنبدان سرعت گیرد.

وی بیان کرد: طرح بازآفرینی محله سادات شهر دوگنبدان شامل روشنایی جداره سازی، سنگفرش، پارک کودک، سنگفرش با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در ۶ ماه اجرا شده است.

شهرستان های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

۸۱۴۳/‏۶۱۱۰


 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویر احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، منصور الوند فر افزود: هزارو ۱۰۰ کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که ۹۰ درصد آن معادل۹۹۰ کیلومتر در بارندگی های سیا آسای روز گذشته دچار خسارات شده و نیاز به بازگشایی دارند. رئیس اداره امور عشایر گچساران ادامه داد: این راه‌ها در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده بودند. الوند فر بیان کرد: بر اثر بارندگی سیل آسای روز گذشته ۷۰ درصد از ابنیه های پل ها و فنی مناطق عشایری و خطوط لوله انتقال آب در مناطق عشایری این شهرستان دچار خسارت شدند. وی گفت: ترمیم و باز گشایی یکهزارو ۱۰۰ کیلومتر جاده خاکی عشایری این شهرستان که در بارندگی های بهاره مسدود شده بود امسال انجام، که متاسفانه بر اثر بارندگی شب گذشته قسمتی از آنها دچار خسارت شد. رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به اینکه برای بازگشایی این میزان راه عشایری بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: انتظار می رود بنیاد مسکن و شرکت نفت برای بازگشایی جاده های عشایری همکاری لازم را با این اداره داشته باشند. الوند اضافه کرد: ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی سکونت دارند. وی ادامه داد: این در حالی است که از این تعداد جمعیت عشایری ۹۰ درصد آنها تاکنون به مناطق قشلاقی کوچ کردند و تنها ۱۰ درصد قشر مولد در شهرستان ساکن هستند. تخریب چادرهای عشایر گچساران بر اثر بارندگی/ راه دسترسی برای امداد رسانی به عشایر به سختی انجام می شود وی با بیان اینکه راه دسترسی به عشایر گچساران برای امداد رسانی به سختی انجام می شود گفت: بر اثر بارش های سیل آسای روز گذشته چادرهای عشایری مستقردر شهرستان گچساران خسارت دیدند. الوند فر ابراز کرد: بارش شدید باران شب گذشته باعث آبگرفتگی چادرهای عشایری در مناطق و تلف شدن تعدادی از دام های آن ها شده است. مناطق قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است. عشایر گچساران ۴۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند. عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند. این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز ، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • اجلاسیه ۹۰ شهید شهرستان باشت
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران وارد شهرستان باشت شد
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت