Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:45:19 GMT

‏اوپک پلاس به تمدید توافق نفتی نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۱۲۶۳

‏اوپک پلاس به تمدید توافق نفتی نزدیک شد

وزیر انرژی عربستان سعودی در اظهاراتی، ابراز امیدواری کرد که تولیدکنندگان بتوانند بازار نفت را پیش از سال آینده متوازن کنند.

به گزارش ایسنا، خالد الفالح در حاشیه نشست وزیران انرژی و محیط زیست گروه جی ۲۰ در ژاپن گفت: ما امیدواریم که بتوانیم بازار را پیش از سال آینده متوازن کنیم و روی این موضوع کار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود: اوپک به توافق برای ادامه توافق کاهش تولید پس از ژوئن نزدیک شده است با این حال باید مذاکرات بیشتری با کشورهای غیراوپک که در این پیمان مشارکت کرده‌اند انجام گیرد.

روزنامه نیک‌کی ژاپن یک روز قبل به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نوشته بود: اوپک و سایر تولیدکنندگان شامل روسیه در مرحله نهایی برای توافقی هستند که ممکن است اوایل ژوئیه امضا شود تا به همکاری در زمینه عرضه نفت ادامه دهند.

نواک همچنین به نیک‌کی گفته بود مذاکرات با اوپک درباره تغییر زمان برگزاری نشست رسمی از اواخر ژوئن به اوایل ژوئیه تقریباً نهایی شده است.

اوپک، روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان غیراوپک از اول ژانویه توافقی را به اجرا گذاشته‌اند که تحت آن تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند. این توافق شش ماهه در آخر ژوئن منقضی می‌شود. این گروه که به اوپک پلاس معروف است قرار بود به منظور بازنگری در سیاست تولید خود، روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن در وین دیدار کند با این حال روسیه پیشنهاد کرده است تاریخ برگزاری نشست به اوایل ماه میلادی آینده موکول شود.

بر اساس گزارش رویترز، پیشنهاد برای تشکیل یک سازمان رسمی اوایل امسال پس از اقدام کنگره آمریکا برای تصویب قانونی علیه کارتل‌ها در صنعت نفت، کنار گذاشته شد.

اما طبق گزارش نیکی، این گروه تلاش می‌کند اوپک پلاس را تحت توافقی که در نشست آینده امضا خواهد کرد، به یک چارچوب دائمی تبدیل کند. نیک کی درباره اینکه آیا روسیه تمایل دارد توافق کاهش تولید تمدید شود در گزارش خود اشاره‌ای نکرد.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود نرخ رشد تقاضای جهانی برای نفت را به دلیل اختلافات تجاری کاهش داد و احتمال تمدید محدودیت عرضه خود را تقویت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک قيمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه