Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@14:58:04 GMT

تولد نوزاد یک سلبریتی در کانادا چقدر هزینه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۵۹۵۱۳

تولد نوزاد یک سلبریتی در کانادا چقدر هزینه دارد؟

به گزارش جهان نيوز، چند روزی است که سفر رامبد جوان و همسرش برای اکران فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کانادا خبرساز شده است و این سوال را برای جامعه ایجاد کرده که آیا قرار است فرزند این کارگردان، بازیگر و مجری تلویزیون همچون برخی سلبریتی‌های دیگر در کشوری غیر از ایران به دنیا بیاید؟ 

گرچه این آقا و خانم بازیگر هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده‌اند اما این مساله سبب شد تا موضوع علاقه سلبریتی‌ها به تولد فرزندشان در خارج از کشور بخصوص آمریکا و کانادا مجددا به یادها بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در واقع رامبد جوان و نگار جواهریان نخستین زوج مشهوری نیستند که خواسته‌اند فرزندشان تابعیت کشور دیگری را داشته باشد و احتمالاً آخرین هم نیستند.
  در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که هزینه و مخارج زایمان در کشور کانادا چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال به برخی شرکت‌های بین‌المللی که در زمینه مهاجرت فعالیت می‌کنند، مراجعه کرده و این سوال را از وکلای این شرکت‌ها پرسیدیم. به اذعان آنها برای محاسبه این رقم باید اخذ ویزا و سفر به این کشور، هزینه و مخارج اقامت حداقل3 تا 4 ماهه در این کشور، هزینه بیمارستان و زایمان و دستمزد دکتر و خدمات پرشکی قبل و بعد از زایمان را در نظر گرفت. البته اولین هزینه، حق مشاوره مؤسسه است که به دلار دریافت می‌شود و میزان آن پنج هزار دلار کانادا، یعنی چیزی در حدود 50 میلیون تومان است (نرخ دلار کانادا را 10 هزار تومان در نظر گرفته‌ایم).

وکیل یکی از این شرکت‌های بین‌المللی می‌گوید:‌

هزینه به دنیا آوردن نوزاد در کانادا، بستگی به بیمارستان محل تولد و همچنین به فرآیندها و مراحل مورد استفاده در زمان تولد دارد.  همچینن برای برآورد هزینه‌های زایمان مادر بسیار مهم است که در زمان تولد نوزاد کدام یک از پرسنل ها حضور داشته باشند. افراد متفاوتی می‌توانند در زمان زایمان حضور داشته باشند. از جمله پزشک متخصص، پرستار، ماما و غیره. بنابراین هزینه‌ها نیز با توجه به تعداد افراد متفاوت است.

برای سفر به کانادا و زایمان در این کشور در ابتدا باید به فکر گرفتن ویزای کانادا باشید. برای بلیط پرواز تهران - تورنتو و برعکس نیز اگر پرواز اکونومی باشد،  قیمت آن بین 12 تا 60 میلیون تومان است که اگر به صورت میانگین رقم 36 میلیون تومان را نظر بگیریم، چهار بلیت پرواز برای رفت و برگشت دو نفر، به طور میانگین 144 میلیون تومان هزینه دارد البته که بلیت‌های بیزنس و فرست کلاس طبعاً گران‌تر بوده و جمع هزینه‌ها را بالا می‌برد.

پس از گرفتن ویزا و انتخاب شهر مورد، مرحله بعد تعیین محل اقامت در بازه زمانی سه تا چهار ماهه است چراکه به علت بعد مسافت ایران تا کانادا پزشکان توصیه می‌کنند چند ماه قبل از تولد و چند ماه بعد از تولد از پروازهای طولانی مدت بپرهیزید بنابراین مادران حداقل 2 تا 3 ماه قبل از تولد نوزاد به کانادا می‌روند و حداقل یک ماه پس از تولد نیز در آن کشور می‌مانند. لذا باید برای این مدت یک خانه اجاره کرد که اجاره خانه دو خوابه در تورنتو از 1500 دلار تا 5000 دلار کانادا برای یک ماه است.البته اگر از قبل خانه مورد نظر خود را اجاره نکرده باشند، باید حدود یک هفته نیز در هتل اقامت کنند که هزینه هتل به هزینه‌های قبلی اضافه می‌شود.

در مجموع اگر هزینه اجاره یک منزل را به صورت میانگین 3 هزار دلار کانادا در نظر بگیریم، هزینه اجاره 4 ماه آن، حدودا 120 میلیون تومان می‌شود.

هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های کانادا از 5000 دلار کانادا و هزینه دکتر زنان از 3500 دلار کانادا است لذا مجموع این مبالغ با احتساب سایر هزینه آزمایشگاهی و پزشکی حداقل 10000 دلار خواهد بود. این فقط هزینه پرداختی به بیمارستان و پزشک در حالت روال طبیعی زایمان است همچنین اگر برای زایمان نیاز به عمل سزارین باشد این رقم تا 15 یا 20 هزار دلار کانادا هم می‌رسد که به پول ایران حداقل 150 میلیون تومان می‌شود. 

ناگفته نماند طبق قوانین کانادا، گردشگرانی که در زمان بارداری به این کشور وارد می‌شوند، مشمول دریافت خدمات بیمه نمی‌شوند و این هزینه‌های بیمارستانی در شرایطی است که مادر و کودک پس از زایمان نیاز به مراقب‌های ویزژه بیمارستانی نداشته باشند.

براساس اعلام این شرکت حقوقی هزینه‌ها خورد و خواک و حمل و نقل در تورنتو برای یک خانواده دو نفره حدود 4 هزار دلار کانادا در ماه است. که این مبلغ برای 4 ماه حدود 160 میلیون تومان می‌شود.

در نتیجه تولد فرزند یک سینماگر در کانادا، به طور متوسط چیزی در حدود 600 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. 

منبع:تسنیم کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۵۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی

بر اساس گزارش جدیدی که روز دوشنبه توسط موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم یا SIPRI منتشر شد، مجموع هزینه‌های نظامی کشور‌ها در سال ۲۰۲۳ به رکورد ۲.۴۴۳ تریلیون دلار رسید.

به گزارش جماران؛ اندیکشده آمریکایی Responsible Statecraft در گزارشی در این باره نوشت: هزینه‌های نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ به میزان ۶.۸ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش از سال ۲۰۰۹ است. همه مناطق شاهد افزایش بود، اما اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه بیشترین رشد را داشتند.

به گفته نان تیان، نویسنده ارشد این گزارش، «افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی پاسخی مستقیم به وخامت وضعیت صلح و امنیت جهانی است. دولت‌ها قدرت نظامی را در اولویت قرار می‌دهند، این کار خطر یک مارپیچ اقدام- واکنش را در چشم‌انداز ژئوپلیتیک و امنیتی جهان ایجاد می‌کند.»

مانند همه این سالها، ایالات متحده با ۹۱۶ میلیارد دلار در صدر فهرست هزینه‌های نظامی قرار گرفت. پس از آن چین با ۲۹۶ میلیارد دلار، روسیه با تخمینی ۱۰۹ میلیارد دلار و هند با ۸۳.۶ میلیارد دلار قرار دارند.

عربستان سعودی، یک خریدار عمده تسلیحات، با ارزش تخمینی ۷۵.۸ میلیارد دلار، در جایگاه پنجم قرار گرفت و بریتانیا (۷۴.۹ میلیارد دلار)، آلمان (۶۶.۸ میلیارد دلار)، اوکراین (۶۴.۸ میلیارد دلار) بدون احتساب ۳۵ میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به این کشور و سرانجام فرانسه (۶۱.۳ میلیارد دلار) در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی جهانی یا تولید ناخالص داخلی، در سال ۲۰۲۳ هزینه‌های نظامی ۲.۳ درصد ۲۰۲۳ افزایش یافت و هزینه‌های نظامی جهان برای هر نفر بالاترین میزان از سال ۱۹۹۰ بود.

مجموع نزدیک به ۲.۵ تریلیون دلار هزینه نظامی تقریباً دو برابر مبلغی بود که جهان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی متعهد شده است.

بر اساس گزارشی که اواخر سال گذشته توسط ابتکار سیاست آب و هوا منتشر شد، تامین مالی جهانی مرتبط با آب و هوا در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید و برای اولین بار از یک تریلیون دلار گذشته و به نزدیک به ۱.۳ تریلیون دلار رسید.

بر اساس گزارش جدید SIPRI، هزینه‌های نظامی ۳۱ کشور عضو ناتو در مجموع ۱.۳۱ تریلیون دلار یا ۵۵ درصد از هزینه‌های نظامی جهانی را به خود اختصاص داده است. ایالات متحده بیش از دو سوم (۶۸ ٪) از کل بودجه نظامی ناتو را تشکیل می‌دهد، در حالی که اعضای اروپایی ناتو ۲۸ ٪ اضافی را تشکیل می‌دهند که بالاترین درصد در دهه گذشته است. ترکیه و کانادا ۴ درصد باقی مانده را تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، یک دهه پس از آن که اعضای ناتو متعهد شدند حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای ارتش خود هزینه کنند، ۱۱ کشور در سال ۲۰۲۳ به این هدف دست یافتند یا از آن فراتر رفتند.

به گفته یکی از محققان، لورنزو اسکارازاتو، «جنگ دو سال گذشته در اوکراین اساساً دیدگاه امنیتی بسیاری از کشور‌های اروپایی عضو ناتو را تغییر داده است». بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۳، هزینه‌های نظامی روسیه ۲۴ درصد افزایش یافت که از سال ۲۰۱۴، زمانی که مسکو کریمه را ضمیمه کرد، ۵۷ درصد افزایش محسوب می‌شود.

بودجه نظامی ۵.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که اوکراین ۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف ارتش کرده است، البته بدون احتساب کمک‌های خارجی که دریافت کرده است. اگر این کمک‌ها در نظر گرفته شود، کل مبلغ اختصاص یافته به ارتش اوکراین به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار یا ۹۱ درصد از بودجه نظامی مسکو می‌رسد.

بر اساس این گزارش، چین با بودجه نظامی نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار، نیمی از کل هزینه‌های نظامی در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده است. این میزان نسبت به سال ۲۰۲۲ و بیست و نهمین سال متوالی افزایش بودجه نظامی پکن، ۶ درصد افزایش داشته است.

این گزارش خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد چندین همسایه چین هزینه‌های نظامی خود را با چین تطبیق می‌دهند. ژاپن که دهمین مخارج نظامی بزرگ جهان در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده بود، بودجه خود را با ۱۱ درصد افزایش به ۵۰.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ رساند. تایوان هزینه‌های نظامی خود را به ۱۶.۶ میلیارد دلار افزایش داد که ۱۱ درصد افزایش محسوب می‌شود.

در مورد خاورمیانه، کل هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۳ به طور کلی ۹ درصد افزایش یافت و به ۲۰۰ میلیارد دلار رسید که بالاترین نرخ رشد سالانه منطقه در دهه گذشته است.

رژیم اسراییل در نتیجه جنگ غزه بودجه خود را ۲۴ درصد افزایش داد و به ۲۷.۵ میلیارد دلار رساند که آن را به پانزدهمین هزینه نظامی بزرگ جهان، درست جلوتر از کانادا و بسیار جلوتر از سومین خرج کننده بزرگ منطقه، یعنی ترکیه با بودجه نظامی، نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار تبدیل کرد.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های نظامی نیز در قاره آمریکا افزایش یافته است، به ویژه در آمریکای مرکزی و مکزیک که دولت‌های آن‌ها در دهه گذشته تلاش کرده‌اند نیرو‌های امنیتی خود را در برابر جنایات سازمان‌یافته تقویت کنند. در این گزارش آمده است که بودجه نظامی از سال ۲۰۱۴ در این کشور‌ها حدود ۵۵ درصد رشد داشته است.

برزیل هزینه‌های نظامی خود را در سال گذشته ۳.۱ درصد افزایش داد و به نزدیک به ۲۳ میلیارد دلار رساند، زیرا کنگره این کشور اصلاحیه قانون اساسی را ارائه کرده است که بودجه نظامی را به حداقل سالانه ۲ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • مرسدس‌بنزهایی که در خیابان می‌بینید، چقدر خرج نگهداری دارند؟
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود