Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام محمدطاهری روز شنبه در نشست با تعاونگران برتر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تعاون به عنوان بخش مردمی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی بحساب می‌آید که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های کلان مقرر بود تا پایان برنامه پنجم توسعه ۲۵ درصد اقتصاد کشور به بخش تعاون تعلق گیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق تعاون سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح قانون تعاون و پیگیری اصل ۴۴ قانون اساسی، پیگیری ایجاد منابع و استفاده از تسهیلات خاص نوین سازی فرآیند تولید، ایجاد بستر مناسب مشارکت تعاونی ها و تعامل دستگاههای اجرایی برای واگذاری فعالیت های دولت به تعاونی ها از جمله موارد برای تقویت بخش تعاون در اقتصاد ملی محسوب می شوند.

وی جلب حمایت سایر دستگاههای زیر مجموعه بخش تولید در فعالیت بخش تعاون، کمک به ساماندهی بازاریابی نوین و تجارت محصولات تولیدی تعاونی ها و کمک به کاهش ریسک و افزایش سرمایه گذاری تولید را از دیگر پیشنهادات برای رونق بخش تعاون در کشور عنوان کرد.

طاهری تاکید کرد: یکی از دلایل محقق نشدن کامل اقتصاد مقاومتی در کشور بی توجهی مدیران به بخش خصوصی و تعاونی هاست.

وی افزود: ضروریستمدیران دستگاههای اجرایی از دیدگاه های مردمی برای تحقق اهداف بهره گیرند.

سرپرست فرمانداری زاهدان نیز در این نشست گفت: شرکت های تعاونی می توانند نقش بسزایی در تقویت بنیه و رشد اقتصادی مناسب و پایدار ایفا کنند.

ابوذر نخعی افزود: از آنجایی که بخش قابل توجهی از اشتغال و تولید ناخالص ملی باید به تعاونی اختصاص داشته باشد دولت نیز از این بخش حمایت می کند.

به گزارش ایرنا تعاونگران برتر سیستان و بلوچستان در این نشست بر تامین ارز واردات و گشایش تامین اعتبار لازم، اجرای معافیت های مالیاتی، تصریح راههای مبادلات مرزی با ارائه کارت به ساکنان مناطق مرزی، اختصاص ارز دولتی به شرکت های تعاونی مرز نشین برای واردات کالاهای اساسی برای توزیع بین مرزنشینان، بازنگری مصوبه اجبار تعاونی های مرزنشین به واردات کالا در مدت زمان معین و واگذاری صدور کارت مرزنشینان به اتحادیه کشوری و استانی تاکید کردند.

هم اینک بیش از پنج هزار شرکت تعاونی در سستان و بلوچستان وجود دارد که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تعاونی آن فعال است.

تعاونی های فعال سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال افزون بر ۹ هزار و ۲۷۰ نفر را در این استان مرزی فراهم کرده اند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصادی تاسیس تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد

محمود یزدی گفت: این تسهیلات با هدف توسعه، تامین سرمایه ثابت و در گردش تعاونی ها، از محل منابع داخلی بانک ها و بند "ب" تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ اعطا شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار فعال است که از طریق فعالیت آن‌ها برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: عمده تعاونی های ایجاد شده در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی تشکیل شده است.

یزدی افزود: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکتهای تعاونی‌ این شهرستان شده و همچنین فعالیت اتاق تعاون سبزوار رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاونگران را به دنبال داشته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان