Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@13:18:46 GMT

سارق بیمارستان رجایی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۴۸۷۱

سارق بیمارستان رجایی دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سرهنگ رضا جنتی در تشریح این خبر بیان داشت: براساس گزارشات رسیده، مدتی بود که سرقت های سریالی گوشی موبایل از همراهان بیمار در بیمارستان رجایی شدت گرفته بود که به این ترتیب تیمی از ماموران انتظامی مستقر در محل، گشت های خود را به صورت شبانه روزی در بیمارستان فعال کردند. 

وی ادامه داد: در تاریخ نوزدهم ماه جاری بالاخره سارق سابقه دار، حین سرقت گوشی یکی از شهروندان که شوهرش در بخشی از بیمارستان بستری بود توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سارق پس از دستگیری و با توجه به فیلم دوربین مداربسته موجود از سرقت های سریالی اش، لب به اعتراف گشود؛ بررسی های ماموران ما نشان از این داشت که این سارق بیشتر از همراهان خانم بیماری که کیف خود را در گوشه ای رها کرده بودند و یا شهروندانی که گوشی شان را روی میزی کنار بیمار گذاشته بودند سرقت کرده است.  

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم سابقه دار با تشکیل پرونده ای به مقام محترم قضائی معرفی شد و همچنین توصیه می شود شهروندان حین مراجعه به بیمارستان مراقبت های بیشتری از وسایل شخصی خود داشته باشند تا کیف و مدارک شخصی شان از سوی سارقان هدف سرقت قرار نگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان سرقت شبانه روزی موبایل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت باورنکردنی دختر ۱۰ ساله تهرانی | جزییات این جنایت تکان دهنده چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: عصر یازدهم بهمن پارسال مردی جوان با ۱۱۰ تماس گرفت و خبر از ناپدید شدن دختر ۱۰ ساله اش به نام ستایش داد. او ‌می گفت دخترش آخرین بار برای بازی با دوستانش از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته است.

سه ساعت بعد از این ماجرا، جسد دختربچه گمشده در تپه های اطراف محله مسعودیه پیدا شد. او با ضربات چاقو به قتل رسیده بود و به نظر می‌رسید گوشی موبایلش دزدیده شده است.

به دنبال این جنایت کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل را آغاز کردند و متوجه شدند مقتول آخرین بار همراه دختر ۱۰ ساله همسایه به نام شبنم دیده شده بود. ماموران به سراغ شبنم رفتند تا درباره دوستش از او سئوال کنند اما متوجه رفتارهای عجیب وی شدند. در ادامه سرنخ هایی به دست آمد که نشان می داد شبنم قصد دارد حقایقی را از آنها پنهان کند. ماموران در ادامه متوجه شدند گوشی سرقت شده از ستایش(مقتول) در اختیار شبنم است اما هنوز باورشان نمی‌شد که این جنایت هولناک توسط این دختر خردسال رخ داده است. با این حال شبنم در جریان تحقیقات به قتل همبازی‌اش اعتراف کرد و گفت: همیشه به ستایش حسادت می کردم. چون هر چیزی را که می‌خواست، داشت.

او در اظهارات باورنکردنی گفت: تصمیم گرفته بودم گوشی موبایل ستایش را سرقت کنم. برای همین سراغش رفتم و به او گفتم بیا برویم پشت تپه‌ها بازی کنیم. ستایش هم همراه من آمد. وقتی به یک محل خلوت رسیدیم و مطمئن شدم که کسی ما را نمی‌بیند، به سمتش رفتم و با چاقو او را زدم و گوشی‌اش را برداشتم. در این مدت هم سعی کردم به کسی حرفی نزنم. حتی یک روز که با خانواده ام در پارک بودیم، ‌نقش بازی کردم، موبایل ستایش را لا به لای شمشاد ها قرار دادم و بعد گفتم موبایلی پیدا کرده‌ام.

این دختر خردسال در ادامه حرف‌هایش گفت: من همیشه فیلم‌های ترسناک و جنایی می‌دیدم. دیده بودم که چطور با چاقو آدم می‌کشند. از یکی از همین فیلم‌ها تقلید کردم و دوستم را به قتل رساندم.

صداهای عجیب

دختربچه ۱۰ ساله در ادامه گفت: دیدن فیلم‌های ترسناک تاثیر بدی روی من گذاشته بود. از ترس اینکه مبادا در دام قاتل زنجیره ای گرفتار شوم، ‌ با خودم چاقو حمل می‌کردم. حتی گاهی تصور می کردم که اگر خودم تبدیل به یک قاتل زنجیره‌ای شوم چه می شود؟

اظهارات شبنم در حالی بیان می‌شد که وقتی ماموران سراغ او رفتند متوجه شدند که داخل گوشش پنبه گذاشته است. شبنم در این باره گفت:‌ چند وقتی است که صداهای عجیب و زمزمه در گوشم می شنوم. از یک نفر پرسیدم که گفت صدای جن است! حتی آن روز هم همان صداهای جن به من گفتند که گوشی ستایش را سرقت کنم. من هم داخل گوشم پنبه گذاشته بودم که صداها را نشنوم. چون با شنیدن آنها با همه دعوا می‌کردم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در خانواده‌ای بزرگ شده که به دلیل مشکلات مالی مجبور شده بود به جای رفتن به مدرسه در کنار خواهرانش در تولیدی یا خانه‌های مردم کار کند. درحالی‌که دلش می خواست مانند همبازی های دیگرش به مدرسه برود و درس بخواند. او حتی گفت که دو مرتبه تصمیم به خودکشی گرفته اما ترسیده.

پس از اعترافات این دختر، ماموران متوجه شدند که او در گوشی سرقتی چندین فیلم ترسناک و جنایی دانلود کرده و تماشا می‌کرد. در این شرایط وی به پزشکی قانونی معرفی شده تا سلامت روانی‌اش تحت بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 850478 برچسب‌ها خبر مهم کودکان سارق - سرقت قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • جنایت باورنکردنی دختر ۱۰ ساله تهرانی | جزییات این جنایت تکان دهنده چه بود؟
  • سارقان به عنف در پارک کوثر ایلام دستگیر شدند
  • سارق حرفه‌ای ضبط خودرو در مشهد دستگیر شد
  • سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت‌های اشنویه دستگیر شدند
  • سرقت موبایل دزد حرفه ای با پابند الکترونیکی 
  • پابند الکترونیک سارق حرفه‌ای را به دام انداخت
  • پابند الکترونیک سارق را حین سرقت به دام انداخت
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد