Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:16:19 GMT

ایلام در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۰۶۲۶

ایلام در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، هفته گذشته چندین مورد آتش سوزی مزارع و عرصه های طبیعی به وقوع پیوست که با همکاری نیروهای امدادی و مردمی خاموش شد و اجرای برنامه های مرتبط با هفته جهاد کشاورزی و محیط زیست پیگیری شد.

**رایزنی های استاندار ایلام در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان 

استاندار ایلام در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان رایزنی های متعددی را با مسئولان ارشد کشور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه سفر رئیس جمهور به استان ایلام استاندار ایلام با رئیس دفتر رئیس جمهور دیدار کرد. سلیمانی دشتکی امروز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور دیدار کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی همچنین با معاونان سیاسی، امنیتی و منابع انسانی وزیر کشور دیدار کرد.

استاندار ایلام با مجمع نمایندگان استان نیز دیدار و گفتگو کرد. سلیمانی دشتکی با سلام امینی، شادمهر کاظم زاده و جلال میرزایی دیدار کرد.

استاندار ایلام در این نشست در خصوص سفر رئیس جمهور به استان و مسائل مختلف دیگر با مجمع نمایندگان استان بحث و گفتگو کرد.

**در دیدار استاندار ایلام با وزیر کشور عنوان شد؛

رفع مشکلات مناطق سیل زده استان ایلام قبل از اربعین ضروری است

استاندار ایلام گفت: رفع مشکلات مناطق سیل زده استان ایلام تا قبل از اربعین ضروری است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان به ویژه آخرین اقدامات انجام گرفته در مناطق سیل زده استان بر تداوم نگاه ویژه دولت به استان تاکید کرد و گفت: خواستار توجه و شتاب بیشتر دولت در بحث بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان هستیم.

**۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: ۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در سفر رئیس جمهور به ایلام افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در جمع مدیران حوزه کشاورزی ایلام اظهار داشت: برخی از پروژه ها چون pp، پروژه لرزه نگاری ایوان، پروژه اکتشاف میادین نفتی و گاز در قسمت جنوبی استان در مجموع با اعتباری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال به طور غیر رسمی شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: سه کارخانه بزرگ استان شامل ۲ پروژه فولاد گستر آتنا، کوشاب غرب در چرداول و استیل کورد دره شهر به علاوه گوگرد زدایی پتروشیمی ایلام آماده افتتاح به دست رئیس جمهور است.

**فاز اول راه آهن ایلام به مناقصه گذاشته شد

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: فاز اول اتصال این استان به شبکه سراسری راه آهن ایلام به مناقصه گذاشته شد.

سلام امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری هایی متعددی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام و مناقصه گذاری فاز اول اجرای پروژه راه آهن ایلام آغاز شده است.

**کارکنان قراردادی دانشگاه ها از مزایای نیروهای رسمی برخوردار می شوند

ایلام - ایرنا - مشاور وزیر علوم و مدیرکل وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:، با تصویب هیات امنا کارکنان قراردادی دانشگاه ها از تمام مزایای مربوط به کارکنان رسمی برخوردار می شوند.

**همکاری بانک های ایلام در پرداخت تسهیلات به مناطق سیل زده مطلوب نیست

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از همکاری نکردن بانک های استان ایلام در پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل زده انتقاد کرد.

حامد روحانی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ایلام روند پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل ایلام را بسیار کند دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تا کنون بیش از سه هزار پرونده به بانک‌های عامل استان ایلام جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده شده است اما تاکنون تنها ۱۵۰ پرونده عقد قرارداد شده که بیشترین بخش پرداختی این تعداد نیز توسط بانک مسکن (۹۰ درصد پرداختی‌ها) بوده و سایر بانک‌ها همکاری و همراهی مطلوبی نداشته اند.

**برجک‌های دیده‌بانی مقابله با آتش سوزی در مناطق جنگلی ایلام مستقر شد

مدیرکل حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با بروز حریق در عرصه های جنگلی این استان برجک‌های دیده‌بانی در مناطق مستعد بروز آتش سوزی استقرار یافت.

رضا احمدی روز دوشنبه با حضور در ایرنا مرکز ایلام اظهار داشت: به جهت پیشگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان ایلام اقدام به نصب و استقرار برجک‌های دیده بانی با استقرار نیروی حفاظتی شبانه روز شده است.

**حفاری غیرمجاز در ایلام جان یک نفر را گرفت

هلال احمر ایلام اعلام کرد: حفاری غیرمجاز در ایلام جان یک نفر در ایلام را گرفت.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی هلال احمر ایلام، حفاران غیر مجازی که در ارتفاعات کوه های متلوان واقع در نزدیکی مهدی آباد در داخل چاله گرفتار شده بودند یک نفر از آنها جان خود را از دست داد و نفر دیگر توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

**عضو فراکسیون امید مجلس: انفجار نفتکش ها نشانگر نگرانی دشمنان از کارآمدی دیپلماسی ایران است

ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: انفجار نفتکش ها به عنوان واکنش کمپین دشمنان منطقه ای ایران، نشان دهنده سطح نومیدی آنان در قبال کارآمدی دیپلماسی دولت و نظام اسلامی است.

به گزارش ایرنا، جلال میرزایی در گفت و گویی با اشاره به انفجار دو نفتکش در دریای عمان که یکی از آنها متعلق به ژاپن است، گفت: همزمانی این اقدام کور و مذموم با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران نشان داد که عوامل منطقه‌ای استکبار جهانی به هرکاری برای شکست پیشبرد ابزارهای دیپلماتیک توسط ایران دست می‌زنند.

۶۰۳۲/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان ایلام اجتماعی رویدادهای هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آستانه فرارسیدن روز شهادت استاد مطهری و روز معلم با خانواده شهید رجبعلی قربانی از شهدای معلم استان دیدار و گفتگو کرد.

 شهید رجبعلی قربانی هشتم فروردین ۱۳۳۸، در شهر قزوین به دنیا آمد، وی در رشته انسانی تحصیل کرد و به عنوان دبیر در مسیر اعتلای علمی دانش آموزان تلاش می‌کرد، سپس از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید، پیکر این شهید والا مقام مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۸۰ تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار همدان با نخستین معلمش بعد از ۵۰ سال + تصویر
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است