Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره جلسه‌ای که امروز شنبه ۲۵ خردادماه با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مقامات نیروی انتظامی تهران بزرگ، مدیران شهری و تعدادی از مدیران تئاتری درباره رسیدگی به شرایط پیرامون مجموعه تئاتر شهر و حریم این بنای فرهنگی و ثبت در میراث ملی کشور برگزار شد، به خبرنگار مهر گفت: امروز جلسه‌ای با موضوع معضلات حریم تئاتر شهر و وضعیت محیطی آن مرکز با حضور مدیران مختلف حوزه شهری و نیروی انتظامی و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر، سعید اسدی رئیس مجموعه تئاتر شهر و بنده در شورای شهر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه با نظر و پیگیری دکتر حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برگزار شد و آقایان یزدانی معاون شهردار تهران، آبادیان شهردار منطقه ۱۱، دلداری شهردار منطقه ۶ و نظری عضو شورای شهر تهران از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

وی توضیح داد: در این جلسه نظرات مختلف در حوزه معضلات محیطی مجموعه تئاتر شهر مطرح شد و همه حاضران در جلسه به اتفاق بر سر نگهداری، توجه و اهمیت مجموعه تئاتر شهر به عنوان یک میراث فرهنگی شهر تهران که در چهارراهی پرتردد واقع شده، تأکید داشتند و تعامل و هماهنگی خوبی بین همه حاضران در جلسه بود و همه مصمم بودند که در یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت و دراز مدت به این معضل شهری توجه جدی داشته باشند.

کرمی با اشاره به مطرح شدن موضوع «پهنه فرهنگی رودکی» در این جلسه، افزود: آقای آبادیان شهردار منطقه ۱۱ گزارشی را از مطالعات، بررسی و پیشرفت پروژه ارائه داد و گفت که حداکثر تا تیرماه امسال کارگاه عملیاتی «پهنه فرهنگی رودکی» در محیط پیرامون تئاتر شهر مستقر خواهد شد. اتفاق خوب این بود که آقای آبادیان گفت که فاز اول «پهنه فرهنگی رودکی» در همین موعد آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: دکتر حق‌شناس هم تأکید زیادی بر این نکته داشتند تا مطالعات حریم مجموعه تئاتر شهر کامل شود تا هم حریم تئاتر شهر مشخص و هم ماهیت هنری این مجموعه را حفظ کند. آقای اسدی هم گزارشی درباره قرار گرفتن ساختمان تئاتر شهر در معرض آسیب‌های محیطی ارائه داد و روی این موضوع در جلسه توجه و تأکید شد. بر همین اساس مقرر شد که شهرداری در کنار اجرا و کار عملیاتی «پهنه فرهنگی رودکی» مطالعات خود را برای ایجاد حصار اطراف تئاتر شهر انجام دهد تا بتواند این شرایط را برای این مجموعه ایجاد کند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به حضور سردار هداوند جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در این جلسه، بیان کرد: ایشان گزارشی را ارائه و مطرح کردند با توجه به اینکه چهارراه ولیعصر (عج) به عنوان یک مکان استراتژیک فرهنگی و هنری شناخته می‌شود، مقرر شد نیروی انتظامی تهران بزرگ هم بیشتر از گذشته بر این محیط بخصوص محیط بوستان شهری «دانشجو» نظارت و اعمال نظر جدی‌تر داشته باشد تا از وقوع جرائم گروه‌های مستقر در بوستان پیشگیری کند و برای ساماندهی این بوستان شهری نیز اقدام‌های جدی و عملیاتی انجام دهند تا محیط پیرامون تئاتر شهر بتواند محیطی پالایش شده باشد.

کرمی در پایان سخنان خود درباره ایجاد حریم مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: با توجه به اینکه در طرح «پهنه فرهنگی رودکی» احداث این حریم دیده نشده بود، شهرداری منطقه و تیم مهندسی و فنی مکلف شدند تا برای ایجاد حریم به سرعت کار مطالعاتی مورد نیاز را انجام دهند. تکلیف حریم تئاتر شهر امسال مشخص می‌شود.

کد خبر 4641317 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرام کرمی اداره کل هنرهای نمایشی تئاتر شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران فرماندهی نیروی انتظامی تهران تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌