Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:50:41 GMT

حضور زنان در ورزشگاه‌ها چالشی ایجاد نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۴۴۶

رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تجیل از دختران قهرمان دانشگاه الزهرا گفت: زنان ما ثابت کردند که هر زمان در ورزشگاه‌ها برای دیدن فوتبال حضور پیدا کردند بخاطر رعایت فضائل اخلاقی چالشی ایجاد نشده است. ناطقان: سید رضا صالحی امیری در این مراسم اظهار کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم بی شک بدون حضور زنان نمی‌توانیم به قله توسعه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان پرچمدار این توسعه هستند. بدون حضور آنها ما نمی‌توانیم پیشرفتی داشته باشیم. من باور دارم زنان ما در تمام رشته‌های ورزشی در سطح آسیا، المپیک و جوانان و رویدادهای جهانی باید حضور داشته باشند تا ما بتوانیم افتخارات خوبی را کسب کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: ما برأی این که بتوانیم با سرعت از لحاظ کمی و کیفی در سطح ورزش به نقطه تساوی برسیم باید تعداد زنان مدار آور ما در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک حضور داشته باشند دیگر با سخنرانی و شعار نمی‌توانیم به دنیا ثابت کنیم که در ایران تبعیض جنسیتی وجود ندارد باید با عمل این مساله را ثابت کنیم و نشان دهیم که زنان ما همپای مردان می‌توانند در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک خوب بدرخشند و افتخار آفرینی کنند. ما باید نگاه تبعیض جنسیتی را یک سرزمین دور کنیم تا به جهانیان نشان دهیم که زنان ما در تمام عرصه‌ها می‌توانند افتخار آفرین باشند.

صالحی امیری اضافه کرد: این که امروز دختران ما بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند نیازمند عبور از این نگاه تبعیض جنسیتی است. من باور ندارم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها چالش ایجاد می‌کند بلکه هر زمان زنان ما در مسابقات فوتبال حضور پیدا کردند توانسته‌اند با رعایت فضائل اخلاقی بر چالش‌ها و ناهنجاری‌ها غلبه کنند همچنان که در دو رویداد فوتبال این مساله ثابت شد.

وی در پایان گفت: اگر روز گذشته والیبال ایران به پیروزی رسید در حقیقت این پیروزی خواست یک ملت بود نه تیم والیبال ایران. بنابراین پرچمی که توسط زنان در عرصه‌های مختلف ورزشی به اهتزاز در می‌آید غرور و هویت یک ملت را نشان می‌دهد. امیدوارم که بتوانیم در آینده محیطی ایجاد کنیم تا دختران ما عملکرد موفق‌تری داشته باشند و مطمئن هستم الزهرا پرچم‌دار درخشش دختران ما در ایران زمین خواهد بود.

در این مراسم که با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک، قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، علیزاده مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویی و جمعی از مسئولین وزارت علوم و الزهرا برگزار شد قرار است در پایان این مراسم از چهره‌های برتر دانشجویی دانشگاه الزهرا در عرصه‌های ورزشی و علمی تجلیل به عمل آید.

منبع: ایسنا برچسب ها: صالحی امیری ، ورزشگاه ها ، زنان ، چالش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صالحی امیری ورزشگاه ها زنان چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

 

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم امید کشورمان با صعود به مرحله نیمه پایانی مسابقات قهرمانی آسیا، نشان برنز خود را قطعی کرد.   نامه سرپرست سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون درباره پرسپولیس و استقلال سرپرست سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون، به صورت رسمی از اعلام فروش سهام رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.   هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال؛ برتری خانگی شمس‌آذر مقابل پیکان تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین در دیدار خانگی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال برابر پیکان به پیروزی رسید.   صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه نمایندگان جوان هاکی روی یخ ایران با ایستادن در مکان پنجم به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه پایان دادند.   دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا تیم شهرداری گرگان در دومین دیدار مرحله پایانی رقابت های بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا به مصاف تیم الریاضی لبنان می رود.   بحر گستر پارس و ملوان نداجا صدرنشین لیگ آب‌های آرام بحر گستر پارس در بخش بانوان و ملوان نداجا در بخش مردان در پایان مرحله سوم لیگ آب‌های آرام صدرنشین باقی ماندند.   برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.   اوسمار: حضور هواداران در بازی با سپاهان به ما کمک می‌کند سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همیشه بازی‌هایی که مقابل سپاهان داشتیم سخت و حساس بوده است و یک جریان کوچک می‌تواند نتیجه بازی را تعیین کند.   اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات تیراندازی جام جهانی امروز راهی باکو شدند.   مناف هاشمی: بسکتبال و والیبال تاثیری در نشان آوری کاروان المپیک ندارند دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: غیبت بسکتبال و والیبال در المپیک پاریس تاثیری در نشان آوری کاروان ندارد.    

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • چالشی به نام بازار گردانی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟