Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@15:48:46 GMT

روحانی: افغانستان برای موادمخدر چاره جویی کند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۲۶۶

روحانی: افغانستان برای موادمخدر چاره جویی کند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی طی 40 سال گذشته همواره در کنار دولت و ملت افغانستان بوده و خواهدماند، تاکید کرد: تهران تمام تلاش خود را برای تقویت ثبات و توسعه افغانستان بکار خواهد گرفت.

به گزارش صدای ایران حجت الاسلام حسن روحانی عصر جمعه در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و در دیدار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، گفت: امیدوارم کمیسیون مشترک اقتصادی هرچه زودتر تشکیل جلسه دهد و اعضا راههای توسعه و تعمیق بیش از پیش همکاری های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی را تسهیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد موضوعات امنیتی منطقه و نیز کشت مواد مخدر، گفت: آمریکایی ها متاسفانه نشان داده اند تمامی تعهداتشان را زیر پا می گذارند و لذا برای تقویت ثبات و امنیت و توسعه منطقه، بهتر است منطقه را ترک کنند.

روحانی مواد مخدر را معضل بزرگی برای منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه کشت خشخاش در افغانستان افزایش یافته است و باید با جدیت دولت افغانستان و کمک سازمان های بین المللی برای مبارزه با آن چاره جویی شود.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه و نقش ایران در منطقه گفت: افغانستان خواهان توسعه همکاری ها با تهران در همه زمینه ها است .

وی تصریح کرد: ما خواهان نقش پررنگ ایران در مذاکرات صلح افغانستان هستیم و موضوع مواد مخدر نیز از جمله موضوعاتی است که باید در چارچوب مذاکرات دو‌جانبه و بین المللی پیگیری شود.

رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت: تهران و کابل باید با مشارکت یکدیگر علیه قاچاق مواد مخدر ، افراط گرایی و تروریسم مبارزه کنند.

اشرف غنی تاکید کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه ایران استفاده شود.‌

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور صدای ایران ایران صدا ایران افغانستان مواد مخدر صدا ایرانصدا اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره