Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در ۴ سال گذشته ۳۹۸ خرده فروش، تولید کننده و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سید قدیر مرتضوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: حوزه مسائل اجتماعی در کشور از لحاظ توجه، فقیر است و آسیب‌های اجتماعی در حوزه فعالیت دست اندرکاران در اولویت چندم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با توجه به مبنای توسعه در کشورهای مختلف بیان کرد: اکثر دانشمندان معتقدند توسعه اجتماعی مقدم بر اقسام توسعه بوده اما به فراخور مسائل کشور این بُعد از توسعه در اولویت‌های بعدی قرار گرفته است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کم توجهی برخی مسئولان به آسیب‌های اجتماعی باعث می‌شود نگاه مردم نیز به مسائل و آسیب‌های اجتماعی کمرنگ و نادیده شود. توجه ما به جلوگیری و پیشگیری از بروز آسیب کم بوده و بیشتر نگاه برخوردی داریم که این یک فاجعه بزرگ است.

وی گفت: توجه و مسئولیت پذیری استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بسیار پر رنگ بوده و به صورت تخصصی و منطقه‌ای بر این حوزه ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، اجرای ضعیف وجود داشته، اضافه کرد: در یک سال گذشته روند فعالیت و اقدامات پیشگیرانه نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: در مجموعه ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته در خصوص پیشگیری از اعتیاد شاهد یک تحول بزرگ، برنامه‌های عالی، ایجاد زمینه نشاط و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بودیم.

مرتضویبا بیان اینکه استان ما در سال گذشته به لحاظ توجه به روستاها، راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی و تجهیزات و امکانات پیشرفت زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: در سال اخیر بالغ بر 240 روستا مجهز به خانه ورزش و تجهیزات لازم شدند. همچنین 100 روستا در سال جاری مجهز به خانه ورزش روستایی می‌شوند.

185 خورده فروش موادمخدر در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد3 هزار توزیع کننده موادمخدر در همدان دستگیر شدند14 توزیع کننده موادمخدر در نهاوند دستگیر شدند

مرتضوی تصریح کرد: مجموعه قوه قضائیه و انتظامی استان در بخش کشفیات، پاکسازی نقاط آلوده، دستگیری قاچاقچیان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و مقابله با اعتیاد، بسیار خوب عمل کردند.

وی با اشاره به 3 استراتژی اصلی در بحث اعتیاد و موارد مخدر گفت: در استراتژی اول تحت عنوان «اصلاح و بازگشت» با افرادی که از اقدامات غیر قابل تحمل برای عموم مردم دست برنمی‌دارد، برخورد می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ما در بحث دستگیری افراد اخلالگر آسایش عمومی از سال 95 تاکنون 398 خرده فروش، تولید کننده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و همچنین تاکنون یک تن و 105 کیلوگرم و 485 گرم مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوب و مؤثر با مشارکت دستگاه‌های امنیتی و قضایی صورت گرفت، تصریح کرد: اقداماتی که در 7 ماه گذشته در عرصه برخورد با مواد مخدر برابر با اقدامات 3 سال گذشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به استراتژی بعدی مبنی بر «درمان» ادامه داد: ظرفیت درمانی در چهارمحال و بختیاری در مراکز اقامتی و مراکز درمان دارویی، یک ظرفیت قابل قبول با استانداردهای خوب است.

مرتضوی با بیان اینکه مراکز درمان دارویی در سطح استان بالغ بر 72 مرکز بوده و ارائه خدمت می‌کنند، ادامه داد: در مجموعه زندان‌ها بیش از 100 نفر تحت پوشش آموزش‌های فنی حرفه‌ای قرار گرفتند و 264 نفر در زندان‌ها در سال 97 آموزش‌های تخصصی دیدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصرف خودسرانه متادون به جای سایر مواد مخدر و مشورت با افراد غیر متخصص در این زمینه بیان کرد: آمار اعتیاد و مشکلات ایجاده شده افزایش یافته و در سال گذشته 43 نفر از مصرف زیاد جان باختند.

وی حوزه توسعه مشارکت مردمی را برای اقدامات پیشگیرانه بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: اگر در حوزه اقدامات فرهنگی به آمار ورود کنیم، اشتباه است، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در دراز مدت اثرگذار بوده و در صورت اعلام آمار به مردم، نگاه و دید عموم تغییر می‌کند.

مرتضوی ادامه داد: ما باید دامنه اقدامات پیشگیرانه را گسترده کرده و آموزش و آگاهی رسانی را به سنین پایین‌تر نیز اختصاص دهیم.

وی  با بیان اینکه رکن اصلی ما در بحث پیشگیری، ابتدا دانش آموزان، سپس دانشجویان و بعد از آن قشر کارگران است، خاطرنشان کرد: ما از تشکل‌هایی در حوزه سلامت و ورزش، حوزه‌های پیشگیری و مقاومت از آسیب‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد حمایت ویژه می‌کنیم تا این آسیب‌های بزرگ در استان کمرنگ شود.

مرتضوی با اشاره به اعتیاد در قشر بانوان استان تصریح کرد: آمار اعتیاد در بین بانوان بسیار کمتر از آقایان است و پیشگیری از اعتیاد و درمان آن در قشر بانوان سخت‌تر است، 3 سال طول کشید تا کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان راه اندازی شد.

انتهای پیام/ش

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند

سردار یحیی الهی  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر و رهنمود‌های فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اهمیت طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، چندین مرحله عملیات ضربتی جداگانه با حضور عوامل انتظامی استان، در سطح حوزه استحفاظی اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۴۷ خرده فروش و قاچاقچی مواد مخدر، ۳۳ سارق و چهار مالخر دستگیر شدند و ۲۳۵ کیلو و ۱۱۸ گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار الهی گفت: ۶۸ هزار و ۱۹۱ قلم انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، توقیف چهار دستگاه خودروی سبک قاچاق بر (شوتی) و چهار دستگاه کامیون و دستگیری ۹ نفر در این رابطه از دیگر اقدامات این طرح است.

وی گفت: در این طرح چهار نفر اراذل و اوباش دستگیر، ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری و ۹۶ مجلوب و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی نیز دستگیر شدند، ۱۵۸ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینک شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا