Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی ریزگردها از حوالی شب گذشته میهمان اهالی استان اصفهان شدند که آمارهای متفاوت در اطلاع‌رسانی کیفیت هوا سبب ایجاد سوال در ذهن مردم شده است. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آنچه که از ساعات ابتدایی صبح امروز به عنوان پدیده غالب جوی در اصفهان قابل مشاهده است آسمانی تیره و خاکی رنگ ناشی از حضور ناخوانده و غافلگیرکننده ریزگردهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریزگردهایی که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منشا درون استانی و برون استانی دارند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوای اصفهان ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار برون استانی و درون استانی است که تا امشب از شدت آنها کاسته می‌شود.  در فصل گرما الگوهای تابستانی باد از شرق می‌آید و کانون‌های گرد و غبار دارای منشا خارجی (عراق، عربستان)، برون استانی (سمنان، خوزستان) و درون استانی دارد که این کانون گرد و غبار در اصفهان حاصل منشا برون استانی و درون استانی است.

پاسخ هواشناسی اصفهان به مطالبه مردمی درباره ریزگردها؛ پیش‌بینی این گونه اتفاقات سخت استهشدار مدیریت بحران به شهروندان اصفهانی؛ ریزگردها تا امشب میهمان اصفهان استهجوم ریزگردها به آسمان اصفهان؛ شاخص‌های کیفیت هوا روی خط قرمز ایستاد
اما آنچه که بیشتر مورد توجه شهروندان اصفهانی است اخبار و آمار و ارقامی است که از صبح امروز در کانال‌های مختلف خبری منتشر می‌شود. مرجع برخی از این آمار سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان و برخی دیگر مرکز کنترل و پایش کیفی شهر اصفهان است. دو مرجع مهم و ارائه دهنده وضعیت کیفی هوا که البته آماری متفاوت دارند. در این میان به اطلاع‌رسانی اداره کل هواشناسی نیز باید اشاره کرد که آخرین خبر درباره هشدارهای هواشناسی پیرامون هفته گذشته است و برای جمعه ( روز گذشته) نیز کیفیت سالم را برای هوا پیش‌بینی کرده است.

اما در بخش کیفیت هوای اصفهان در سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان آمار زیر قابل ارائه است:

براساس اعلام این مرکز میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد اصفهان 177، خیابان رودکی 176، خیابان استانداری 173، چهارباغ خواجو 183 و بزرگراه خرازی 165 ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان 175 است و به این ترتیب اصفهان امروز هوایی ناسالم دارد.

این آمار منتهی به ساعت 8 صبح است.

 

این در حالی است که آمار ارائه شده از سوی مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اصفهان شاخص‌های کیفی هوا در این شهر را در ساعات اولیه صبح از مرز 400 ( بسیار خطرناک) عبور داد و در حال حاضر عقربه‌های کیفیت سنج، اکنون روی عدد 300 و باز هم بسیار خطرناک قرار دارد.

اما سوالی که در ذهن شهروندان اصفهانی ایجاد شده این است که این میزان تفاوت میان آمار و اطلاعات ثبت و ارائه شده به چه دلیلی است؟ منبع اطلاعات شهروندان اداره کل حفاظت محیط زیست باشد و یا مرکز پایش و کنترل کیفی هوای شهرداری اصفهان و یا اداره کل هواشناسی استان!؟ سوالی که دستگاههای مربوطه باید به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در اولین روز هفته
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز