Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@19:20:03 GMT

افشای نقش امارات در حملات به دو نفتکش در دریای عمان

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۲۲۳۵

افشای نقش امارات در حملات به دو نفتکش در دریای عمان

تین‌نیوز | 

یک حساب توئیتری منتسب به یک افسر اداره اطلاعات امارات، از نقش این کشور در قضیه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان پرده برداشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حساب توئیتری «بدون ظل» منتسب به یک افسر اطلاعاتی اماراتی که به افشاکننده اسرار سیاسی مشهور است از دست داشتن امارات متحده عربی در حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حساب خود نوشت: دستگاه اطلاعاتی امارات در پشت پرده هدف قرار گرفته شدن کشتی‌هاست و روز پنجشنبه برای دومین بار کشتی‌ها را هدف قرار داده است.

وی علت این کار را وادار کردن ایران به پذیرفتن گفتگو با آمریکا اعلام کرده است تا با این کار دونالد ترامپ در انتخابات آینده پیروز میدان شود.

این فرد با نام مستعار «بدون ظل» (به معنی بدون سایه) که خود را افسر دستگاه اطلاعاتی امارات معرفی کرده است و بیش از 200 هزار دنبال‌کننده دارد در ادامه نوشته است که اگر ایران گفتگو را نپذیرد عملیات تروریستی بیشتری برای فشار بر این کشور و موافقت برای مذاکره اتفاق خواهد افتاد.

همچنین حزام الحزام، استاد سعودی و پژوهشگر تاریخ کشورهای عربی در همین راستا در حساب توئیتری خود نوشت: امارات با هدف قرار دادن دو نفتکش در دریای عمان همچنان دارد با امنیت خلیج [فارس] بازی می‌کند و این علت اعلام حالت فوق العاده‌ای است که چندی پیش در این کشور اعلام کرد.

وی در ادامه نوشت: با وجود اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اعمال شده است، هرگز ساده نخواهد بود که این کشور حمل و نقل دریایی را با این روش تعطیل کند و می‌تواند از راه‌های دیگری نفت خود را بفروشد.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دریای عمان حساب توئیتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چندی قبل مرد میانسال اهل کشور افغانستان به کلانتری 39 گلشهر کرج رفت و هنگامی که مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: پسر 19 ساله‌ام به نام حامد از خارج و  ناگهان ناپدید شد. ساعتی پیش فرد ناشناسی به من زنگ زد و مدعی شد که فرزندم را در تهران گروگان گرفته و با تهدید به قتل در ازای آزادی‌اش 125 میلیون تومان در خواست کردند. پس از اینکه پول را با هزار زحمت فراهم کردم، حامد آزاد نشد و دیگر خبری از او ندارم، لطفاً کمک کنید.

با توجه به محل ارتکاب جرم در تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و در نخستین گام هویت صاحب حساب بانکی آدم‌ربا که 125 میلیون پول به آن ریخته شد بود، شناسایی شد.

کارآگاهان در ادامه متوجه شدند، صاحب‌ شماره حساب بانکی مورد نظر با اتباع زیادی از اهل کشور افغانستان در ارتباط بوده و با همکاری مادرش، کارت‌های بانکی را به مردان افغانستانی اجاره داده‌اند که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

خیلی زود پسر جوان توسط کاراگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد. او که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بود پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به همکاری با یک باند آدم‌ربایی با همدستی مادرش اعتراف کرد و گفت: پدرم در زندان است. من به دلیل مشکلات مالی با همدستی مادرم مسافرین اتباع افغانستان را جابه‌جا می‌کردم و با تهیه کارت عابربانک و فروش آن به آدم‌ربایان با آنها همکاری داشتیم.

 

وی ادامه داد: من و مادرم، افراد اهل کشور افغانستان را با شگرد مهاجرت غیرقانونی به کشور‌های اروپایی اغفال کرده و به مخفیگاه باند آدم‌ربایی در جنوب تهران می‌کشاندیم‌؛ در آنجا 3 مرد جوان طعمه‌ها را هدف ضرب و جرح قرار داده و از خانواده گروگان‌ها مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم خیلی زود راهی مخفیگاه آدم‌ربایان شدند و پس از هماهنگی‌‌های لازم با مرجع قضایی  3 مرد جوان را دستگیر و 11 گروگان اهل کشور افغانستان را رها کردند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی، تحت بازجویی قرار گرفتند و به جرم آدم‌ربایی اتباع افغانستانی با وعده و وعید فریب به بهانه مهاجرت به اروپا، صراحتاً اعتراف کردند.

  با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرائم احتمالی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور