Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@07:26:06 GMT

ترکیه بهانه روسیه درباره حملات اخیر به ادلب را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۱۷۷

ترکیه بهانه روسیه درباره حملات اخیر به ادلب را رد کرد

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که آنکارا بهانه روسیه مبنی بر اینکه قادر به توقف حملات دولت سوریه نیست را نمی پذیرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، مولود چاووش اوغلو، اضافه کرد: در سوریه چه کسانی تضمین کننده دولت هستند؟ روسیه و ایران. بر همین اساس ما نمی‌توانیم این بهانه را قبول کنیم که می‌گویند آنها نمی‌توانند دولت را مجبور کنند به حرف آنها گوش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه یکی از متحدان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بوده و در مقابل ترکیه از نیروهای شورشی حمایت می‌کند.

چاووش اغلو مدعی شد: شورشیان سوری در ادلب که ترکیه تضمین کننده آنهاست از تعهدات توافق ادلب پیروی می‌کنند.

اما او دمشق را به انجام حملات و ارسال گروه‌های رادیکال مسلح از حلب، غوطه شرقی و حماة به ادلب متهم  کرد.

وی مدعی شد: ما این مساله را می‌دانیم که دولت سوریه افراد بازداشت شده در نواحی دیگر را برای حمله به ادلب می‌فرستد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد: اگر چنین حملاتی ادامه‌ داشته باشد غیر ممکن است که ترکیه سکوت کند. ما هر آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد زیرا ما خواهان برقراری "صلح" هستیم. بر این اساس باید کشتارها متوقف شوند.

در هفته‌های اخیر ترکیه و روسیه بر سر ادلب دچار اختلاف نظر شدند. مسکو اعلام کرده است که آتش بس جدید به خاطر حملات شورشیان زیر سوال رفته و آنکارا این مساله را انکار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

بنا به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز است، تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجراست، چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899980

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین