Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مردم فرانسه در سی‌ویکمین شنبه تظاهرات جلیقه زر‌دها به خیابان‌های این کشور رفتند و گزارش‌ها از تدابیر شدید امنیتی و احتمال اختلال در حمل و نقل عمومی در شهرهای این کشور حکایت دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، امروز شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خردادماه) بیست‌وپنجمین شنبه تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی از آن است در مناطقی که برای تظاهرات در نظر گرفته شده‌اند تدابیر شدید امنیتی برقرار خواهد بود.

علاوه بر این گفته می‌شود که اختلال‌هایی در حمل‌نقل مناطقی که در آن‌ها تظاهرات برگزار می‌شود ایجاد خواهد شد.

جنبش موسوم به «جلیقه زردها» از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۵ مهر ۱۳۹۷) و در اعتراض به افزایش بهای سوخت در فرانسه به راه افتاد.

پلیس فرانسه در جریان این تظاهرات، برای متفرق کردن جمعیت انواع روش‌های خشونت‌بار شامل استفاده بیش از حد از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی، ضرب و شتم و خودروی آب‌پاش را به کار بست.

این خشونت گسترده که مورد انتقاد گروه‌های مختلف در داخل فرانسه و خارج از این کشور قرار گرفت، گروه‌های مختلف شامل زنان و افراد معلول را نیز تحت تأثیر قرار داد.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه در جریان این تظاهرات تاکنون ۱۳ هزار نفر بازداشت و یا مجروح شده و چند نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان خبرنگاران بدون مرز نیز پیش از این ضمن تاکید بر خشونت بی سابقه پلیس فرانسه در اعتراضات جلیقه زرد‌های این کشور علیه خبرنگاران خواستار توقف فوری اقدامات خشن پلیس شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با اشاره به مجروح شدن دست‌کم ۵۴ خبرنگار در جریان اعتراضات جلیقه زرد‌ها در فرانسه، از مقامات این کشور خواست اقدامات فوری برای پایان دادن به اقدامات خشونت آمیز پلیس فرانسه علیه خبرنگاران انجام شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات جلیقه زردها تظاهرات در فرانسه پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس

به گزارش «تتابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، اداره پلیس پاریس در بیانیه‌ای در این باره، اعلام کرد: در جریان تظاهرات اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) روز جهانی کارگر در پاریس، ۴۵ نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت و ۱۲ نفر از نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه مجروح شدند.

بر اساس بیانیه اداره پلیس پاریس، ۱۸ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده بودند اما اتحادیه کارگری چپگرای سی‌جی‌تی این تعداد را ۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

به گفته پلیس فرانسه، امسال در مجموع حدود ۱۲۱ هزار نفر در تظاهرات روز جهانی کارگر در سراسر فرانسه شرکت کردند اما اتحادیه کارگری چپگرای سی‌جی‌تی آنها را ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

به نوشته رویترز، پلیس ضد شورش فرانسه برای متفرق کردن تعدادی از تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده است.

معترضان عمدتاً از هزینه بالای زندگی و اصلاح مزایای بیکاری عصبانی بودند اگرچه برخی نیز پرچم فلسطین را برای نشان دادن همبستگی خود با مردم غزه به اهتزاز درآوردند.

دیگر خبرها

  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»