Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@19:18:44 GMT

۱۸مورد غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۰۷۴

۱۸مورد غرق شدگی در استان بوشهر رخ داد

عبدالرحیم دادجو روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این حوادث هفت نفر فوتی داشته و ۱۱ نفر مصدوم از مرگ نجات یافتند.

وی بیان کرد: غرق شدگی به معنای فوت فرد نیست اما هرگونه زجر تنفسی که فرد در آب به آن دچار شود به آن غرق شدگی گفته می‌شد و اگر منجر به مرگ شود فوتی و اگر فوت نکند به فرد غرق شده مصدوم گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادجو اضافه کرد: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از غرق شدگی بین هفت تا ۳۰ سال است بیشتر در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و یک مورد در کنگان بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر موارد غرق شدگی در استان بوشهر مربوط به افراد غیربومی هستند که به بوشهر سفر می‌کنند و به دلیل اطلاع نداشتن در رودخانه دالکی که به سمت بوشهر می آیند شنا و کسانی که با فن شنا آشنایی ندارند دچار غرق شدگی می‌شوند.

وی بیان کرد: بیشتر غرق شدگی در استان بوشهر در رودخانه‌ها رخ می‌دهد و کمتر در دریاست زیرا خلیج فارس برخلاف دریای شمال ساحلی سالم دارد و اگر فرد زیاد جلو نرود زیر پا خالی نمی‌شود.

دادجو اضافه کرد: با گرم شدن هوا افراد برای رفع گرما یا تفریح دوست دارند تنی به آب بزنند که افراد یا باید با فن شنا آشنا باشند و یا اینکه منطقه مورد نظر دارای نجات غریق باشد.

وی گفت: در ساحل بوشهر تابلویی وجود دارد که از رفتن به آب منع می‌کند البته معنای آن غرق شدگی نیست بلکه آلودگی آب است ولی مردم رعایت نمی‌کنند.

رئیس اورژانس استان بوشهر افزود: شنا کردن در آب‌های آلوده منجر به مشکل تنفسی، عفونت چشم، گوش و پوست می‌شود که مردم به این موضوع توجه ندارند.

دادجو اضافه کرد: آب ساحل بندرگاه و ریشهر به طور کامل تمیز است اما مردم از آن منطقه استفاده نمی‌کنند و در سواحل آلوده از جمله روبروی هتل دلوار و عمارت امیریه شنا می‌کنند.

رئیس اورژانس استان بوشهر افزود: بیشترین موارد غرق شدگی به دلیل ناآشنایی به فن شناست و اگر کسی در حال غرق شدن بود مردم با ۱۱۵ تماس بگیرند که نیروهای اورژانس برای احیا و خالی کردن ریه‌های فرد در محل حاضر شوند.

دادجو گفت: افراد برای پیشگیری از غرق شدگی در ساحل سالم اقدام به شنا کنند حداقل یک همراه داشته باشید و افرادی که به کمک فرد غرق شده می‌روند سعی کنند از روبرو به طرف او نروند، چون فرد غرق شده به دلیل ترس و اضطراب فردی که به کمک او آمده را می‌گیرد و باعث غرق شدن هر دو نفر می‌شود بهتر است از پشت سر به کمک فرد غرق شده برویم.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان بوشهر غرق شدگی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران نسبت جنسی ولادت استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۰۷ اعلام کرد و اظهار داشت: از کل ولادت‌های این مدت هفت هزار و ۴۵ مورد پسر و ۶ هزار و ۵۹۱ مورد دختر است.

وی ادامه داد: از میان ۵۱۱ واقعه چندقلوزایی استان، ۲۴۰ مورد دوقلوزایی، ۹ مورد سه قلوزایی و یک مورد چهار قلوزایی است.

پاسالار، شهرستان بوشهر با ۸۳ مورد و شهرستان دشتستان با ۴۷ مورد دوقلوزایی را دارای بیشترین آمار چندقلوزایی استان عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، به سه قلوهای استان هم اشاره کرد و گفت: از ۹ مورد سه قلوزایی استان، ۵ مورد مربوط به شهرستان بوشهر، ۲ مورد مربوط به شهرستان دشتستان، یک مورد مربوط به شهرستان گناوه و یک مورد مربوط به شهرستان عسلویه است.

پاسالار، اضافه کرد: تنها چهارقلوی استان در سال گذشته مربوط به شهرستان کنگان بود که ۳ نوزاد پسر و یک نوزاد دختر بنام‌های ناصر، یاسر، مهدی و رقیه می‌باشند.

کد خبر 6099361

دیگر خبرها

  • رویداد ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان بوشهر برگزارمی‌شود
  • ۸۵۰ کلاس درس در استان بوشهر ساخته شد
  • درخشش اسکیت سواران استان بوشهر در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب