Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:50:46 GMT

روزهای پرکار مدیرعامل ایرنا در صوفیه

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۱۲۵

روزهای پرکار مدیرعامل ایرنا در صوفیه

سید ضیا هاشمی در نخستین برنامه کاری خود، روز چهارشنبه نشستی را با هیاتی از مقامات وزارت امور خارجه بلغارستان در محل رایزنی فرهنگی ایران برگزار کرد. در این نشست مدیر کل اداره آسیا و اقیانوسیه، رئیس اداره غرب آسیا و رئیس میز ایران وزارت امور خارجه بلغارستان حضور داشتند.
مدیرعامل ایرنا در این ملاقات درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای فی‌مابین دو کشور گفت‌وگو و اعلام کرد که ایرنا برای تولید گزارش‌های تصویری، عکس، پادکست و سایر محصولات نوین خبری در زمینه‌های مختلف علمی، اجتماعی، محیط‌زیست، گردشگری و سایر موضوعات به زبان بلغاری آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از ظرفیت‌های ایرنا را معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه‌های تخصصی عنوان کرد و افزود: ما می‌توانیم تجارب خدمات تخصصی و علمی و توانمندی‌های ایران در حوزه آب و ظرفیت‌هایی که بلغارستان در منابع آبی دارد، برای سرمایه گذاری معرفی کنیم.

هاشمی اضافه کرد روزنامه ایران هم آمادگی دارد به‌صورت ویژه‌نامه به شکل چاپی و آنلاین، کشور بلغارستان را معرفی کند.
وی یادآور شد تولیدات زیادی به‌صورت اخبار ویژه و بولتن در ایرنا تولید می‌شود که می‌توان به‌صورت هدفمند و متناسب و به اقتضای نیاز در چارچوب توسعه روابط دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.
طرف بلغاری هم با اشاره به سابقه ۱۲۵ ساله روابط دوستانه ایران و بلغارستان، از پیشنهادهای مدیرعامل ایرنا استقبال و آن را فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای و ظرفیت‌های دو کشور توصیف کرد.
مدیرکل اداره آسیا و اقیانوسیه بلغارستان از تسهیل تبادل خبرنگار به‌عنوان راهکاری برای تقویت شناخت و ایجاد رابطه صمیمانه‌تر بین دو کشور و ارائه تصویر واقعی و شایسته از دو ملت یادکرد.
در این نشست دو طرف درباره سایر راهکارهای افزایش همکاری‌های رسانه‌ای تبادل نظر و تاکید کردند که از این طریق شناخت متقابل افزایش پیدا خواهد کرد.


هاشمی سپس با سفیر ایران در بلغارستان دیدار کرد که در جریان آن، سید محمدجواد رسولی توضیحاتی را درباره علاقه‌مندی مقامات بلغارستان برای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای ارائه داد.
مدیرعامل ایرنا عنوان کرد، خبرگزاری آمادگی دارد تا در زمینه‌های علمی، محیط‌زیست، منابع آب، گردشگری و سایر موضوعات، توانمندی‌ها و مزیت‌های ایران را به زبان بلغاری به تصویر بکشد و در اختیار رسانه‌های این کشور قرار دهد. ایرنا این آمادگی را هم دارد تا در مقابل، مطالب رسانه‌های بلغار درباره ظرفیت‌های این کشور را در خبرگزاری منتشر کند.
همچنین مقرر شد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان که در این نشست حضور داشت تحولات مربوط به روابط دو کشور را به خبرگزاری منعکس کند.

هاشمی روز بعد در کنگره جهانی خبرگزاری‌ها شرکت و در حاشیه اجلاس، با «رومن رادف» رئیس‌جمهوری بلغارستان ملاقات کرد. وی در این دیدار در مورد توسعه همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور ازجمله ردوبدل هیئت‌های خبری گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهوری بلغارستان هم از حضور هیئت ایرانی در این اجلاس تشکر و از ایده‌های مطرح‌شده از سوی مدیرعامل ایرنا استقبال کرد.



ظهر پنجشنبه مدیرعامل ایرنا راهی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شد تا با «آنگل اوربتسف» مدیرکل سابق آسیا، استرالیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بلغارستان دیدار کند.
در این دیدار اوربتسف از فعالیت در یک پروژه تحقیقاتی درباره روابط ایران و بلغارستان سخن گفت که به‌تازگی روی آن متمرکزشده است. وی عنوان کرد اسناد مربوط به روابط دوستانه ۱۲۵ ساله دو کشور را مطالعه کرده و اینک قصد دارد تا برای بررسی اسناد طرف ایرانی به تهران سفر کند.
هاشمی ضمن حمایت از این پروژه، درباره راهکارهای افزایش مراودات علمی و توسعه فعالیت‌های پژوهشی گفت‌وگو کرد.
عصر همان روز، مدیرعامل ایرنا با شهردار صوفیه دیدار کرد. این ملاقات در حاشیه ضیافت شامی برگزار شد که شهردار صوفیه به‌افتخار حضور مدیران خبرگزاری‌های مطرح دنیا در ساختمان مشهور لوزنتس رزیدنس برگزار کرد.
هاشمی در دیدار با «یوردانکا فانداکووا» از میزبانی کنگره جهانی خبرگزاری‌ها در صوفیه قدردانی کرد و گفت تعداد زیادی از مردم بلغارستان خود را ایرانی می‌دانند و این مساله حس خوبی به او منتقل کرده است.
فانداکووا هم ایران را کشوری دارای تاریخ کهن خواند و از حضور مدیرعامل ایرنا در کنگره صوفیه تشکر کرد.


مدیرعامل ایرنا روز جمعه در آخرین روز از برگزاری کنگره جهانی خبرگزاری‌ها حاضر شد و در میزگردی درباره اهمیت هوش مصنوعی در حوزه خبر سخنرانی کرد.
او در سخنان خود بر اهمیت همزیستی انسان-هوش مصنوعی برای مدیریت سازمان‌های آینده‌نگر ازجمله خبرگزاری‌ها تأکید کرد و افزود: ما وظیفه‌داریم با هوشیاری از مسیرهای طی نشده سفر کنیم تا آینده‌ای را تضمین کنیم که در آن ادامه فعالیت خبرگزاری‌ها توجیه‌پذیر باشد. هاشمی تصریح کرد که به‌کارگیری هوش مصنوعی می‌تواند از به گل نشستن کشتی خبرگزاری‌ها جلوگیری کند.
وی سپس از برنامه راهبردی ایرنا سخن گفت که در آن مواردی همچون توسعه فناوری‌های مرتبط با پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار، پردازش تصویر، پردازش ویدئو، پردازش داده، علم داده، پردازش متن، سامانه‌های توصیه گر، اطلاع‌رسانی موبایل و بات گفتگو در دستور کار قرار دارد.
عصر همان روز، هاشمی با اکاترینا زاخاریوا وزیر امور خارجه بلغارستان دیدار کرد. این ملاقات هم مانند شب گذشته در حاشیه ضیافت شامی برگزار شد که وزیر خارجه بلغارستان به‌افتخار حضور مدیران خبرگزاری‌های مهم دنیا در موزه ملی تاریخ برگزار کرد.
هاشمی در این ملاقات از دولت بلغارستان برای میزبانی کنگره جهانی خبرگزاری‌ها قدردانی و اشاره کرد که رسانه‌های ایران در این اجلاس شرکت فعال دارند. وزیر خارجه بلغارستان هم ضمن تشکر از حضور هیأت ایرانی، به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد. مدیرعامل ایرنا در این دیدار هدیه‌ای را به رسم یادبود به وزیر امور خارجه بلغارستان تقدیم کرد.

هاشمی در سفر به صوفیه با شمار زیادی از مدیران رسانه‌ها از کشورهای ژاپن، انگلستان، پاکستان، رومانی، بوسنی، اردن، عراق، آلمان، سوریه، اسپانیا، کویت و قطر دیدار و درباره توسعه روابط رسانه‌ای دوکشور رایزنی کرد.
وی هفته گذشته هم به دعوت رئیس خبرگزاری دولتی تاس روسیه به سن پترزبورگ رفت تا در نشست مدیران رسانه‌های دنیا و مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ – ۲۰۱۹ شرکت کند.
دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، سخنرانی در نشست «نقش رسانه‌ها در تعارضات جهانی»، شرکت در نشستها و کارگاه‌های تخصصی مجمع سن پترزبورگ و دیدار با مدیران عامل خبرگزاری‌ها و رسانه‌های شرکت کننده در اجلاس از جمله برنامه‌های هاشمی در این سفر بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ضیا هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سفر سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور کشورمان به پاکستان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پاکستانی داشته است.

شبکه‌های خبری پاکستان از جمله جیو نیوز، سما تی وی، هم نیوز، آی آر وائی، دان نیوز، جی تی وی، ۹۲ نیوز، پی تی وی نیوز، دنیا نیوز، ۲۴ ایج دی نیوز، آج نیوز، جی این این نیوز و صدها شبکه‌ خبری محلی برنامه‌های دکتر رئیسی را به صورت زنده پوشش دادند.

در این سه روز برنامه‌های آیت الله رئیسی خبر اول هزاران خبرگزاری‌ و روزنامه‌ خبری بوده است.

جنگ نیوز پربازدیدترین روزنامه اردو زبان پاکستان در صفحه اول خود را به سخنرانی دکتر رئیسی اختصاص داد و با این تیتر «حمله اسراییل به ایران، نابودی اسراییل» نوشت: رییس جمهور ایران با بیان اینکه موضع اسلام آباد و تهران در قبال غزه یکی است، گفت: فلسطینی‌ها در جنگ با اسراییل پبروز خواهند شد، به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که اگر دوباره مرتکب اشتباه یعنی حمله به سرزمین ایران شود، وضعیت کاملاً دیگر خواهد شد و اسراییل نابود شده و از آن چیزی باقی نخواهد ماند. در مسئله فلسطین رویکرد ایران و پاکستان یکسان است.

این روزنامه اردو زبان در روز نخست سفر رییس جمهور کشورمان به پاکستان با تیتر «تصمیم ایران برای تجارت ۱۰ میلیارد دلاری با پاکستان» نوشت: رییس جمهور ایران دکتر رئیسی در اولین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار کرد و دو کشور ۸ یادداشت تفاهمنامه را امضا کردند. سران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان عزم یکدیگر را نیز برای هدفگذاری مراودات تجاری ۱۰ میلیارد دلاری اعلام کردند.

روزنامه ایکسپریس نیوز پاکستان هم نوشت: رییس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با نخست وزیر گفته است که مواضع ایران و پاکستان در مبارزه با تروریسم مواضع یکسانی است. مبارزه با جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با انواع ناامنی‌ها که امروز هم دو کشور و هم منطقه را تهدید می‌کند نگاه مشترک دو کشور است. دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان محورهای همکاری‌های دو کشور است.

این روزنامه معروف پاکستان نوشت: رییس جمهور ایران اعلام کرد که سطح روابط تجاری میان ایران و پاکستان قابل قبول نیست و این روابط در گام اول باید به ۱۰ میلیارد دلار برسد. ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند.

همچنین رونامه دیلی پاکستان ضمن پوشش خبری بازدید رییس جمهور کشورمان از دانشگاه دولتی جی سی لاهور نوشت: قلب ما با پاکستانی‌ها می تپد، هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند روابط ایران و پاکستان را خراب کند. بین دو کشور پیوندهای عمیق تاریخی، مذهبی و فرهنگی وجود دارد، توجه ویژه به دانش و مهارت و علم و فناوری نیاز امروز است.

روزنامه دنیا نیوز هم نقل از دکتر رئیسی نوشت: ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور ایران، پس از ورود به لاهور گفت: «می‌خواستم در یک اجتماع عمومی در پاکستان سخنرانی کنم اما به دلایلی ممکن نشده است.»

رییس جمهور ایران در سفر شهر لاهور با مریم نواز شریف، سر وزیر ایالت پنجاب، فرماندار پنجاب دیدار و درباره گسترش روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

روزنامه سما هم در صفحه اول خبر اصلی خود را به سخنرانی دکتر رییسی اختصاص داد و نوشت: رییس‌جمهور ایران پس از بازدید از آرامگاه اقبال لاهوری و مجموعه فرهنگی لاهور در سخنانی گفت: وحدت بین ایران و پاکستان، وحدت ناگسستنی است. همانطور که رهبر معظم فرمودند، پیروز این میدان فلسطینی‌ها و مردم غزه هستند.

روزنامه ۹۲ هم از قول دکتر رئیسی نوشت: هیچ قدرتی نمی‌تواند بین ایران و پاکستان جدایی بندازد.

دان نیوز یکی از روزنامه‌های مهم پاکستان هم با تیتر «هدفگذاری ایران و پاکستان برای تجارت ۱۰ میلیارد دلاری» نوشت: رییس جمهور ایران دکتر رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر شهباز شریف با بیان اینکه سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل قبول نیست، اظهار داشت: در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان تصمیم گرفتیم برای ارتقای سطح تعاملات تجاری و اقتصادی در گام اول مبادلات تجاری را به میزان ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

شبکه خبری ای آر وی نیوز نیز با تیتر «رییس جمهور ایران قبل از عزیمت به پاکستان چه گفت» به بررسی اهداف و برنامه‌های سفر رییس جمهور کشورمان به پاکستان پرداخت و تمامی برنامه‌های دکتر رئیسی را به صورت ویژه پوشش داد.

شبکه خبری ۲۴ نیز در مورد سفر رییس جمهور کشورمان یک برنامه ویژه با این موضوع تدارک دید و طی آن کارشناسان مطرح این کشور در مورد توافق‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و پاکستان صحبت کردند.

روزنامه کی ۲ نیز نوشت: مقامات پاکستانی از ایران برای سرمایه گذاری در شهرهای کراچی و لاهو دعوت کردند.

در پایان درمورد موضع گیری یکی از دیپلمات برجسته پاکستانی بخوانیم که به شدت مورد تقدیر و حمایت مردم پاکستانی قرار گرفت. ملیحه لودهی، سفیر پیشین پاکستان در ایالات متحده امریکا در یکی از مصاحبه‌های خود با جیو نیوز درباره سفر دکتر رئیسی و نگرانی آمریکا نسبت به آن گفت: «در مورد روابط با ایران با پاکستان خودمان باید تصمیم بگیریم نه آمریکا، اگر روابط خوب پاکستان و ایران به نفع ایالات متحده نیست، این به خود آمریکا مربوط است. ما باید طبق منافع خودمان عمل کنیم».

کد خبر 6088344

دیگر خبرها

  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس