Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان ویدئوی منتشر شده از طرف آمریکا برای متهم کردن ایران در ماجرای انفجار دو فروند نفتکش در دریای عمان را گنگ و مبهم دانسته و خواستار تحقیقات شفافی در این باره شد. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یوهان دیوید وادپول"، از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی پارلمان آلمان در گفتگویی با سایت رادیو آلمان در واکنش به انفجار دو نفتکش در دریای عمان و ویدئویی که آمریکا منتشر کرده و در آن مدعی شده که ایران مسئول این انفجار است درباره احتمال وقوع درگیری های نظامی در چنین شرایط متشنجی هشدار داده و گفت: طبیعتا باید حالا یک بار دیگر واقعا تحقیقاتی در این باره انجام شود که همچنین در شورای امنیت سازمان ملل هم مورد توافق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله مهم است.

وی درباره ویدئویی که آمریکا به عنوان سندی برای مقصر جلوه دادن ایران در انفجار این نفتکش ها مورد استناد قرار داده نیز گفت: ما برای طرح چنین ادعایی به شواهد و مدارک واقعا قوی نیاز داریم. من این ویدئو را دیده ام و این ویدئو کاملا مبهم و گنگ است.

دیپلمات ارشد ایرانی: آمریکا پشت حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان استاتهام‌زنی آشکار ترامپ علیه ایران درباره حادثه دریای عماننظر معاون لاریجانی درباره انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان

وادپول در بخش دیگری از این گفتگو انتقاد شدیدی به اقدامات کم اروپا در حل مسائل و درگیری های منطقه و اینکه خیلی به مسائل داخلی خود مشغول شده اند وارد کرده و گفت: هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان سفر خوبی را به منطقه داشته است اما در نهایت بسیاری از اروپاییان هنوز به مسائل داخلی خود مشغول هستند. این مسئله درباره ما، انگلیس و خیلی بیشتر همچنین برای فرانسه هم صدق می کند.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان در ادامه تصریح کرد که اقتصاد ما دیگر مانند دو و یا سه سال پیش قدرتمند نیست و این بدین مفهوم است که این گونه خطرات به صورت مستقیم ما را تهدید می کند و ما به عنوان آلمانی و اروپایی باید بیشتر مراقب این گونه اختلافات باشیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما باید درک کنیم که آمریکایی ها دیگر آن ابرقدرت مسئول در برابر جهانیان که ما آن را می شناختیم نیستند.

وادپول بر لزوم دخالت بیشتر اروپا برای حل مناقشات منطقه ای از جمله مناقشات اخیر هسته ای میان ایران و آمریکا تاکید کرده و گفت: اگر ما در اینجا خیلی به مسائل خود در اروپا مشغول شویم نباید در این باره تعجب کنیم که مسائل سیاست خارجی و سیاسی امنیتی تشدید شود.

وی افزود: آمریکا دیگر همه چیز را به نفع ما تنظیم نمی کند بلکه اروپا باید خود شایسته عمل شود.

 «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان هم روز جمعه در یک نشست خبری در شهر اسلو پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت ویدئویی که اخیراً آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان منتشر کرده‌اند، برای متهم کردن ایران کافی نیست.

 پیش از ظهر پنجشنبه دو کشتی نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول»حمل می کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته اند.

آمریکا با انتشار ویدئویی که ظاهراً قایقی را در حال جدا کردن یک مین دریایی (به‌زعم آمریکایی‌ها) از یکی از نفتکش‌های حادثه‌دیده نشان می‌دهد، مدعی شده است که این قایق ایرانی بوده و به‌منظور پاک کردن رد پای ایران در این حادثه به محل اعزام شده است.

انتهای پیام/

 

R31356/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دریای عمان کشور عُمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان کشور ع مان دریای عمان کشور ع مان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات