Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فاطمه مهاجرانی گفت: آنچه متخصصان برآن باور دارند این است که توسعه ارزش افزوده در بخش کشاورزی ۳ درصد، بخش خدمات ۳۰ درصد، بخش قاچاق ۳۰۰ درصد و در حوزه‌های تحقیق و پژوهش ۳ هزار درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان، وزارت کار و تعاون اجتماعی و صندوق سرمایه گذاری در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان در ابتدای این مراسم گفت: بسیار خرسندیم در حوزه‌ای گام برمی داریم که در گذشته در آن عرصه کمتر گام برداشته شده است. آنچه متخصصان برآن باور دارند این است که توسعه ارزش افزوده در بخش کشاورزی ۳ درصد، بخش خدمات ۳۰ درصد، بخش قاچاق ۳۰۰ درصد و در حوزه‌های تحقیق و پژوهش ۳ هزار درصد است.

وی ادامه داد: باعث افتخار است که به عنوان متولیان امر آموزش در خدمت بچه‌های استعداد‌های درخشان و جشنواره جوان خوارزمی هستیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

مهاجرانی افزود: تحقق شعار سال یعنی فعالیت‌ها در آن راستا جهت داشته باشد ما متولیان امر آموزش وظیفه داریم که بستر‌های لازم را فراهم کنیم.

رئیس مرکز استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: از دانش آموزان انتطار نداریم از فردای این تفاهم نامه تولید و خلق ثروت داشته باشند یا تولیدی و کارآفرینی ایجاد کنند، اما انتظار داریم متولیان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تربیت آدم‌هایی که در حوزه‌های خلاقیت و نواوری هستند برای ما مهم است.

وی ادامه داد: امیدواریم با انعقاد این تفام نامه بستری فراهم شود که بازیگران عرصه کسب و کار بتوانند به ما در راستای افزایش عرق کار کمک کنند.

مهاجرانی گفت: هدف المپیاد‌ها گسترش دانش است. برای اولین بار المپیاد اقتصاد و مدیریت را در کشور کلید می‌زنیم و این المپیاد برای سال تحصیلی ۹۸، ۹۹ برگزار می‌شود امیدوارم بتوانیم نیرو‌های مدیریتی را در این بستر تربیت کنیم.

وی گفت: یکی از شاپ کلید‌ها شناسایی نیاز و بیدار کردن نیاز‌های خفته است. اینجا موزه جواهرات علمی است امیدواریم این بچه‌ها بتوانند ثروت زیاد را برای کشور خلق کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: المپیاد استعداد درخشان دانش پژوهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت