Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناریوی متهم ساختن ایران در حوادثی که روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان پیش آمد از همان ابتدای اتفاق و نحوه پوشش رسانه‌ای و پس از آن با حرف‌های مطرح شده از سوی پامپئو و ترامپ روش است. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت کار ایران است و آمریکا هم فیلم قایقی نشان داد که عده ای سوار بر قایقی مشابه آن چه سپاه استفاده می کند و با چفیه‌ای بزرگ به گردن (که با فیلمبرداری از فاصله دور نیز معلوم است و همین مسئله می‌تواند یک استناد مهم برای یک صحنه‌آرایی خنده‌دار باشد) در حال خارج کردن چیزی هستند که آمریکا اصرار دارد بگوید یک مین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ هم که بعد از آن بدون ارایه دلیلی گفت چون شما قایق (که آمریکا تصاویر آن را نشان داده) مشاهده کردید، همه اش کار ایران بود.

اما چرا باور موضوع سخت است. کافی است گزاره‌های اتهامی و گزاره‌های تشکیک در این اتهامات را کنار هم بگذاریم. قضاوت با شما.

 گزاره‌هایی که برخی رسانه‌ها و مقامات غربی برای اتهام زنی به ایران استفاده می‌کنند:

انفجار در نزدیکی آب‌های ایران بوداین تانکرها هدف اژدر قرار گرفته‌اند! امدادرسانی توسط آمریکایی‌ها انجام شدنفت کش از عربستان و قطر و نزدیک بندر فجیره در حرکت بودندقبلا حادثه مشابهی در فجیره برای نفتکش‌ها عربستان و امارات پیش آمده بودعربستان و امارات رقبای ایران هستندحادثه فجیره به نفع ایران تمام شد چون تاسیسات آن از اهمیت تنگه هرمز کم می کنندحادثه در نزدیکی تنگه استراتژیک هرمز بودهنفت گران شد و این به نفع ایران استهر اتفاقی در آب‌های جنوب ایران کار سپاه است!

اما باور این سناریو چطور میسر است؟ اگر به گزاره‌های تشکیک در ادعا توجه کنیم

حمله پیش از دیدار آبه شینزو با رهبری رخ داده و درصدد بوده این دیدار را تحت تاثیر قرار دهد.کشتی‌های حادثه دیده و محموله برای ژاپن بوده اندبرخی مقامات آمریکایی علناً از تشدید تنش‌ها استقبال می‌کنند و این اقدام می‌تواند عملی در راستای تشدید تنشی باشد که آمریکایی‌ها خواستار آنند. آمریکا و همپینانانش مخصوصاً امارات و عربستان به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه هستند و قصد دارند برای مخمصمه‌ای که خود  گیر افتاده‌اند شریک بتراشند.ایران در ماه‌های اخیر از تنش نظامی بخصوص در خلیج فارس دوری کرده است.ایران پیشنهاددهنده امضای پیمان عدم تخاصم با کشورهای همسایه جنوبی بوده است.ایران اولین کشور امدادرسان به کشتی‌ها بودههمه ملوانان دو کشتی یا بهتر بگوییم شاهدان ماجرا در سلامت به ایران برده شده‌اندتاکنون حرفی از حمله از سوی شاهدان به میان نیامدهاپراتور ژاپنی یکی از نفتکش‌ها گفته یک شیء پرنده به کشتی برخورد کرده و انفجار مین نبوده و موضوع اژدر هم منتفی است.امدادرسانی پیش از حضور کشتی‌های آمریکا و امارات بودهترس آمریکایی ها از مدرکی که ایرانی ها از کشتی ها به دست آورده یعنی اگر ایران مین ادعایی کشف شده را به نمایش بگذارند آمریکا می‌تواند متهم شود. اگر معلوم شود این مین ادعایی (که هنوز معلوم نیست واقعاً مینی در میان است یا خیر) متعلق به خود آمریکایی‌ها یا همراهان آنها بوده، پاسخ آنها چیست؟

پیش‌بینی می‌شود در چند روز آینده گزاره‌های بیشتری در متهم کردن ایران از سوی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن علیه ایران مطرح می شود اما به قول ضرب المثل قدیمی ایرانی این «شنونده باید عاقل باشد».

انتهای پیام/.

R42329/P/S8,90,95/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن شنبه شب گزارش داد: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد و منطقه برای عملیات به دقت رصد می شود.

به گزارش مشرق، الشامی به المیادین گفت: هدفی که آغاز کردیم آن است که جنگ غزه پایان یابد محاصره مردم منطقه به پایان برسد.

وی افزود: هر سلاحی که دشمن استفاده می‌کند ما به سرعت برای غلبه بر توان نظامی دشمن در صدد توسعه پدافند آن هستیم.

الشامی افزود: شمار جنگجویان آماده برای ورود به جنگ به دو میلیون رزمنده می‌رسد.

براساس این اینفوگرافی عملیات‌های جبهه‌های محور مقاومت در ۲۰۰ روز جنگ در غزه منتشر شد که در جریان آن نیروهای مسلح یمن ۱۱۸ عملیات، ۹۸ عملیات دریایی، ۱۸ حمله به اراضی اشغالی فلسطین و ۲ مورد هدف قرار دادن هواپیماهای صهیونیست ها را انجام دادند.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان