Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:04:39 GMT

مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۵۱۸۴

مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان راه اندازی می شود

عباس صوفی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز خدماتی به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری که در مدت کوتاه فعالیت آزمایشی، با رضایتمندی حداکثری شهروندان همراه بود، با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و سرعت بخشیدن در حل مشکلات شده است.

صوفی با تاکید بر اینکه مرکز ۱۳۷ بهترین مرجع، مأخذ و مخزن داده‌های مدیران شهری همراه با بررسی و تحلیل است، عنوان کرد: در واقع مدیران شهری از نیازهای واقعی مردم شناخت پیدا می‌کنند که در این بین حدود ۱۲ هزار مشکل در ۹ ماه گذشته برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود هزار خدمت به شهروندان ارائه می‌شود، افزود: در اولویت قرار دادن رسیدگی به مشکلات مردمی، خدمات رسانی بیشتر و برنامه‌ریزی برای رفع دغدغه‌های واقعی شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری همدان است که راه‌اندازی مرکز ۱۳۷، جهش مهمی برای رفع مشکلات شهری مردم محسوب می‌شود.

به گفته وی، شهرداری همدان به عنوان یکی از دستگاه‌های خدماتی، اجتماعی و مدنی‌محور در شهر، ارتباط بسیار نزدیکی با اقشار مختلف جامعه دارد که بی‌تردید موفقیت آن در گرو ارتباط مستمر و شناخت همه جانبه مطالبات شهروندان است.

صوفی با تاکید بر اینکه تعامل، رصد و شناخت خواسته‌ها، مطالبات، مشکلات و مسائل شهر و شهروندان برای شهرداری ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: بر اساس روش سنتی گذشته، شهروندان برای دریافت خدمات از شهرداری با ثبت درخواست‌ها، زمان بسیاری را در شهرداری مناطق و سازمان‌ها در رفت‌وآمد بودند در حالی که این شرایط و بستر با رشد فناوری و شبکه‌های اجتماعی جان تازه‌تری گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار شهروند برای دریافت خدمات، مشکلات خود را با مرکز ۱۳۷ مطرح می‌کنند و کارشناسان این حوزه با ثبت و ارجاع مشکلات به کارشناس و یا مسؤول مربوطه، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌ها را شتاب می‌بخشند.

شهردار همدان توضیح داد: کارشناس و یا مدیر حوزه موظف است ظرف مدت تعیین شده پاسخ‌گوی شهروندان باشد و ناظران و بازرسان مرکز ۱۳۷ هم با پیگیری امور شهروندان، رضایتمندی را جویا می‌شوند که در صورت کسب نشدن رضایت، مسئول پیگیری ویژه ۱۳۷ موظف به پیگیری است.

صوفی افزود: در مجموع فرآیند کلی مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان شامل ثبت پیام، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری، بازخورد سنجی، پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام است.

وی با بیان اینکه در این مرکز حدود ۵۰۰ تن از نیروهای شهرداری همدان، برنامه‌های خود را به صورت سیستمی، آموزش دیده و تحویل گرفته‌اند، افزود: این کارشناسان با حذف سیستم سنتی گذشته، به صورت برخط و رایگان مباحث شهری را دنبال می‌کنند.

صوفی بیان کرد: در حقیقت این مرکز جایگزین مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای اجرایی شهری شده و شهروندان بدون مراجعه به شهرداری برای طی کردن بروکراسی اداری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته‌های شهری خود خواهند رسید.

شهردار همدان مسیرهای ۹ گانه ثبت اعلام درخواست‌ها، پیشنهادات و شکایت‌های شهروندان توسط مرکز ۱۳۷ را ملاقات عمومی، ارتباط مستقیم با مدیران شهری و اعضای شورای شهر، صندوق پستی، ایمیل، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۳۷ و ۱۰۰۰۱۳۷۱۳۷۱۳۷، درگاه اینترنتی و نرم‌افزارهای تلفن همراه این مرکز برشمرد.

وی گفت: این سامانه مدیریت شهری با رعایت اصول شهروندی، مشارکت مردمی و پاسخ‌گویی مسئولانه، به صورت شبانه روزی و در ۳ شیفت کاری نسبت به برقراری ارتباطی آسان و یکسان به منظور جلب رضایتمندی شهروندان تلاش می‌کند.

صوفی اعلام کرد: مرکز ۱۳۷ شهرداری همدان آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نیز رسیدگی به مشکلات موجود در محله‌ها و مناطق مختلف شهری با محوریت خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری، اماکن عمومی، زیباسازی و چشم‌انداز شهری و امور اجتماعی و نظارت همگانی بر رفتار و عملکرد کارکنان شهرداری است.

فتنی است آئین بهره برداری رسمی از این سامانه روز سه شنبه ۲۸ خردادماه جاری ساعت ۹ تا ۱۱ در تالار فجر با حضور مسئولان و همیاران ۱۳۷ و عموم شهروندان همدانی برگزار می‌شود.

۷۵۲۳/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان عباس صوفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان