Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: سردر عالی قاپو تکمیل کننده سیر عرفانی مجموعه جهانی شیخ صفی می باشد و یکی از فاخرترین پروژه های میراث فرهنگی در استان اردبیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلیدی ترین اقدام در حوزه میراث فرهنگی استان اردبیل احیای سردر عالی قاپو است  و این تنها مجموعه ای است که باعث خوانا سازی مجموعه جهانی شیخ صفی خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سردر عالی قاپو می تواند تحول مهمی در پشتیبانی از معیارهای یونسکو در این مجموعه باشد و این کار مطابق با پرونده پایگاه جهانی شیخ صفی هم است.

طالبیان ادامه داد: مجموعه تاریخی شیخ کلخوران نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است و ساماندهی و توسعه آن می تواند این مجموعه را به مقصد اصلی زیارتی و گردشگری در استان اردبیل تبدیل کند.

وی افزود: همچنین مجموعه جمعه مسجد که جزء مطالبات مردم بود غیر از کارهای خوبی که در آن در حال انجام است نیازمند اقدامات فراتری می باشد و مجوز کاوش های باستانشناسی آن نیز در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان داشت: یک گروه از ایکاموس در حال کار روی گنبد جمعه مسجد است و بعد از کارهای علمی، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

طالیبان افزود: اقداماتی که در حوزه میراث فرهنگی در این دوره در حال انجام است در تاریخ استان اردبیل ماندگار خواهد بود.

وی تاکید کرد: عزم جدی در استان اردبیل به ویژه در حوزه استانداری اردبیل و امام جمعه استان و مدیریت میراث فرهنگی برای پیگیری امور مربوطه انجام گرفته است.

انتهای پیام/ع

احیای سردر عالی قاپو کلیدی ترین اقدام سازمان میراث فرهنگی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری