Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:22:44 GMT

سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۳۸۶

سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم رونمایی شد

به گزارش ایرنا، کیهان عباسیان در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست، فعالان شیلاتی جزیره با مراجعه به تعاونی‌های صیادی جزیره، نسبت به ثبت نام در این سامانه و تقاضای جانمایی زمین در سایت‌های دوازده گانه ساماندهی، اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه و با دریافت کد رهگیری یکتا، می‌توانند در چهارچوب رویه‌های قانونی به صادرات محصول خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بعد از اتمام دوره جاری صید و معرفی زمین‌های جانمایی شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، تمام فعالیت‌ها در حوزه خشک کردن ماهی به این سایت‌ها منتقل می‌شود و از هر گونه فعالیت در خارج از مناطق مشخص شده و صادرات محصولات آن جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: سایت‌های جانمایی شده پیش از ۲۰ تیرماه سال جاری به تعاونی‌های صیادی معرفی می‌شود و تمامی افراد مستقر در آن با همکاری مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مزایای بیمه برخوردار می‌شوند.

عباسیان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صنایع صادرات محور به موازات حفظ سرمایه‌های زیست محیطی کشور، ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه تولید ماهی خشک در جزیره قشم امری ضروری است.

در سال ۹۸، مردم به سمت تولید ماهی خشک گرایش پیدا کردند؛ به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون، سه هزار و ۲۰۰ تُن ماهی خشک صادر شده است و این در حالی است که این رقم در طول سال گذشته چهار هزار و ۷۶۸ تُن بوده است. هم اکنون حدود هشت هزار نفر در زنجیره صید تا صادرات ماهی خشک در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، لارک و هنگام ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.

۷۵۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم ساماندهی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان