Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا انصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اهمیت تقویت بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: مجموع آموزشهای ارائه شده بخش خصوصی در ۱۱۲ عنوان حرفه بوده که در قالب ۲هزار و ۳۲۹ دوره برگزار شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سطح فعالیت های این بخش باید بیشتر از گذشته باشد، تاکید کرد: در دولت قبل آموزشگاههای آزاد بیش از ۷ میلیون و ۳۳۶ هزار نفر ساعت درسطح استان آموزش مهارتی در قالب ۲۹ هزار نفر دوره ارائه کرد که ۵ میلیون و ۴۵۱ هزار نفر ساعت از این میزان آموزش برای خواهران و مابقی برادران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری با بیان اینکه مشکلات مالی و توان مالی پایین بخش خصوصی مانع رقابت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان زنجان شده است گفت: نگاه ویژه دولت به این بخش و افزایش مشارکت های عمومی یکی از راهکارهای برون رفت این آموزشگاه ها از وضعیت فعلی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش نسل جدید و مهارت محور شدن آموزش ها از ملزومات نگاه اشتغال محور است، خاطرنشان کرد: برای یادگیری و ارتقای مهارت های شغلی این نسل نیازمند برنامه ریزی و هدفگذاری دقیق تر هستیم. 
طبق برآورد سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای در حال حاضر ۸۲ درصد ظرفیت آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای بدون استفاده مانده است. 
حدود ۱۱ هزار و ۶۵۰ آموزشگاه آزاد فعال در سطح کشور وجود دارد.

سال گذشته در مجموع مراکز ثابت شهری زنجان در آموزش مهارتی عملکرد 123درصد داشتند. در این مراکز یک میلیون و 975 هزار نفر ساعت مهارتهای فنی و حرفه ای ارایه شده است.

3216/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا زنجان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش  صدای ایران از ایسنا، مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن و اعضای هیات مدیره بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین برگزار شد، اظهار کرد: یک بیماری ۴۰ ساله درمان شده و امدواریم اتفاقات خوبی در خصوص این دو باشگاه رخ دهد.


وی افزود: ورزش را باید به عنوان یک صنعت پولساز ببینیم و  بدانیم که ۲ درصد از تولید ناخالص کشور‌های پیشرفته را به خود اختصاص می‌دهد و هدفگذاری کشور‌های همسایه در ۳ ساله آینده ۳ درصد است و  باید به این سمت حرکت کنیم و نقطه آغاز این کار، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است.

رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود، اعلام کرد: با کنفدراسیون فوتبال آسیا مسائل را چک کرده‌ایم و مشکلی وجود ندارد و باید سراغ سایر اشکالات برویم و آنها را نیز حل کنیم.


زارعی ادامه داد: امیدوار هستیم هر دو باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیرند و سایر مشکلات خود را حل کنند؛ اگر یکی از این دو باشگاه واگذار می‌شد از نظر AFC مشکل حل می‌شد، اما خوشبختانه سهام دو باشگاه به یک اندازه واگذار شد.
مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم این اتفاق سرعت حرکت ورزش و فوتبال ایران را بیشتر کند، گفت: از اعضای فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنیم چرا که پیگیری بسیاری انجام دادند و وزارت ورزش هم همراه بود و در نهایت این اتفاق رخ داد. همچنین جای تشکر دارد که با همکاری وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی مشکلات دو باشگاه حل شد و  یک جلسه نیز با حضور شرکت توسعه و نوسازی اماکن ورزش و سازمان لیگ داشتیم و امیدواریم ورزشگاه آزادی نیز تکان اساسی به خود ببیند.

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد