Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حسنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه اندازی فروشگاه صنایع دستی یکی از اهداف این اداره بود که برای تحقق آن پیگیری‌های بسیاری بعمل آمد که در همین راستا قرار شد در هفته میراث فرهنگی ۲ فروشگاه دولتی و خصوصی در شهرستان شاهرود آغاز به کار کند.

وی با بیان اینکه یک فروشگاه دولتی در شاهرود و یک فروشگاه صنایع دستی هم در بسطام از سوی بخش خصوصی افتتاح می‌شود، افزود: ۳۰ خرداد ماه با حضور صنعتگران و مسئولان این فروشگاه‌ها افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با بیان اینکه در این فروشگاه‌ها نمونه‌های صنایع دستی شهرستان عرضه می‌شود یادآور شد: سفارش های دریافتی برای ساخت به صنعتگران اعلام شده و به خریداران تحویل خواهد شد.

حسنی گفت: در این ۲ فروشگاه با استفاده از ویترین و مبلمان مناسب نمونه‌های گوناگون صنایع دستی برای فروش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افتتاح این فروشگاه‌ها را اتفاق بسیار خوبی در این حوزه عنوان کرد و افزود: هدف این است که صنعتگر تمام تلاشش برای تولید باشد و بسته بندی، عرضه و بازاریابی را به فروشگاه بسپارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: از مجموع بیش از ۲ هزار صنعتگر حدود یکهزار و ۵۰۰ هنرمند از بانوان در ۴۲ رشته مانند ویترای، نمدمالی، نقش اندازی، بافت گلیم و دست بافته‌های سنتی، سفال و سرامیک، قلم زنی مس و رشته‌های دیگر فعالیت دارند.

حسنی با اشاره به کمک‌های دولت به صنعتگران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف کشور و در اختیار گذاشتن غرفه و اسکان رایگان یکی از راه های فرهنگ سازی و حمایت از صنعتگران است‌.

وی افزود: اگر صنعتگران برای ثبت کارهای خود در فهرست میراث ملی و یونسکو تلاش کنند افتخاری بزرگ برای هنرمندان این حوزه است‌.

بافت گلیم، جاجیم و دست بافته‌های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، قلم زنی و مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در سال‌های گذشته توانسته جای خود را در میان آثار دیگر هنرمندان کشور پیدا کند.

یکهزار و ۶۰۰ صنعتگر در بیش از ۴۲ رشته صنایع دستی در شاهرود فعالیت می‌کنند که بیشتر این افراد را بانوانی تشکیل می‌دهند که سرپرست خانوار بوده و گذران زندگی برای آنان در گرو فروش محصولاتی است که روزها و ساعت‌ها برای ساختشان زحمت کشیده‌اند.

چهارهزار و ۵۰۰ نفر هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

بیستم خرداد مصادف با ۱۰ ژوئن به عنوان روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

۷۳۵۸/‏۷۴۰۸/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد