Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، در این سند، هفده اصل محوری به منظور طراحی و اجرای سیستم‌های مناسب برای بیمه سپرده اسلامی با همکاری IFSB و انجمن بین‌المللی بیمه‌گران سپرده تدوین شده است.
صنعت خدمات مالی اسلامی در سال‌های گذشته رشد زیادی را تجربه کرده و نه‌تنها کشورهای اسلامی بلکه بسیاری از کشورهای غیراسلامی نیز وارد این صنعت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توسعه این صنعت، تعداد و حجم فعالیت موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی و تنوع محصولات عرضه شده از سوی آنها و چارچوب‌ها و زیرساخت‌های حقوقی و مقرراتی نیز توسعه پیدا کرده است. از این رو موسسات مالی اسلامی در بسیاری از کشورها سهم قابل توجهی از بازار را به دست آورده و بخش مهمی از نظام مالی را تشکیل می‌دهند. در عین حال رشد این‌گونه موسسات، چالش‌هایی را نیز در رابطه با ثبات مالی از جهت حمایت از مشتریان آنها به همراه داشته است.

بنابراین نهادهای مقررات‌گذار همچون هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) درصدد برآمده‌اند تا برای کاهش چالش‌های پیش رو و تقویت ثبات مالی در زمینه صنعت مالی اسلامی، زمینه توسعه این صنعت را بهتر فراهم سازند. این نهاد به تازگی پیش‌نویس برخی اصول محوری درباره سیستم‌های اثربخش بیمه سپرده اسلامی را ارائه کرده تا از طریق آن موسسات مالی اسلامی به ویژه بانک‌ها و نیز ناظران بانکی در کشورهای گوناگون بتوانند سازکارهای مناسبی را برای بیمه سپرده‌ها و کمک به تقویت ثبات مالی طراحی و اجرا نمایند.

این سند که با همکاری انجمن بین‌المللی بیمه‌گران سپرده (IADI) در تاریخ ۲۲ می ۲۰۱۹ منتشر شده، مشتمل بر چهار بخش است؛ بخش اول مربوط به زمینه و اهداف مربوط به تدوین اصول محوری است. در بخش دوم اصطلاحات کلیدی مرتبط تبیین شده است. بخش سوم به مسائلی همچون مخاطره اخلاقی، محیط عملیاتی (شرایط کلان اقتصاد، ساختار موسسات، مقررات‌گذاری احتیاطی، چارچوب قانونی و شیوه حسابداری و افشا) و سایر ملاحظات می‌پردازد. سرانجام در بخش چهارم اصول محوری در قالب هفده مورد ارائه شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل این سند را از این نشانی دریافت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا سیاست و اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد بانجول پایتخت این کشور شد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد

دیگر خبرها

  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد