Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان از فعالان زیست‌محیطی استان سمنان خواست تا برای اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر کمک کنند و گفت: نگرانی زیست‌محیطی برای انتقال آب دریای خزر نداریم. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در همایش انتقال آب دریای خزر که در دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار داشت: فعالان زیست‌محیطی و دوستداران محیط‌زیست نباید در زمینهٔ انتقال آب نگرانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر نیز از آب این دریا برداشت می‌کنند گفت: سالانه 275 میلیارد مترمکعب آب وارد دریای خزر می‌شود.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه حجم برداشت آب و انتقال آن به سمنان بسیار ناچیز است خاطرنشان کرد: علاوه بر نزولات جوی آب 130 رودخانه نیز به دریایی خزر وارد می‌شود.

آشناگر با اشاره کمک و همکاری نمایندگان مجلس برای طرح انتقال آب دریای خزر گفت: پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی یک پروژه ملی است که برای بخش کشاورزی شعبه صنعت این مناطق مهم بوده و ازاین‌رو نمایندگان مجلس در این زمینه همکاری لازم را داشتند.

موافقت وزیر راه با احداث شهر فرودگاهی مشهد/ تشکیل یک شرکت سرمایه‌گذاری برای انتقال آب دریای عمان به شرق کشور60 مقاله به همایش «ضرورت انتقال آب دریای خزر» به استان سمنان ارسال‌ شد

وی با بیان اینکه دوستداران محیط‌زیست درباره اجرای این طرح دغدغه‌هایی دارند خاطرنشان کرد: این طرح یک پروژه ملی بوده و انتظار می‌رود تا فعالان زیست‌محیطی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چراکه در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وزیر نیرو: طرح انتقال آب توجیه کافی دارد؛ آماده حمایت از طرح همیاران آب هستیمشهرستان خوسف در نقشه انتقال آب به خراسان جنوبی جایی ندارداجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی نزدیک است

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با بیان اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر مانند ترکمنستان و قزاقستان از این آب برداشت می‌کنند خاطرنشان کرد: سالانه نیم میلیون مترمکعب آب از طریق کشورهای ترکمنستان و قزاقستان برداشت می‌شود.

آشناگر با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر در استان سمنان گفت: برای اجرای این طرح شرکت‌های زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند و با بانک‌های استان نیز برای مشارکت در این طرح رایزنی شده است.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست