Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به شناسایی ۳۳هزار و۶۲۷ انبار کالا در لرستان گفت: ساماندهی واحدهای فاقد پروانه جز وظایف اصلی اتاق اصناف است که با بخش خصوصی جهت شناسایی این واحدها اقدام کرده‌اند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا صفی خانی ظهر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان لرستان که در سالن جلسات برگزار شد با بیان اینکه سال گذشته در صنعت و معدن  تغییر رویکرد اساسی در بحث کالاهای قاچاق انجام شد اظهار داشت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبارزه با سرشاخه‌ها و عوامل احتکار از مهمترین اقدامات انجام شده توسط صنعت و معدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طراحی سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت افزود: برای کنترل قاچاق در کشور دو سامانه انبارها و  تجارت جهت نظارت کامل بر انبارها در دستور کار دولت قرار گرفته و در استان نیز با توجه به نگاه مثبت به این قضیه در این رابطه اعلام هر کالایی در انبار توسط بازرسان، دستگاه‌های امنیتی مشاهده شود احتکار محسوب می‌شود  که در همین راستا سامانه داخلی جهت ثبت انبارها طراحی شد.

8میلیارد از اموال تملیکی لرستان به فروش رسید؛ کالاهای قاچاق انبارشده تعیین‌تکلیف شودسلاح‌های آمریکایی در انبارهای سعودیبیش از 11 هزار رسید و حواله در سامانه جامع انبارهای استان مرکزی ثبت شد

مدیرکل صمت لرستان عنوان کرد: براساس آخرین آمار در استان لرستان 33هزار و627 انبار شناسایی شده که در مقایسه با استان‌های تجاری مطرح کشور  بسیار خوب عمل شده ولی این انبارها در انتظار تایید از طرف وزارت کشور هستند که تعداد کمی از آنها تایید شده است.

وی بیان کرد: جهت تسهیل فرآیند جامع انبارها پیگیری‌هایی انجام شده که این انبارها تایید نهایی شوند و مبدأ کالا تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد کاملا مشخص خواهد بود. 

صفی خانی در رابطه با وارد شدن کالا توسط برخی مبادی رسمی گفت: جهت جلوگیری از لطمه زدن به تولید داخلی فرآیند ثبت سفارش در وزارت صمت تعریف شده که براساس این فرآیند باید هر کسی که ثبت سفارش کالا، تجهیزات و یا مواد اولیه‌ای دارد باید حتما بررسی و رصد شود که مشابه در تولید داخل نداشته باشد.

وی گفت: در استان لرستان فرآیند ثبت سفارش بسیار جدی تر انجام گرفته و هر آنچه که ثبت سفارش می‌شود چنانچه مشابه تولید داخل داشته باشد از تایید ان جلوگیری به عمل می‌آید. ‌

مدیرکل صمت لرستان تصریح کرد: واقعیت این است که قاچاق  کالاهایی همچون پارچه و پوشاک  اجتناب ناپذیر است در همین راستا باید کنترل شوند که از مبادی رسمی وارد شوند چراکه تولیدات کشور 60 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند برهمین اساس زنجیره پوشاک و نساجی باید تقویت شود که استان لرستان نیز جز این زنجیره است و حتما باید واحدهای پوشاک و نساجی تقویت شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تقویت زنجیره پوشاک و نساجی خوشبختانه تولیدات نساجی بروجرد به 18میلیون متر مربع رسیده و همچنین اولویت ما در ارتباط با واحدهای پوشاک افزایش تولید و توسعه برندهایی همچون زاگرس پوش است.

صفی خانی با اشاره به ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه اظهار داشت: ساماندهی واحدهای فاقد پروانه جز وظایف اصلی اتاق اصناف است و با بخش خصوصی جهت شناسایی این واحدها اقدام کرده‌اند و پس از شناسایی و پایان مهلت پلمپ می‌کنند.

وی یکی از مشکلات واحدهای فاقد پروانه استان لرستان را تحمیل هزینه‌های بالا دانست و افزود: با توجه به اینکه صدور پروانه‌ها5 ساله است  و هزینه بالایی دارند صاحبان واحدهای فاقد پروانه تقاضا دارند پروانه‌های یکساله موقت صادر کنیم.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به پیگیری جهت پلمپ واحدهای البسه تاناکورا عنوان کرد: البسه تاناکورا در فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود بلکه شب‌ها در میدان امام و بازارهای هفتگی عمدتا توزیع می‌شود و اگر فروشگاه‌های مشخص تاناکورا در سطح شهر مشاهده کنیم با هماهنگی مرکز بهداشت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ن

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در این باره اعلام کرد: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز در مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه مورد آتش سوزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در یک محوطه نیز چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می شود و سقف انبار نیز تخریب شده که تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی