Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:26:29 GMT

۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۰۲۲

۸۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان مسدود شد

منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز، بیش از پنج میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

وی افزود: با این اقدام، از برداشت غیرمجاز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب، از آبخوان‌های استان جلوگیری شد که این میزان در سفره‌های آب زیرزمینی ذخیره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده اظهار داشت: با اجرای طرح تعادل بخشی از نیمه دوم سال ۹۳ در همدان، سه هزار و ۴۸۳ حلقه چاه غیر مجاز تا پایان سال ۹۷ مسدود و موجب صرفه‌جویی ۲۵۶ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی شد.

وی عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۲ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین چاه‌های غیر مجاز در کبودراهنگ با یک هزار و ۱۲۰ حلقه، رزن با ۶۴۵ حلقه و همدان با ۴۵۰ حلقه مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: در اسدآباد ۲۰۳ چاه غیرمجاز مسدود و موجب صرفه جویی ۴/۱۱ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی، در تویسرکان ۳۰۸، ملایر ۳۱۰، بهار ۳۱۹، نهاوند ۱۱۲ و فامنین ۹۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه روند انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه دارد، افزود: اداره کل دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: ۲۳ گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۷۶۱ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استان همدان در بخش کشاورزی، ۱۴۶ میلیون مترمکعب، معادل ۷ درصد در بخش شرب و بهداشت و ۵۹ میلیون مترمکعب معادل ۳ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

۹۹۰۴/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان چاه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنارد هیل درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

«برنارد هیل» بازیگر انگلستانی که بیشتر برای بازی در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» شناخته می‌شود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

«ددلاین» نوشت، «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷ در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶، «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیارد‌ها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برنارد هیل درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن