Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:54:16 GMT

البرز به عنوان قطب گردشگری دیده شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۰۳۰

البرز به عنوان قطب گردشگری دیده شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای‌اسلامی به اهمیت گردشگری اشاره کرد و گفت: نباید از این صنعت سودآور غافل شد چرا که البرز می تواند با توجه به ظرفیت فرودگاه‌های پیام و مهرآباد، به عنوان قطب گردشگری مطرح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیز اکبریان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: استان البرز، استانی جدا شدنی از تهران نیست بلکه کمکی برای پایتخت محسوب می شود لذا لازم است توجهی ویژه برای این استان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سفرهای استانی به البرز با توجه به پتانسیل‌های موجود استان صورت می‌گیرد و این فرصت خوبی خواهد بود برای مدیران که از ظرفیت های البرز در راستای اهداف ملی، اقدامات خوبی انجام دهند.

اکبریان به صنایع تولیدی البرز اشاره کرد و گفت: این استان به عنوان قطب کشاورزی، آمار قابل توجهی از محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند و به عنوان نمونه تولید 70 تا 80 درصد قارچ کشور در البرز است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به اهمیت گردشگری اشاره کرد و گفت: نباید از این صنعت سودآور غافل شد چراکه البرز می تواند با توجه به ظرفیت فرودگاههای پیام و مهرآباد، به عنوان قطب گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

اکبریان با عنوان اینکه تسهیلات تولید و اشتغال قابل تقدیر است، افزود: وام و تسهیلات خوب است اما با درنظر گرفتن مکان‌های گردشگری چون جاده چالوس، شهرستان طالقان، منطقه گردشگری برقان و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در البرز، می توان از این حوزه سودآوری خوبی داشت.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: ناپایداری ارز باعث شده در بخش تولید، سرمایه گذاران با مشکل روبرو شوند و رونق و سودآوری قابل توجهی ندارند بنابراین لازم است در این خصوص تمهیدات ویژه از طرف مدیران کشور صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری بخش خصوصی گردشگری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود

 محمد کرمی  در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثرگذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود