Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ معاون اداره کل کتابخانه های عمومی در این جلسه گفت: همانطور که از عنوان پیداست این اثر یک کار میان رشته‌ای بین علوم ارتباطات و احادیث امام رضا (ع) است.
رضا کریمی افزود: این کتاب با طرح این موضوع در ذهن خواننده می‌فهماند که رفتار امام اصلاً ساده و مستقیم نیست و ظرایف و پیچیدگی‌های خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: دغدغه‌ای که برای نویسنده جدی نیست موضوع تحول در علوم انسانی است. مثلاً در فصل سوم از یک روانشناس به نام توماس گردون دوازده بازدارنده پلید ارتباط نقل می‌شود اما هیچ مقایسه‌ای هم دیده نمی‌شود. فقط در یک مورد می‌خوانیم یک مهارت ارتباط مؤثر «ستایش از مخاطب» است ولی در روایات اسلامی از آن نهی شده است
شهناز اجاقی، استاد دانشگاه نیز در ادامه این نشست گفت: مهارت مؤثر جزو مهارت‌های دهگانه است ولی در این اثر مطالب با وجود مفید بودن عمق لازم را ندارند و ما می‌بینیم که از مقالات علمی در استنادات استفاده نشده است.
کوروش باباجانی، کارشناس فرهنگی کتابخانه های عمومی نیز گفت: عنوان و فهرست‌ها با آنچه در متن آمده است مطابقت کامل ندارد و به عنوان نمونه می‌بینیم در موضوع مثبت نگری به داستان حضرت یوسف علیه السلام اشاره شده است در حالی که کار ایشان عفو و بخشش برادرانش بود نه مثبت نگری.
مسلم نوری، روانشناس هم گفت: ما نباید بین دین و روانشناسی شکاف ایجاد کنیم بلکه باید سعی کنیم با استفاده از منابع دینی دست بالاتر را داشته باشیم.
علیرضا صفری، نویسنده و فعال فرهنگی نیز، با بیان اینکه در متون حدیثی به نسبت قرآن مطالعات کمتری صورت گرفته است، گفت: این کتاب اخلاق مدار است نه علم مدار، در حالی که در مطالعات بین رشته‌ای نباید فرار از روش‌های علمی صورت بگیرد.
محمد خیاط زنجانی، دکترای فلسفه اسلامی و استاد دانشگاه هم گفت: در این اثر مطالعات روانشناسانه تطبیقی صادقانه نیست چرا که به نام تطبیق بین دین و روانشناسی نظریات مطرح علمی در فهرست بیان شده است.

محمد امین بهرامی، مسئول کتابخانه حاج آخوند نیز در ادامه این نشست، گفت: این اثر یک دایره المعارف کوچک در حد فهرست بندی است ولی وارد پیچیدگی‌ها نشده است و گاهی فهرست مطالب هم تداخل دارند.

وی همچنین گفت: هم اکنون بین روانشناسی و دین شکاف وجود دارد نه اینکه ما بخواهیم شکاف ایجاد کنیم.
رضا کریمی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در جلسه تحلیل و بررسی این کتاب پس از دریافت کتاب می‌بایست تحلیل را در ۳۵۰ کلمه معرفی و در سایت جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانی razavi.iranpl.ir ثبت نمایند.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا کتاب و کتابخوانی کتابخانه کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم