Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فراخوان حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در خصوص مشارکت‌جويي از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضايي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، فراخوان رئيس قوه قضائيه در خصوص مشارکت‌جويي از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضاييبه گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، فراخوان حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسي رئيس قوه قضائيه در خصوص مشارکت‌جويي از مردم و نخبگان در روند تحولات دستگاه قضايي منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن اين فراخوان که در صفحات رئيس قوه قضاييه در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده، به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
امروزه با گسترش دسترسي‌هاي ارتباطاتي، فارغ از چارچوب‌هاي سنتيِ خشک و ديوان‌سالارانه، فضاي_مجازي و رسانه‌هاي_اجتماعي به فرصتي بزرگ براي کم کردن فاصله‌هاي زماني و مکاني در ارتباطات و به اشتراک‌گذاري نظرات تبديل شده است.
از اين فرصت بايد براي دريافت نظرات مردم و نخبگان از «ايده تا بازخورد»به بهترين نحو استفاده کرد.
آسيب‌هاي فضاي مجازي -که در جاي خود بايد به طور جدي دنبال و رفع شود- نبايد ما مسئولان را دچار خطاي محاسباتي کند و موجب شود که خود را از فرصت کم‌نظير ارتباط با مردم در اين بستر محروم نماييم.
به تعبير رهبر معظم انقلاب اسلامي بايد از فرصت با ارزش فضاي مجازي استفاده کرد و با اطلاع از نظرات و سؤال‌هاي افکار عمومي، يک حضور مؤثر و جريان‌ساز را به نفع مردم رقم زد.
نيل به «قوه قضائيه تراز انقلاب اسلامي»در گام دوم، بدون مشارکت و نقش‌آفريني مردم، نخبگان و دلسوزان انقلاب ممکن نيست.در مدت کوتاهي که از مسئوليتم در قوه قضائيه مي‌گذرد، و پيش از آن نيز خصوصاً در دوره خدمت در آستان قدس رضوي، از نظرات ارزشمند کاربران رسانه‌هاي اجتماعي استفاده کرده‌ام و از اين پس نيز اميدوارم خادمان ملت را در ساخت قوه قضائيه‌اي مردمي، انقلابي و ضد فساد ياري کنيد.
بر اين اساس اعلام مي‌کنم تا زماني که سامانه اختصاصي دستگاه قضايي براي ارتباط دو سويه با مردم و نخبگان در دسترس قرار بگيرد، صفحات متعلق به اينجانب در رسانه‌هاي اجتماعي، يکي از مسير‌هاي دريافت نظرات مردم و نخبگان خواهد بود.
علاوه بر اينکه مردم عزيزمان مي‎توانند رأساً نظرات خود را از اين مسير منتقل کنند، اينجانب نيز حسب مورد، فراخوان‌هايي جهت دريافت نظرات در خصوص ايجاد، اصلاح يا تکميل برخي رويه‌ها، رويکردها، دستورالعمل‌ها و آئين‌نامه‌ها اعلام خواهم کرد و در انتظار نظرات راهگشاي صاحب‌نظران و متخصصان اين امر خواهم بود.
اميد است اين رويکرد مورد رضاي خداوند متعال از باب عمل به کريمه‌ي «و شاورهم في الامر» و موجب اعتماد و دلگرمي عموم انسان‌هاي حق‌طلب و عدالتخواه باشد.توفيق روزافزون ملت رشيد ايران را خواستارم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قوه قضائيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین استان ابلاغ شده است و تحقق این مهم به همکاری دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری، امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم اسفند_ در نشست کارگروه حاشیه‌نشینی با اشاره به تدوین آئین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه‌نشینی در استان، اظهار کرد: وضعیت و ظرفیت این محلات بررسی شد و با شناسایی مسائل اولویت‌دار محلات با همکاری مردم و گروه‌های جهادی نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ محله حاشیه‌نشین در سطح استان مشخص شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال این محله‌ها به آنها ابلاغ شده‌است، افزود: در زمره استان‌های اول در حاشیه‌نشینی هستیم و بیشترین جمعیت حاشیه‌نشین هم در شهر یاسوج ساکن هستند که باید اقدام اساسی برای معضل حاشیه‌نشینی در این مناطق صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در آئین‌نامه اجرای حاشیه‌نشینی، دولت به دنبال واگذاری کارها و خدمات به مردم است و در این میان انتظار می‌رود گروه‌های جهادی در حاشیه شهرها اقدامات ماندگاری برای کاهش معضلات و آسیب‌ها در این مناطق انجام بدهند.

وی با بیان اینکه حلقه میان دولت و مردم تشکل‌های مردم نهاد هستند، تصریح کرد: با وجود اقدامات شبانه‌روزی صورت گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی، رضایت کافی وجود ندارد، زیرا که کاهش آسیب‌ها در نقاط حاشیه‌نشین نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌های اجرایی است.

نوری خاطرنشان کرد: همه مدیران از جنگ نرم دشمن و برنامه‌ ریزی برای آسیب زدن به کشور آگاه هستند، نباید از هیچ تلاش و کوششی در جهت رفع آسیب‌ها غافل شویم.

وی افزود: برخی از مشکلات و آسیب‌ها نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد اما برخی از آنها مانند جمع‌آوری کودکان کار همت و تلاش مسئولان در خود استان را می‌طلبد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اعتباراتی برای رفع حاشیه‌نشینی ابلاغ می‌شود که دستگاه‌ها نسبت به جذب آنها اقدام کنند و مدیری که نتواند اعتبارات را جذب کند، باید پاسخ‌ گو باشد.

وی تصریح کرد: جلسات کارگروه حاشیه‌نشینی با ابلاغ آئین‌نامه اجرایی کارگروه حاشیه نشینی و مشخص شدن دبیر کارگروه با حساسیت خاصی دنبال می‌شود تا آسیب‌هایی که در این نقاط احصا شده را رفع کنیم.

کد خبر 737032

دیگر خبرها

  • در ایام تعطیلات دستگاه‌ها کشیک داشته باشند
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • فعالیت ۲۴ تیم جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال جاری
  • عارف به رئیس قوه قضائیه نامه نوشت/ فیلم برداری از زنان و دختران به بهانه مبارزه با بی حجابی هیچگونه توجیه عقلانی، شرعی و اخلاقی ندارد
  • ساماندهی ۱۷ محله حاشیه‌نشین کهگیلویه و بویراحمد در گرو همکاری دستگاه‌های اجرایی
  • چرا سود سهام عدالت متوفیان برای برخی وارث واریز نشد؟
  • نیازسنجی مشکلات شهر اهواز بر اساس نظرات کارشناسی و مردمی
  • فراخوان ارائه ایده و پیشنهاد برای «جشن ۹۰ سالگی تأسیس دانشگاه تهران»
  • افطاری هنرمندان با رئیس جمهور + جزئیات
  • نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول