Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:41:40 GMT

وقتی کار دست کاردان باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۱۸۱

وقتی کار دست کاردان باشد

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مؤمنی روز پنجشنبه در نشست با مدیران عامل تعاونی‌های صیادی قشم مشکل صادرات ماهی خشک را برطرف کرد.

در سال ۹۸، مردم به سمت تولید ماهی خشک گرایش پیدا کردند؛ به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون، سه هزار و ۲۰۰ تُن ماهی خشک صادر شده است و این در حالی است که این رقم در طول سال گذشته چهار هزار و ۷۶۸ تُن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون حدود هشت هزار نفر در زنجیره صید تا صادرات ماهی خشک در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.

تولید ماهی خشک با یک مشکل دو سویه از طرف فعالان این حوزه و نیز مدیران مربوط مواجه بود. از یکسو فعالان چرخه ماهی خشک به حق انتظار داشتند که مدیریت و ساماندهی آنها، چرخه اقتصادی فعالیت را متوقف نکند.

از دیگر سو، مدیران نیز برای جلوگیری از معضلات مختلفی از جمله زمین خواری، مسائل بهداشتی و زیست محیطی و غیر آن، اراده کرده بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بحث ساماندهی انجام گیرد که این اهداف نیز دغدغه‌های واقعی هر مدیری خواهد بود که در این عرصه خدمت کند.

در میزگردی که با موضوع بررسی مشکلات این حوزه در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قشم برگزار شد، مشخص شد که مشکل نه خواسته‌ها و اهداف طرفین، بلکه نحوه تعامل و ارتباط آنان بود که هر کدام تحقق خواسته‌های خود را شرط همکاری با طرف مقابل اعلام می‌کرد.

حل این مشکل به یک تصمیم صریح و نافذ نیاز داشت که نیازها و خواسته‌های طرفین در آن لحاظ شود و در این هنگام بود که مدیر عامل جهادی سازمان منطقه آزاد قشم به مساله ورود کرد.

با دستور وی، صادرات ماهی خشک از گمرک منطقه آزاد تا انتهای دوره جاری صیادی به تاریخ ۲۰ تیرماه به روال قبلی انجام می‌شود و بحث ساماندهی فعالان نیز به صورت همزمان اجرا شود و برای دوره بعدی که از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود فقط فعالان ساماندهی شده خواهند توانست از مزایای سازمان منطقه آزاد قشم استفاده کنند و کسانی که ساماندهی نشده باشند طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین مشکلات دیگر این حوزه را مطرح کرد که از اشراف کامل اطلاعی وی بر چرخه ماهی خشک از صید تا صادرات نشان داشت.

مطرح کردن مشکلات بیمه‌ای صیادان، مشکلات نحوه تولید، مشارکت نداشتن فعالان در سود صادرات از جمله مسائلی بود که مؤمنی بر آنها تاکید داشت.

در حوزه بیمه صیادان مقرر شد تا با پیگیری تعاونی‌های صیادی و همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، مشکل به نحو مطلوبی برطرف شود و فعالان زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

دغدغه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای مشارکت بومیان در سود صادرات محصول نیز قابل تقدیر است، چنانکه وی بیان داشت کارخانه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند توسط سازمان موظف شده‌اند که در صورت درخواست تعاونی‌ها، درصدی از سهام خود را به آنها واگذار کنند.

آینده نگری وی برای بومیان به اینجا خاتمه نمی ابد؛ افزایش ارزش افزوده محصول از طریق ایجاد کارخانه‌های صنعتی خشک کردن ماهی، بسته بندی در سطح جهانی، تولید محصول به صورت استاندارد و بهداشتی جهت مصرف خوراکی و صادرات محصول توسط بومیان قشمی از جمله خواب‌هایی است که مؤمنی برای بومیان دیده است.

به همین جهت تعاونی‌های صیادی مکلف شدند طرح‌های خود را در راستای ارتقای ارزش افزوده محصول تولیدی خود به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه دهند و این سازمان نیز برای تحقق و اجرای این طرح‌ها به صورت همه جانبه حمایت کند.

نحوه ورود مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مساله ماهی خشک، پیش بینی و حل مشکلات آن در کمتر از چند ساعت نشان از آن دارد که می‌توان پیشرفت، تعامل، بازی برد-برد، همدلی، حل مشکلات و رضایت مردم را رقم زد، وقتی کار دست کاردان باشد.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم مومنی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است

شهردار منطقه تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب به قنات هم جرم است و هم مشکلات فراوانی به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از شهرداری بافت تاریخی، علیرضا نقوی اظهار کرد: در زیر شهر یزد هزار کیلومتر مسیر قنات داریم که متاسفانه برخی از شهروندان در این محدوده اقدام به اتصال فاضلاب به قنات می‌کنند.

وی افزود: برخی از مقنیان برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

شهردار منطقه تاریخی یزد ادامه داد: این مسئله سبب نشت فاضلاب شد که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد.

نقوی گفت: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان انجام شود نه در داخل کوچه.

کد خبر 749176

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا