Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان گفت، آمریکا با افزایش همکاریهای نظامی با تفلیس قصد دارد گرجستان را به عرصه رویارویی ژئوپلیتکی تبدیل کند و تسریع عضویت گرجستان در ناتو قابل قبول نیست. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز نوشت: دور جدید رایزنی‌های مرتب بین "زوراب آباشیدزه" نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان و "گریگور کاراسین" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات تفلیس اعلام کردند که بررسی روابط تجاری-اقتصادی، روابط حمل و نقلی برخی مشکلات انسانی، در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت. در عین حال اظهارات دیپلمات‌های گرجی نشان دهنده افزایش سطح تاثیر آمریکا در سیاست خارجی این کشور بود.

مقامات مسکو با دقت سفر اخیر "ماموکا باختادزه" نخست وزیر گرجستان به واشنگتن و اظهارات "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار درباره لزوم توسعه همکاری‌های گرجستان با ناتو را مورد توجه قرار داده‌اند. پامپئو در این دیدار تاکید کرده بود که گرجستان نقش بسیار مهمی در رده‌بندی متحدین غیرعضو ناتو دارد و به همین دلیل ایالات متحده به همکاری‌های نزدیک خود با این کشور ادامه خواهد داد. 

گریگور کاراسین در این رابطه یادآور شد، در حالی که روابط روسیه و گرجستان در جهت گیری اقتصادی، تجاری و حمل و نقل در حال توسعه است، آمریکایی‌ها تلاش بیشتری برای افزایش همکاری‌های نظامی خود با تفلیس نشان داده و تلاش می کنند تا گرجستان را به عرصه رویارویی ژئوپلیتکی خود با روسیه تبدیل کنند.

این دیپلمات روس هشدار داد هر گونه اقدام در جهت تسریع عضویت گرجستان در ناتو از سوی مقامات مسکو غیرقابل قبول است.

وعده آمریکا به گرجستان درباره حمایت از حرکت به سمت ناتورئیس جمهور گرجستان: تفلیس مسیر منتهی به ناتو را با موفقیت طی خواهد کرد

این در حالی است که نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان، این موضع‌گیری روسیه را نشان دهنده اعمال زور و سیاست تهاجمی روسیه ارزیابی کرده و یادآور شد که همکاری‌های گرجستان و ناتو علیه هیچ کشور ثالثی نیست و سیاست خارجی گرجستان در جهت گیری به سمت توسعه همکاری‌ها با ناتو و ایالات متحده ، تنها در جهت تقویت امنیت این کشور است.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" گرجستان ناتو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه گرجستان ناتو اخبار روسیه گرجستان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: انهدام تانک‌های آبرامز (Abrams) در اوکراین توسط ارتش روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) را آسیب پذیر کرده است.

این تانک‌ها که نماد قدرت نظامی آمریکا و ناتو بودند اکنون به سادگی هدف پهپاد‌های شناسایی روسیه قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند. این امر نگرانی ناتو را از ادامه جنگ در اوکراین و احتمال شکست کی یف را به دنبال دارد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کشور‌ها از ورود تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی به اوکراین خوشحال شدند و نقطه عطفی در درگیری‌ها و پیشروی اوکراین در جنگ را پیش‌بینی کردند. این سنگر‌های متحرک ناتو، با هزینه تقریباً ده میلیون دلاری، قرار بود در یک مشت زرهی ادغام شوند و به مواضع روسیه حمله کنند و آنها را از بین ببرند. اما تاکتیک‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپاد‌های شناسایی و جست‌وجوی روسیه خسارات سنگینی به تانک‌های آبرامز اوکراین وارد کرده‌اند. 

اوکراین ضمن عقب نشینی از میدان کارزار سعی دارد با تغییر تاکتیک‌های خود به نحوی از این تانک‌ها در برابر پهپاد‌های روسی محافظت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پنتاگون، پیشتر گزارش داده بود که اوکراین تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی را از منطقه جنگ خارج کرده است، زیرا با وجود پهپاد‌های روسی، آنها برای استفاده بیش از حد آسیب پذیر هستند. 

پیش از این، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند. نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. "

 به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان