Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@22:08:17 GMT

رشد بی‌سابقه بدهی دولت به بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۰۳۱

رشد بی‌سابقه بدهی دولت به بانک مرکزی

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، طی سال‌های ۱۳۹۲تا آذر سال ۱۳۹۷، بدهی‌ دولت به سیستم بانکی (بانک‌ها و بانک مرکزی) بیش از ۲۰۴درصد رشد داشته است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی، بدهی‌ دولت به سیستم بانکی از ۸۸.۶هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۲به حدود ۲۷۰هزار میلیارد تومان در آذر ماه سال ۱۳۹۷رسید، یعنی طی این سال‌ها بدهی دولت به سیستم بانکی بیش از ۱۸۱هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی پنج سال اخیر بدهی دولت به بانک مرکزی و بانک‌ها به ترتیب با رشد ۱۷۶درصدی و ۲۱۰درصدی همراه بوده است.

بدهی‌ دولت به سیستم بانکی از دو بخش بدهی به بانک مرکزی و بدهی به بانک‌ها ایجاد می‌شود که طبق آخرین آمار در آذر ماه سال گذشته دولت ۴۳.۷هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی داشته که نسبت به سال آذر ماه سال ۱۳۹۶معادل ۱۴درصد افزایش داشته است.

همچنین در آذر ماه سال گذشته بدهی دولت به بانک‌ها با ۱۹.۸درصد رشد نسبت به آذر ماه سال ۱۳۹۶معادل ۲۲۶.۱هزار میلیارد بوده است.

 


در مجموع بدهی دولت به سیستم بانکی یکساله، از ۲۲۷ هزار میلیارد تومان در آذر ماه سال ۱۳۹۶ با ۱۸.۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار میلیارد تومان در آذر ماه سال گذشته رسیده است.


 


 


بررسی آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۹۳ تا آذر سال ۱۳۹۷ بیشترین رشد بدهی دولت به سیستم بانکی متعلق به سال ۱۳۹۳ بوده که در این سال بدهی دولت به سیستم بانکی با ۳۴ درصد رشد از ۸۸.۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به ۱۱۸.۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۳ رسیده است.


 


در حالی که روند بدهی دولت به سیستم بانکی در سال ۱۳۹۶ رو به بهبود بود و نسبت به سال‌های قبل‌تر با رشد کندتری افزایش یافته بود، اما در سال ۱۳۹۷ همزمان با بحران ارزی و بازارهای مالی این روند برگشت و بدهی دولت به بانک‌ها و بانک مرکزی با قدرت بیشتری افزایش یافت، به طوری که روند بدهی دولت به بانک مرکزی که در سال ۱۳۹۶ با کاهش ۳۰ درصدی همراه شده بود در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ با رشد ۶۴ درصدی مواجه شده بود که این میزان رشد طی پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پنجاهمین سالگرد بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراجع بین المللی برای تأمین مالی بانک توسعه اسلامی است که امسال ۵۰ امین سالگرد تاسیس آن است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌ها مرتفع شود، و بدهی‌های جمهوری اسلامی را به صفر برسانیم.

خاندوزی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم بانک توسعه اسلامی برای ۱۱ پروژه تأمین مالی کند ما بدهی‌های قبل از ۴۰۰ را پرداخت کردیم و فرآیند بازپرداخت سایر پروژه‌ها آغاز شده است و بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید دریافت کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تأکید کرد: امیدواریم در نشست ریاض مجوز پرداخت‌های بیشتری را دریافت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است